آشنایی با ۴۸ اصطلاح کاربردی فارکس

ظهور این الگو در چارت های قیمتی بسیار کم است. همان طور که میدانید دوجی کندلی است که در آن قیمت باز شدن و بسته شدن یکی است. بعضی از تکنیکال کارهای ژاپنی معتقدند که کندل نزولی در الگوی کندلی ابر سیاه (کندل دوم) باید بیش از ۵۰ درصد درون بدنه کندل صعودی (کندل اول) نفوذ کرده باشد. الگوی کندل استیک بازگشتی بعدی، الگوی ابر سیاه پوششی است. الگوی هارامی کراس یکی دیگر از الگوهای کندل استیک بازگشتی است که مشابه الگو هارامی است. الگوی هارامی یکی دیگر از الگوهای کندل استیک بازگشتی است که نسبت به الگوهای دیگری که پیش از این توضیح دادیم، سیگنال ضعیفتری برای برگشت روند ارائه میدهد. پس از این کلیک باید آدرس ایمیل خود را تایید کرده و روی دکمه send code کلیک کنید. این شرکت مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی فدراسیون روسیه در سال 2016 دریافت کرده است. نکته: اگر کندل اول و دوم این الگو شکل گرفته بود اما به جای کندل سوم، یک کندل نزولی قوی با گپ پایینتر از دوجی به وجود آمد، ماهیت بازگشتی این الگو از بین میرود. در واقع ارزش این معامله در حال حاضر برای شما 40400 خواهد بود(404×100).

در الگوی پوشا نزولی، بعد از یک کندل صعودی، یک نزولی نزولی ظاهر میشود که بدنهاش تمام بدنه کندل نزولی قبلی را پوشش داده یا در بر میگیرد. در روز سوم یک کندل صعودی با بدنه سفید شکل میگیرد که تا درون بدنه کندل اول هم حرکت میکند. کندل اول یک کندل سفید با بدنه بلند است. مثلا پوشش یک کندل سفید با بدنه کوچک با یک کندل سفید که بدنه بزرگی دارد، میتواند به عنوان الگوی پوشا صعودی در نظر گرفته شود. با مطالعه مطالبی که در مورد تفاوت های صرافی و بروکر در این مقاله وجود دارد، می توانید به راحتی انتخاب درستی داشته باشید.

چرا از پرفکت مانی استفاده کنیم ؟ حتی در این نوع حساب های معاملاتی میتوانید از اکسپرت های اتوماتیک نیز استفاده کنید. همانطور که مشاهده می کنید روش های واریز متنوع و زیادی در این کارگزاری وجود دارد. کندل اول که بدنه بلندی دارد به عنوان مادر و کندل دوم با بدنه کوچک به عنوان نوزاد در نظر گرفته میشود. هارامی صعودی در کفها و هارامی نزولی در سقفها دیده میشود. الگوی شمعی هارامی کراس نیز دو نوع دارد: الگوی هارامی کراس صعودی و نزولی. این الگو در یک روند صعودی دیده شده و هشداری برای تغییر روند محسوب میشود.

یک کندل سفید قوی در روز بعد که قیمتهای بیشتری نسبت به کندل چکش وارونه داشته باشد، از دیگر کندلهای تایید کننده این الگوی شمعی به حساب میآید. این الگوی دو کندلی از ترکیب دو کندل سیاه و سفید تشکیل شده است. در الگوی پوشا رنگ کندل اول و دوم می بایست با یکدیگر متضاد باشند حال آن که در این الگو الزامی به متضاد بودن رنگ کندلها وجود دارد البته در بیشتر مواقع رنگ دو کندل مادر و بچه با هم متضاد هستند. نکته: الگوی کمربند زمانی اهمیت پیدا میکند که این کندلها برای مدتی در نمودار دیده نشوند.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که اگر یک کندل سفید بالاتر از بیشترین قیمت در الگوی پوشا نزولی یا ابر سیاه بسته شود، احتمالا روند صعودی به حرکت خود ادامه خواهد داد. علاوه بر این بین کندل دوم و سوم هم یک گپ رو به بالا قرار دارد که شامل سایهها نیز میشود. این بروکر در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و ۱۴ سال سابقه فعالیت دارد. این کارگزاری به ارائه خدمات آموزشی فارکس پرداخته و بهترین راهکارهای معاملاتی را جهت سودآوری بیشتر ارائه می دهد. در ادامه به معرفی بروکر دلتا اف ایکس به عنوان بهترین بروکر فارکس خاورمیانه 2021 خواهیم پرداخت. در درس بعد به این سؤال پاسخ خواهیم داد. در این مقاله، علاوه بر اینکه به این شیوهها اشاره میکنیم، به بهترین شیوههای شارژ و برداشت ریالی بروکر فارکس و شیوه وارد کردن سرمایه به شکل ریالی به بازار خواهیم پرداخت. در این بخش حجمی که قصد معامله دارید را مشخص می کنید. با توجه به معنی اسپرد، مفهوم اسپرد در فارکس مشخص است؛ اسپرد در فارکس همان تفاوت هزینهی ناچیزی است که در قیمت پیشنهادی (خرید) و درخواستی (فروش) در طول معاملهی هر جفت ارز تعیین میشود.

