آلمان برای تامین نفت و زغال سنگ به مشکل خورد

بر اساس گزارش رویترز، شودت سوخت بخشهای بزرگی از شرق آلمان از جمله فرودگاه برلین را تامین می کند. تلاشها برای تامین سوخت این مناطق با استفاده از فرآورده های پالایشگاهی مناطق شرقی به دلیل محدودیتهای ریلی، ممکن است با مشکلاتی روبرو شود.

هیات دولت آلمان روز چهارشنبه قانونی را تصویب کرد که به حمل انرژی در شبکه‌های ریلی این کشور اولویت می دهد.

بر اساس سند وزارت اقتصاد آلمان که توسط رویترز مشاهده شده است: به دلیل کاهش چشمگیر ترابری داخلی، ذخایر زغال سنگ ممکن است خیلی سریع کاهش پیدا کند. پایگاههای ذخیره سازی بیشتری که وجود داشته اند و در جنوب آلمان آماده شده‌اند، احتمالا تا زمستان پر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، تلاش می کند وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. با این حال، کاهش بی سابقه سطح آب رودخانه راین در هفته‌های اخیر، حمل زغال سنگ و نفت را مختل کرده و به مشکلات انرژی آلمان افزوده است زیرا صنعت این کشور به دلیل کاهش چشمگیر واردات انرژی از روسیه، به استفاده بیشتر از زغال سنگ و نفت روی آورده است.

شرکت گازپروم روسیه، با اشاره به مسائل فنی، صادرات گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به 20 درصد ظرفیت این خط لوله کاهش داده است. برلین، این اقدام را دارای انگیزه‌های سیاسی و به تلافی تحریمهایی می‌داند که اروپا بر سر جنگ در اوکراین، علیه مسکو وضع کرده است.

در سند وزارت اقتصاد آلمان همچنین اشاره شده که تامین نفت در مناطق شمال شرقی ممکن است با مشکل روبرو شود.

دولت آلمان به دلیل سطح اندک آب در رودخانه راین، نگران مشکلات احتمالی مربوط به تامین زغال سنگ برای نیروگاهها در پاییز و زمستان و تامین نفت برای مناطق شرقی این کشور است.

پالایشگاههای شودت و لیونا به دلیل تحریمهای نفتی اتحادیه اروپا، دریافت نفت روسیه از خط لوله را متوقف خواهند کرد و این امر، به قیمتهای بالاتر در کوتاه مدت منجر خواهد شد. طبق این سند، هر دو پالایشگاه می توانند با ظرفیت 75 درصد کار کنند.

سطح اندک آب در رودخانه راین، حجم زغال سنگی که می‌تواند توسط کرجی ها حمل شود را کاهش داده است و بهبود قابل توجه هم پیش بینی نمی شود. از سوی دیگر سیستم ریلی که با تراکم بار زیادی روبروست، هم کمک چندانی نمی تواند فراهم کند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/00062033980/%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D9%88-%D8%B2%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF