استاندار مازندران : دولت سیزدهم به‌جای پاک کردن صورت مسئله، درصدد رفع مشکلات است

به گزارش ایرنا، مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعی نیمه فعال و همچنین چهار طرح سرمایه گذاری به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شد که استاندار مازندران برای پیگیری موضوع و رفع مشکلات این واحدها، دستور مقتضی را صادر کرد.
رئیس جمهور هفتم شهریور ماه ۱۴۰۰ در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلا استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.
صنعت ۱۵ درصد ارزش افزوده مازندران را در اختیار دارد که با تحقق برنامه‌های دولت و شکوفایی اقتصادی این رقم می‌تواند در چهار سال آینده به ۳۰ درصد هم افزایش یابد و بانگاهی به وضعیت صنایع استان در می‌یابیم که از مجموع واحدهای صنعتی فعال، ۹۴ درصد واحدهای صنعتی مازندران کوچک هستند و در بخش های صنایع غذایی، صنایع شیمایی، صنایع فلزی و ماشین سازی، صنایع کانی غیر فلزی و سایر صنایع مشغول به فعالیت هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84876837/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%D8%AFبه گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری مازندران افزود: دوران وعده دادن واهی گذشته است و اگر مسوولان در این دولت قولی می دهند به طور حتم برای تحقق و به نتیجه رساندن آن هم تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

حسینی پور با بیان این که، برای گره گشایی از مشکلات مردم نباید با الفاظ بازی کنیم، افزود: برای راه اندازی واحد صنعتی کاتد مس با رفع مشکلات زیرساختی زمان ۲۴ ماهه تعیین شده که به طور حتم در مدت مقرر این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها ۷۱ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل تالار مرکزی ساری هزینه شده بود اما دولت سیزدهم در کمتر از ۶ ماه برای بهره برداری آن ۸۵ میلیارد تومان پرداخت کرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به سرمایه گذاری کشور چین در حوزه برق استان مازندران به ارزش پنج هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک، تصریح کرد: به طور حتم با رفع مشکلات زیرساختی تحول قابل توجهی در تولید استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با ساخت واحدهای صنعتی مادر کاتد مس در منطقه امیرآباد در آینده نزدیک واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مشابه ای در استان راه اندازی خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان این که، بهسازی ورزشگاه وطنی قائمشهر مطالبه چندین ساله مردم استان بود، گفت: این ورزشگاه در زمان مقرر در سطح ورزشگاه های باکیفیت کشور بازسازی شد.