این الگو بدین معنی است که بازار با بیشترین قیمت ممکن باز شده است اما در یک حرکت نزولی رو به پایین آمده است و بنابراین میتوان آن را به عنوان سیگنالی برای برگشت روند در نظر گرفت. درست مثل الگوی ستاره صبحگاهی این الگو در روند نزولی ظاهر میشود. در شکل ایده آل الگوی کندلی ستاره دنباله دار، بدنه این کندل نسبت به کندل قبل از خود فاصله دارد البته همیشه وجود این گپ الزامی نیست. الگوی کندل استیک بچه سرراهی کف یا صعودی یکی دیگر از الگوهای کندل استیک بازگشتی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به الگوی دوجی ستاره صبحگاهی دارد.

به جای اینکه یکی دو نوع حساب ارائه دهند و همه معامله گران را در یک قفسه طبقه بندی کنند، با طراحی و ارائه انواع حسابهای معاملاتی زیر، کار را برای خود سخت و برای مشتری بسیار آسان بروکر جهانی فارکس کرده اند. در واقع این سایت ابتدا خدمات خود را برای بازار فارکس آغاز کرده و سپس بازار ارز دیجیتال نیز به خدمات آن اضافه شده است. اما به صورت کلی این اسپرد کم است. به طور کلی باید بدانید که بروکر روبو فارکس به ۱۲ زبان دنیا خدمات خود را به کاربران ارائه می دهد و فعالیت های متنوعی را در پیش گرفته است. شرکت آلپاری یکی از بزرگ ترین کارگزاری های فارکس در سراسر دنیا می باشد، که با بیش از دو دهه فعالیت و تجریه در مارکت حضور دارد. قدیما مشتری های زیادی هم از سرتاسر دنیا داشت ولی متاسفانه این بروکر هم تلاش چندانی برای ارایه خدمات بهتر و نوآوری در خدمات نکرد به همین دلیل هم الان استقبال چندانی از اون نمی شود. کندل دوم یا سفید در این الگو پایین تر از کندل سیاه قبلی باز میشود اما به تدریج در طول روز خود را بالا میکشد و با یک بدنه بزرگ سفید، بالاتر از ۵۰ درصد بدنه کندل سیاه بسته میشود.

در الگوی هارامی کراس صعودی بعد از یک روند نزولی و ظاهر شدن یک کندل سیاه قوی، ظهور یک دوجی که درون بدنه کندل سیاه جای گرفته به معنای تضعیف بازار نزولی است. الگوی شمعی هارامی از یک کندل با بدنه کوچک که درون محدوده کندل قبل از خود که یک کندل با بدنه بلند است، به وجود میآید. ابتدا یک کندل سیاه با بدنه بلند شکل میگیرد. در واقع قیمت پایانی کندل دوم، درون بدنه کندل اول قرار میگیرد. اگر بخواهیم این را با یک مثال برایتان بیان کنیم می توان اینگونه گفت که در یک بازار حرکت 0.01 دلاری به مراتب از حرکت 1 دلاری برای یک سهم آسانتر می باشد. این در حالی است که ویژگیهای بسیاری برای انتخاب یک بروکر معتبر وجود دارد که اسپرد کم فقط یکی از آن فاکتورهاست. اسپرد تقریبا همیشه وجود دارد اما کمیسیون و سوآپ خیر. اما بازار فارکس دارای خطرات نیز هست. البته باید اینکه متاتریدر پنج هم یکی از محبوبترین پلتفرمهای معاملاتی در فارکس است دومین نکته کمیسیون و اسپرت کم برای معاملهگر از موردهای دیگریکه قبل از انتخاب و وارد شدن به یک بروکر باید به آن توجه کرد کمیسیون و اسپرد و سواپ آن است . رنگ کندل دوم هم مثل الگوی هارامی اهمیتی ندارد و تنها نکته مهم آن این است که یک کندل با بدنه بسیار کوچک درون محدوده وسیعی از بدنه کندل قبل از خود قرار گرفته است.

