احصاء ۱۶ اصلاحیه احکام برنامه‌ توسعه هفتم برای استفاده از ظرفیت‌های مازندران

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد نیز با بیان اینکه دولت و نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا برنامه هفتم توسعه را تدوین کنند، اظهار کرد: با رایزنی و کمک کارشناسان وزارتخانه‌ها و ارکان مدیریتی در استان‌ها به‌ویژه استان‌های شمالی که در احکام برنامه توسعه هفتم وجه اشتراکی همچون سواحل، پسماند و جنگل دارند۱۶ حکم مربوط به استان مازندران احصاء و اضافه شده است.

این مسئول اضافه کرد : مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران، آمادگی خود را برای ارائه احکام مربوط به برنامه هفتم توسعه را به ما اعلام کردند تا این احکام در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه راستی آزمایی در برنامه هفتم توسعه با تدابیر مدیریتی محقق می‌شود، افزود: دیوان محاسبات و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به‌عنوان متولی برنامه توسعه ششم می‌بایست برش استانی این مهم را ارائه دهند.

حسینی‌پور یادآور شد: تا زمانی که برنامه‌های ما قابلیت ارزیابی نداشته باشد هیچ‌گاه نمی‌توانیم در طول ریل‌گذاری این کشور قرار بگیریم. لازم است از برنامه‌های راهبردی و کلان بهره‌مند شویم.

وی افزود: مقرر شد دیوان محاسبات و سازمان مدیریت نقش همه دستگاه‌ها را بررسی و با رفع اشکالات برنامه ششم توسعه بتوانیم در برنامه هفتم توسعه به اهداف کلان دست پیدا کنیم .

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401091912731/%D8%A7%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%A1-%DB%B1%DB%B6-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C

حسینی‌پور خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: به‌منظور بهره‌مندی مازندران از بودجه متناسب کشور لازم است مدیران به تناسب نیازمندی‌های استان مسائل مختلف را در اختیار سازمان مدیریت برنامه‌ریزی قرار دهند تا به‌صورت فعال در تدوین برنامه توسعه هفتم مشارکت داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سید محمود حسینی‌پور امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه موضوع برنامه توسعه هفتم از موضوعات مهم در پیشرفت مازندران است، اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مورد اصلاحیه احکام برنامه هفتم توسعه که مربوط به مازندران است احصاء شد که بررسی عملکرد مدیران استان در برنامه توسعه ششم در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران برنامه توسعه‌ای را یک مدار و محور استراتژیک در اداره امور دانست و گفت: نخبگان، نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه هفتم نقش موثری دارند. از این‌رو اگر ضمانتی برای برنامه توسعه هفتم بخواهیم باید بازنگری در برنامه ششم و عملکرد دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

ایسنا/مازندران استاندار مازندران، گفت: تاکنون ۱۶ مورد اصلاحیه احکام برنامه هفتم توسعه مربوط به مازندران است احصاء شد که بررسی عملکرد مدیران استان در برنامه توسعه ششم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا از برنامه‌های گذشته کمک گرفته شده است تا شاهد تصویب برنامه توسعه هفتم با ارائه یک زبان مشترک در هیئت دولت و صحن علنی مجلس باشیم . این امر می‌تواند فرصتی برای توسعه استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد، خودکفایی برنج، زهکشی اراضی، امنیت غذایی و قابلیت صادرات مرکبات استان را موضوعی مهم در برنامه هفتم توسعه دانست و گفت: در سرشماری نفوس و مسکن استان مازندران می‌بایست مسکن ملاک قرار بگیرد چرا که با وجود روستاهای پرجمعیت اعتبارات بیشتری جذب می‌شود. با قانونی شدن این طرح بسیاری از مشکلات استان حل شود.