بازگشت صف‌های طولانی بنزین در ونزوئلا

به دلیل وضعیت آموای که بخشی از مجتمع پالایش پاراگواناست، شرکت PDVSA تلاش زیادی برای راه اندازی مجدد واحد کرکینگ پالایشگاه کاردون که در طول سال تا هفته گذشته، غیرفعال بوده، انجام داده است.

ایران امسال میلیون‌ها بشکه نفت برای تامین خوراک پالایشگاه ال پالیتو و سایر پالایشگاه‌های ونزوئلایی فراهم کرده و شرکت PDVSA در سیستم خوراک تاسیسات خود، تغییراتی داده است تا در بحبوحه عدم وجود گریدهای سبک‌تر برای تولید سوخت موتوری، فعالیتشان حفظ شود.

بر اساس گزارش رویترز، اما پس از سه مورد خاموشی برق و دو آتش سوزی جزئی که امسال در مجتمع پاراگوانا روی داد، برق بی‌ثبات بوده است. در ال پالیتو، یک آتش سوزی و یک قطعی برق بر فعالیت‌ها در ماه‌های اخیر، تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، در سال ۲۰۲۰ و مجددا در سال ۲۰۲۱، رانندگان برای بنزین زدن، مجبور بودند چند روز منتظر بمانند و کشاورزان ونزوئلایی به دلیل کمبود دیزل، کار را متوقف کردند. این کمبود اوایل امسال با واردات نفت ایران که تولید پالایشگاهی را تقویت کرده بود، برطرف شده بود.

کمبود سوخت هنوز به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا نرسیده و در منطقه مرکزی این کشور شدیدتر بوده است. اما صف‌های بنزین در ایالت فالکون که خانه بزرگترین پالایشگاههای نفت PDVSA است، دوباره شکل گرفته اند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401091912346/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%B5%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D9%86%D8%B2%D9%88%D8%A6%D9%84%D8%A7

به گفته کارکنان ونزوئلایی، اما شبکه پالایشگاهی ونزوئلا دوباره به دلیل مشکلات واحدهای تبدیل که فعالیت آنها، برای تولید سوخت موتوری ضروری هستند، با بخشی از ظرفیتشان فعالیت می‌کنند که به ایجاد دور جدیدی از کمبود سوخت منجر شده است.

در بسیاری از جایگاه‌های سوخت، صدها موتورسوار هر روز صبح می چرخند تا شاید فرصتی برای بنزین زدن پیدا کنند. بعضی از رانندگان می‌گویند نگران قیمت دلاری بنزینی هستند که موجود خواهد شد.

رامون بلانکو ۳۲ ساله که روز بعد در جایگاه سوخت دیگری بنزین زد، به رویترز گفت: وقتی بعدازظهر رسیدم، بیش از ۱۰۰ خودرو قبل از من در صف بودند و درست بعد از نیمه شب، بنزین جایگاه سوخت تمام شد. امیدوارم به روزهای وحشتناکی که باید روزها در صف می‌ماندیم، برنگردیم.

کارکنان شرکت نیکو (شرکت دولتی بازرگانی نفت ایران، سرگرم تعمیرات بوده و تلاش می‌کنند پالایشگاه ال پالیتو به ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز را مجددا راه اندازی کنند.

واحد کراکر کاتالیزوری فعال در پالایشگاه آموای به ظرفیت ۶۴۵ هزار بشکه در روز در ایالت فالکون، از هفته گذشته از کار افتاده است. این سومین اختلال این پالایشگاه از ژوییه به دلیل قطع برق و تعمیرات برنامه ریزی نشده بوده است. این واحد امسال، در مجموع ۲۳ روز غیرفعال بوده است.

صف‌های طولانی رانندگان برای بنزین زدن در ونزوئلا با تکرار اختلالات در پالایشگاه‌های شرکت نفتی دولتی PDVSA و عدم واردات دیزل و بنزین، بازگشتند.