اهمیت این الگو از الگوی ستاره عصرگاهی بیشتر است چون وجود دوجی نشانه محکمتری از تغییر روند قیمت است. زمانی که به جای کندل دوم در الگوی هارامی، یک دوجی قرار بگیرد، به این الگو هارامی کراس گفته میشود و از آن جایی که دوجی خود یکی از نشانههای برگشت روند است، این الگو نسبت به الگو هارامی سیگنال قویتری برای برگشت روند ارائه میدهد. زمانی که یک معامله به روش STP انجام میشود، این نوع تراکنش به عنوان تراکنشی که برای یک طرف ریسکی ندارد، شناخته میشود. قبل از این که به توضیح این الگو بپردازیم بهتر است با تعریف ستاره دوجی آشنا شویم. الگوی کندل استیک ستاره عصرگاهی یکی دیگر از الگوهای کندل استیک بازگشتی است که درست برعکس الگوی ستاره صبحگاهی است. الگوی کندل استیک ستاره صبحگاهی یکی دیگر از الگوهای کندل استیک بازگشتی است که از ترکیب سه کندل به وجود میآید. در یک روند نزولی، درست همانند الگوی دوجی ستاره صبحگاهی از ترکیب سه کندل نزولی قوی، دوجی و یک کندل صعودی الگوی بچه سرراهی صعودی شکل میگیرد.

با این حال، اسپرد در این حسابها اغلب گستردهتر از آنهایی است که حداقل سپرده بالاتری دارند. به همین خاطر این کارگزاری ها از رگوله های دیگر استفاده می کنند که مشکلی برای حساب کاربران ایرانی به وجود نیاید. البته برای حساب های کم تر از 10 هزار دلار فعلا مشکلی رخ نداده است. در الگوی کمربند نزولی که در یک روند صعودی دیده میشود، یک کندل سیاه قوی بدون سایه بالایی یا با سایه بالایی بسیار کم تشکیل میشود. در الگوی کمربند صعودی، یک کندل قوی سفید تقریبا از پایینترین قیمت روز، باز شده و بقیه روز روز به سمت قیمتهای بالاتر حرکت میکند. در الگو کندل استیک پوشا صعودی، کندل سفید کل بدنه کندل سیاه قبل از خود را میپوشاند حال آن که در الگوی نفوذی، کندل سفید بیشتر از نیمی از بدنه کندل سیاه قبل از خود را میپوشاند.

در غیر این صورت، ممکن است در معامله هجینگ ضرر کند! معامله گران باید دقت داشته باشند که بروکر مورد بررسی از دارایی هایی که آنان برای تجارت مدنظر دارند، پشتیبانی کند. در این قسمت از سری مقالات آموزش فارکس ایران بروکر، به بررسی (خلق جفتهای ترکیبی) میپردازیم. درست مثل الگوی ستاره عصرگاهی این الگو در روند صعودی ظاهر میشود. رنگ بدنه ستاره اهمیتی ندارد. الگوی شمعی چکش معکوس که عمدتا به عنوان هشداری برای تغییر روند و یک سیگنال صعودی در نظر گرفته میشود، از یک بدنه کوچک در قسمت پایین الگو و یک سایه بالایی بلند تشکیل شده است (رنگ کندل در این الگو اهمیتی ندارد). در واقع سایه بالایی بلند، نشان میدهد که این افزایش قیمت پایدار نخواهد ماند.

برای خرید ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت، ابتدا باید یکی از مراجع اصلی فروش این محصول یا به عبارتی نماینده پرفکت مانی در ایران را پیدا کرده و سپس در وبسایت این مجموعه حساب کاربری ایجاد نمایید. تصمیم گیری انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، بسیار حائز اهمیت است. در مرحله بعد برای ثبت نام در فارکس با کلیک برروی گزینه signup می توانید در بروکر ثبت نام را انجام دهید. شما می توانید پتانسیل معاملات فارکس خود را با استفاده از اهرم افزایش دهید و سود خود را چندبرابر کنید. آسان ترین راه برای نگاه داشتن سوابق عکس گرفتن از هر سفارشی است که ارائه می کنید، هر دادوستدی که انجام می دهید و سایر فعالیتهای مشکوک کارگزار مانند ارائه قیمت های عجیب. مشتریان همچنین می توانند به اندیکاتور Autochartist، به علاوه تقویم اقتصادی و ماشین حساب معامله گر، دسترسی رایگان داشته باشند. در ایران، افراد به راحتی میتوانند از طریق بروکر آلپاری با استفاده از وب مانی به واریز پول بپردازند و همچنین وجه خود را برداشت نمایند.