بهره‌برداری از ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری در غرب مازندران

به گزارش ایسنا، سید محمود حسینی‌پور امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری غرب مازندران که در شهرستان تنکابن برگزار شد، اظهار کرد: در مازندران باید رویکرد جدیدی اجرا شود تا با گفتمان واحد موفق به ایجاد بسترهای اقتصادی شویم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری کشور محسوب می‌شود اما زیرساخت‌های جاده‌ای شایسته این استان نیست.

حسینی‌پور به داشتن شهر سبز در مازندران اشاره کرد و گفت: شهر سبز یعنی اینکه به‌واسطه بی‌نظیر بودن اطلس جغرافیایی مورد توجه گردشگران بین‌المللی قرار گیرد تا از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401100100289/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DB%B1%DB%B0%DB%B2-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اعلام اینکه ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری در غرب مازندران آماده بهره‌برداری است، افزود: به‌زودی فرصت‌های تعیین شده غرب مازندران در سامانه سرمایه‌گذاری بارگذاری می‌شود.

حسینی‌پور، در خصوص سهم استان مازندران در بازار کشورهای منطقه، گفت: با مطالعات راهبردی نسبت به حل مشکل کیوی و شناسنامه‌دار شدن باغات مرکبات، اقدامات موثری انجام شد. از این‌رو محدودیت‌های گمرکی برای صادرات محصولات کشاورزی در حوزه برنج، مرکبات و کیوی برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه مناطق روستایی مورد پسند گردشگران بین‌المللی قرار دارد باید شهرک‌های گردشگری ایجاد کنیم، افزود: برنامه دولت سیزدهم ارتقای بخش‌های محروم، احیای روستاها و توجه به روستاییان است که ۵۰۰ روستا برای احیاء اقتصاد روستاها پایلوت این طرح هستند.

وی شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در غرب مازندران را یکی برنامه‌های مهم دولت در استان دانست و گفت: متاسفانه سامانه‌ای برای معرفی ظرفیت هتل سرمایه‌گذاری در غرب استان نداریم در حالیکه سرمایه‌گذار باید شفاف در جریان روند کار باشد.

استاندار مازندران  با اعلام اینکه ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری در غرب مازندران آماده بهره‌برداری است، افزود: به‌زودی فرصت‌های تعیین شده غرب مازندران در سامانه سرمایه‌گذاری بارگذاری می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پسماند در استان به یک معضل تبدیل شده است در حالیکه به عنوان فرصت اقتصادی است، افزود: یکی از معضلات اصلی شهرهای مازندران بحث درآمد است که به‌رغم حضور دائمی گردشگران شهرداری‌های ما با کمبود درآمد مواجه هستند به این دلیل که نتوانستیم درآمد پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد کنیم.

این مسئول با تاکید براینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری باید به گونه‌ای در اختیار متقاضیان قرار بگیرد تا همراه با مشوق‌های لازم باشد، تصریح کرد: صدور پروانه‌ فعالیت سرمایه‌گذاری از معضلات استان مازندران بوده است که با آسیب‌شناسی صورت گرفته در سه ماه اخیر با افتخار اعلام می‌کنیم مجوزهای سرمایه‌گذاری کمتر از یک ماه صادر شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نخستین فاینانس با دولت چین بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در بخش برق منعقد و اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: ۷‌هزار میلیارد تومان ارزش اعتباری فرصت سرمایه‌گذاری در غرب مازندران است که امیدواریم به شکل مناسبی شاهد اقدامات اجرایی در این حوزه باشیم.

این مسئول با اظهار به اینکه اقتصاد دانش بنیان یک شعار نیست بلکه واقعیتی است که در همه بخش‌ها کشوری مختلف توانستند این ظرفیت را در صدر مباحث خود قرار دهند و در حوزه‌های اقتصادی پیشرفت کنند، تصریح کرد: جوانان مستعدی در غرب مازندران داریم که نیازمند حمایت مسئولان در بخش دانش بنیان هستند.