از خودکفایی در تولید لوازم خانگی تا قوانین دست‌وپاگیر

رامین میرعبدالباقی عضو گروه توسعه آریابیز نیز با اشاره به اینکه امروز صنعتگران با مشکلات زیادی مواجه هستند، بیان کرد: یکی از مشکلات این است که برخی مدیران خودشان کار صنعتی انجام نداده اند، ولی در این رابطه تصمیم گیری می کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی می طلبد که همکاری و همراهی مسئولین با صنعتگران ارتقا یابد و درک و حمایت ویژه ای از این حوزه داشته باشند.

وی اضافه کرد: درآمد سازمان ملی استاندارد در بخش کارشناسی ها، به حساب درآمد غیرقابل برداشت واریز می شود و یک ریال آن به سازمان ملی استاندارد بر نمی گردد.

ایسنا/مرکزی فعالان اقتصادی استان مرکزی مسائل و مشکلات خود را در حوزه های مختلف از جمله استاندارد، در حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کردند.

حیدری، رئیس انجمن عایق های رطوبتی دلیجان نیز با بیان اینکه شورای استاندارد در استان ۲۵ نفر و شورای ملی کیفیت ۲۰ عضو دارد، افزود: نیاز است نقش انجمن ها در این شوراها ارتقا یابد و پیشنهاد می شود شورای ملی کیفیت در دل شورای استاندارد ادغام شود.

اسفندمند، یکی از فعالان اقتصادی استان نیز در این جلسه در خصوص هزینه های کارشناسی تصاعدی سازمان استاندارد مواردی را مطرح کرد که میرنظامی مدیرکل سازمان استاندارد استان مرکزی در این خصوص گفت: هزینه های کارشناسی سازمان استاندارد اجازه تغییر حتی به میزان یک ریال هم ندارد و هزینه های مشخصی است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است در منطقه ای مثل شهرستان ساوه که ظرفیت خوبی در حوزه صنعت محسوب می شود، آزمایشگاه مرتبط با مباحث استاندارد در راستای کمک به صنعت به سرعت راه اندازی و وارد چرخه تعیین ماهیت شود.

وی افزود: به منظور تسهیل در امور، می طلبد که در انجام امور تولیدکنندگان تفویض اختیار به شهرستان‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401091308515/%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D9%BE%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D8%B1

سعید رضوانی رییس انجمن مدیران صنایع ساوه ۱۳ آذرماه در نشست هم‌اندیشی رییس سازمان ملی استاندارد ایران با فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی، اظهار کرد: تولیدکنندگان از سال ۹۷ به بعد با شروع تحریم ها عزم خود را جزم کرده و با از خودگذشتگی نیاز داخل را تامین کردند، آنزمان ۵۰ درصد لوازم خانگی موجود در کشور وارداتی بود، اما امروز در این بخش خودکفا شده‌ایم، لذا تقاضا داریم مسئولین در سازمان ملی استاندارد همراهی لازم را با تولیدکنندگان انجام دهند.

بر اساس این گزارش، قوانین دست وپا گیر در مسیر تولید و لزوم رفع آنها از دیگر مسائل مطرح شده توسط فعالان اقتصادی در این جلسه بود.

رضوانی ادامه داد: برخی آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت و تایید ماهیت آنگونه شایسته است مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند و برخی خطاهایی را مرتکب می شوند، اما متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی به تهران، پیگیری لازم در خصوص آنها انجام نشده است.