بهره برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهریورماه

استاندار مرکزی تاکید کرد: استان مرکزی جز پیشروترین استان های کشور در انتشار مصوبات سفر و جذب برخی منابع، قبل از سفر است. اولین پروژه ای که در تاریخ پروژه های استان مرکزی فعالیت چندشیفته دارد، پروژه پل سنجان است، از طرفی بیمارستان ولیعصر نیز باید تا آخر امسال تکمیل شود که نشان از عزم دولت در تکمیل پروژه ها دارد.

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور نوروز امسال در استان مرکزی کلنگ زنی شده که فار نخست آن شهریور ماه وارد مدار می شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401052216040/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%87

وی افزود: حضور سازمان های مردم نهاد در مسائل مختلف در یک نشست موجب می شود که با نگرانی های موجود در موضوعات مختلف آشنا شویم.

مخلص الائمه اظهار کرد: ۵۵ هزار درخواست و شکایت در سفر ریاست جمهوری توسط ۵۰۰ نفر در میز خدمت دانشگاه آزاد اراک و ۱۰ هزار درخواست بعد از سفر و ۱۳ هزار و۲۰۰ درخواست توسط میزهای خدمت ادارات دریافت شده است. در هیچکدام از سفرهای دولت چنین موضوعی نبوده است.

وی ادامه داد: این نظام اداری مبتنی بر نظام نفتی است و از آنجاکه نفت به نوعی به عامل فرریختگی اقتصادی کشور تبدیل شده است، باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم و به سمت اقتصاد واقعی مبتنی بر تولید حرکت کنیم.

مخلص الائمه ادامه داد: دولت سیزدهم اسفندماه سال گذشته سند تحول دولت مردمی را منتشر کرده که سطر به سطر آن تحریر شده است، در ابلاغیه این سند بر جلب مشارکت مردمی نیز تاکید شده است.

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه ۲۲ مرداد در مراسم بزرگداشت تشکل ها و نهادهای مردمی استان مرکزی اظهار کرد: نگرانی عامل تحرک و تحول و ناامیدی عامل سکون و انهدام است.

وی تاکید کرد: کارشناسان خوبی ممکن است در جای جای مختلف نظام اداری وجود داشته باشند ولی نظام اداری ناکارآمد اجازه تحول و حرکت را به آنان نمی دهد و نیاز است اجزایی از بیرون، زمینه تحول این نظام اداری را فراهم کنند که این اجزا می توانند تشکل ها و سمن ها باشند.

استاندار مرکزی افزود: گفتمان نظام اداری استان مرکزی باید به گفتمان مسئله محور تبدیل شود تا دستگاه ها و کارمندان مهمترین مسئله حوزه خود را بدانند و بتوانند متناسب با آن راهکار ارائه دهند.

وی افزود: ستد تحول دولت مردمی در پایان سال گذشته مشتمل بر هزار و ۲۳ اقدام تدوین شده و باید تا پایان کار دولت سیزدهم در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه کشور درگیر کمبود برق است، گفت: باید به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر سوق پیدا کنیم چراکه نیروهای تجدیدپذیر تمام شدنی هستند، دولت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از انرژی خورشید را هدفگذاری کرده که استان مرکزی در گام نخست ۷۰۰ مگاوات آن را هدفگذاری کرده که امکان افزایش تا هزار مگاوات را نیز دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: ظرفیت های مادی و معنوی بسیاری در کشور وجود دارد اما همه آنها نمی توانند ما را به آینده مطلوب مورد انتظارمان برسانند، نظام اداری موجود توانایی جلب مشارکت هم ندارد، لذا نیازمند یک تحول است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نظام اداری با پیشینه و چارچوبی که در آن قرار دارد، توان تحول را ندارد. دیوان سالاری منفی حاکم بر دستگاه های اجرایی از حل مسائل به صورت بنیادین ناتوان است.