آخرین وضعیت دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات

همچنین سال گذشته ۷۵۰۰ روستا در کشور به ارتباطات کامل دسترسی نداشتند و ۴۵۰۰ روستای هم از هیچ نوع دسترسی حتی شبکه برق و جاده برخوردار نیستند.

طبق گفته وی، از زمان آخرین افتتاح پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه پرسرعت و پایدار  که در ۲۸ اردیبهشت امسال اتفاق افتاد، عملیات اجرایی این پروژه همچنان با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060301918/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA

در همین رابطه عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در جدیدترین گزارش خود از اتصال ۳۵۸ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات خبر داده است.

آخرین وضعیت دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات

چندی پیش عیسی زارع‌پور از اتصال ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم خبر داده بود.

اما در بودجه پیشنهادی سال جاری این موضوع مطرح شده که وزارت نیرو اولویت را برای برق‌رسانی به این روستاها بگذارد و دسترسی ویژه برای آنتن‌های  BTS رافراهم کند.

در حالی که دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرده که حدود ۶۰ درصد از مردم دنیا به ارتباطات دسترسی دارند، در ایران حتی روستاها از اینترنت برخوردار هستند و اکنون ۸۶ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل‌اند و پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ کل روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

با اتصال ۳۵۸روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات حدود ۳۴هزار خانوار از ارتباطات پایدار و پر سرعت برخوردار شدند.

به گفته وی، در ابتدای دولت ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند و در حال حاضر ۸۸ روستاها متصل هستند و تا پایان سال، این مسئله به ۹۵ درصد خواهد رسید و تا هفته دولت سال بعد، کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار  به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش ایسنا، در دنیای امروز دسترسی به فناوری اطلاعات حق طبیعی هر انسانی است اما روستا و مناطق صعب‌العبوری هستند که هنوز از این حق طبیعی برخوردار نشدند.

بر این اساس، از ابتدای خرداد تا انتهای مرداد سال جاری، ۳۵۸ روستای جدید در اقصی نقاط ایران عزیز که عموما دارای مسیرهای صعب العبور و فاقد زیر ساخت مناسب هستند، به شبکه ملی اطلاعات پیوستند  که در مجموع آنها ۳۴هزار ۲۹۲ خانوار با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پر سرعت برخوردار شدند.