افزایش ظرفیت تامین آبرسانی به شهر گرگان/سه حلقه چاه دیگر وارد مدار شد

ایسنا/گلستان مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از بهره‌برداری و اتصال ۳ حلقه چاه جدید و افزایش ابرسانی شهر گرگان به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان‌ با تاکید بر اینکه چاه شماره یک “شصت‌کلاته” به عمق ۲۰۰ متر به همراه ۳۵۰ متر خط انتقال آب و ۶۵۰ متر خط انتقال برق یکی از چاه‌هایی است که وارد مدار شده است، ادامه داد: برای استملاک زمین، حفاری، اجرای خطوط انتقال آب و برق، احداث اتاقک و منصوبات آن، بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۲۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/00062016875/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%87-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%87-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF

حسینی از بهره‌برداری از چاه شماره دو شصت‌کلاته با دبی ۲۰ لیتر برثانیه نیز خبر داد و گفت: این چاه ۲۰۸ متر عمق دارد و ۳۵۰ متر خط انتقال آب و همچنین ۶۵۰ متر خط انتقال برق برای آن اجرا شده است که البته آماده‌سازی این چاه برای بهره‌برداری، ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

همچنین در اوایل تیرماه عملیات احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی گرمابدشت و عملیات اجرای خطوط انتقال به طول ۵ کیلومتر از مخزن گرمابدشت به مخزن جلین – سیاه تلو به پایان رسیده و ۲۰ درصد به ظرفیت ذخیره شهر گرگان و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت انتقال آب شرب از منابع آبی شرق گرگان افزوده شده بود.

وی با بیان اینکه در ادامه اجرای پروژه‌های مختلف در این حوزه، به‌منظور رفع مشکل کمبود آب شرب گرگان، سه حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی این شهر متصل شد، افزود: با بهره‌برداری از این سه حلقه چاه ۶۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین شبکه آبرسانی گرگان افزوده شده تا شاهد کمتر شدن مشکلات در تامین آب شرب شهروندان باشیم.

حسینی با تشکر از تلاش‌های دولت محترم، وزارت نیرو، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات لازم، افزود: به یاری خداوند، زحمات مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای، شرکت‌های حفاری و پیمانکاران و مشاوران مربوطه به بار نشست و این خدمت تقدیم شهروندان محترم گرگانی شد.

به گزارش ایسنا در راستای طرح آبرسانی به گرگان، در اواخر تیرماه سال جاری نیز ۲ حلقه چاه در شرق گرگان با دبی ۴۵ لیتر بر ثانیه به آب شرب گرگان افزوده شده بود که با احتساب سه حلقه چاه جدید ، ظرفیت تامین آب شهر گرگان ۱۰۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

مهندس سیدمحسن حسینی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه تلاشها به صورت شبانه رسانی برای حل مشکل کمبود آب شرب در گرگان در حال انجام است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را معطوف کرده ایم تا بتوانیم به زودی بخش عمده ای از مشکل را با حمایت های خوب دولت در ماههای اخیر مرتفع کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از اتصال یک حلقه چاه WF4 به عمق ۲۱۰ متر در شرق گرگان نیز به شبکه آبرسانی گرگان خبر داد و اضافه کرد: این چاه با هزینه ۹.۶ میلیارد تومان حفر، تجهیز، برقرسانی و با ۲ هزار متر خط انتقال به شبکه آبرسانی گرگان متصل شده و ۲۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهر افزوده است.