برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

در این آیین عبدالله کاظمی به نمایندگی از تعاونی های استان و خلیلی رییس انجمن صنفی کارفرمایی استان مسائل و مشکلات حوزه تعاون را مطرح کردند و در پایان از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بخش تعاونی به عنوان عامل پویایی اقتصاد مردمی باید در کشور دیده شود، راهکار تحرک در حوزه تعاون را راه اندازی یک معاونت در وزارتخانه ها دانست و گفت: هیچ ساختاری در کشور وجود ندارد که از بخش تعاون حمایت کند و امیدواریم با اصلاح ساختار در این حوزه رشد و شکوفایی بخش تعاون باشیم و سند تحول بخش تعاون عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بخش تعاونی هنوز نتوانسته است بخش اعظمی از مردم و جامعه عمومی را با اقتصاد کشور درگیر کند، گفت: هر زمان که ناکارآمدی در کشور دیده می شود، متهم اصلی، ساختار است، ساختار بخش تعاون نیز وضعیتی عیان دارد و بارها شاهد تشکیل، انحلال و ادغام بخش تعاون با کار و رفاه اجتماعی بوده ایم و عموما در وزارت کار، بخش تعاون پررنگ نیست.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اتفاقات مثبتی رقم خورده است هرچند که سهم استان مرکزی از تعداد شرکت های دانش بنیان، سهم مناسبی نیست، اما در کل، کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکتی خوب داشته است.

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: برای مردمی کردن اقتصاد بی تردید، بخش تعاونی از بخش خصوصی ارجح تر است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی آماده واگذاری بسیاری از فعالیت ها به بخش تعاونی است و باید زمینه این همکاری از جانب تعاونگران و مجموعه استان فراهم شود.

۱۳ شرکت تعاونی در استان مرکزی افتتاح شد

مخلص الائمه تصریح کرد: برای مردمی کردن اقتصاد بی تردید، بخش تعاونی از بخش خصوصی ارجح تر است و در پایداری اقتصاد کشور نقش موثری دارد.

جمشید امیدی افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام کننده در سامان کارآفرینان برتر با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۰۲ نفر رسید.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ۸۵۶۲ شرکت تعاونی است، گفت: از این تعداد ۶۶۱ تعاونی منحل شده، ۲۳۶۱ تعاونی فعال، ۲۴۱۶ غیرفعال و ۴۲۴ تعاونی راکد است، همچنین شرکت تعاونی های فعال همراه با تعاونی های سهام عدالت، ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ عضو دارند که ۲۲ هزار و ۴۲۶ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061209641/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D8%AD-%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

دکتر فرزاد مخلص الائمه دوازدهم شهریورماه ۱۴۰۱ در هفدمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین آیین تجلیل از کارفرینان برتر استان مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص درمان مشکلات کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با بیان اینکه با بررسی و ارزیابی صورت گرفته ۱۳ شرکت تعاونی و ۵ کارآفرین، عنوان برتر استان و شایسته تقدیر را کسب کردند، گفت: در هفته تعاون ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳ شرکت تعاونی با ۹۵۸ عضو بهره برداری شد که با سرمایه گذاری ۱۷۹۰ میلیارد ریالی، ۳۵۱ فرصت شغلی را ایجاد کردند.

به گزارش ایسنا، در این آیین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته تعاون احیاگر ارزش های مشارکت و اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی است، بیان کرد: تعداد شرکت های تعاونی ثبت نام کننده در سامانه تعاونی های برتر در استان بالغ بر ۱۲۴ تعاونی بوده است که نسبت به سال گذشته این تعداد، ۶۵ درصد رشد داشته است.