ایران جزو صادرکنندگان فناوری/ خدمات رسانی در گیلان خدمات رسانی ملی است

وزیر علوم، با بیان اینکه ایران رتبه نخست پیوند کبد را در دنیا دارد، تصریح کرد: امروز در ایران جراحی های کم نظیری انجام می شود و برخی از تکنیک ها مختص پزشکان ایرانی است.

وی ایران را جزو صادرکنندگان علوم و فناوری های مختلف دانست و بیان کرد: اگرچه برخی انتقادات وجود دارد،  اما نباید خدمات و توفیقات نظام را نادیده بگیریم، زیرا ساختن این فضاهای عمرانی و توسعه ای کار راحتی نیست و قطعا مدیریت این حجم از خدمات نیازمند هوش و درایت است که در وزارت بهداشت در حد اعلی وجود دارد و می تواند سرلوحه سایر بخش های جامعه قرار گیرد.

دکتر محمدعلی زلفی گل در آیین افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهدای برجسته این ایام به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر علاوه بر مدیر بودن، معلم بودند.

زلفی گل، با تاکید بر لزوم طراحی و اجرای بسترسازی های سخت افزاری و نرم افزاری در گیلان با نگاه ملی، اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که کجا بودیم، کجا هستیم و می خواهیم به کجا بروییم. در دوران قبل از انقلاب در شهرستان های کوچک و بزرگم ما پزشکان فیلیپینی و بنگلادشی و هندی حضور داشتند، اما امروز توریسم درمانی داریم و به کشورهای همسایه پزشک ارسال می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پرسنل وزارت بهداشت و پزشکان و پرستاران طی شیوع ویروس کرونا جهادگونه در خدمت سلامت مردم بودند، تصریح کرد: امروز نوع نگاه مردم به جامعه پزشکی و پرسنل وزارت بهداشت کاملا تغییر کرده و شما را به منزله جهادگران عرصه سلامت می بینند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به گذشت و ایثاری کادر درمان طی دو سال اخیر، افزود: سرمایه اجتماعی وزارت بهداشت دوچندان شده که حقیقات شایسته آن است.

نماینده عالی دولت، بیکاری را مهمترین معضل کشور دانست که نیازمند برنامه ریزی است و تاکید کرد: باید در حوزه های علمی و فناوری و پزشکی و کشاورزی و فرهنگی و اقتصادی و.. آرزو داشته باشیم و برای تحقق آنان برنامه ریزی کنیم.

وی تلاش وزارت بهداشت در حوزه زیرساخت ها را موجب تزریق امید به جامعه دانست و بیان کرد: این حجم از پروژه های عمرانی قابل ستایش است. گیلان جزو استان‌هایی است که همه هموطنان از آن خاطره خوشی دارند و دوستدار گذران ایام در این خطه هستند لذا هرگونه خدمات رسانی به استان گیلان، خدمات رسانی ملی است.

زلفی گل، با بیان اینکه پزشکان و پرستاران علاوه بر گذشت و ایثار برای تضمین و تامین سلامت مردم تلاش می کنند، گفت: شاهد اقدامات توسعه ای بهداشت و درمان و گسترش زیرساخت های خدمات رسانی در عرصه سلامت هستیم که افزون بر فداکاری علمی و خدماتی پرسنل وزارت بهداشت است.

نماینده عالی دولت، با بیان اینکه کادر درمانی عمر و زندگی و علم و آسایش خود را برای خدمت به مردم گذاشته اند، عنوان کرد: توفیق خدمتگزاری به خلق نعمت بزرگی است و باید قدر این فرصت را بدانید.

ایسنا/گیلان نماینده دولت در هفته دولت گیلان، با تاکید بر لزوم طراحی و اجرای بسترسازی های سخت افزاری و نرم افزاری در گیلان با نگاه ملی، اضافه کرد: هرگونه خدمات رسانی به استان گیلان، خدمات رسانی ملی است.

وی خدمت به مردم را توفیق الهی دانست و یادآور شد: به نمایندگی از دولت سیزدهم در خدمت استان گیلان هستم و از مدیریت ارشد استان و دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تشکر می کنم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060705561/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B2%D9%88-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C