چاپ، یکی از عمومی‌ترین صنایع دنیا | industmini

در گزارش جدیدی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به بررسی «آمارها و شاخص‌های بین‌المللی عملکرد رقابت صنعتی پرداخته شده» است، این وزارت خانه با استناد به آمارهای بین‌المللی جایگاه ایران را در جهان و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ترسیم می کند. چند دهه آخر قرن بیستم، اختراع و ساخت دستگاه های الکترونیکی، مانند ترانزیستور و بعدا تراشه های مدار مجتمع، امکان اتوماتیک سازی کاملتر ماشین‌­آلات جداگانه برای تکمیل یا جایگزینی اپراتورها را فراهم کرد. فشار برای کاهش بیشتر هزینه‌ها بسیاری از تولیدکنندگان را مجبور به مهاجرت به کشورهای کم هزینه کرد.

  • گسترش عظیم خطوط ریلی و تلگرافی پس از سال ۱۸۷۰ امکان جابجایی بی‌سابقه‌ی مردم و پیام ها را فراهم کرد که با موج جدیدی از جهانی شدن به اوج خود رسید.
  • در کشور نیوزلند شرکتی با نام رینولدز گروپ که بسته بندی های مربوط به مواد غذایی و نوشیدنیهای را به عهده گرفته است.
  • به گفته این کارشناس مد، خیلی غیر قابل تصور نیست که بگوییم برای تولید یک دست تیشرت و شلوار جین نزدیک به ۲۰ هزار لیتر آب و برای تولید یک جفت کفش چرم تقریبا ۸۰۰۰ لیتر آب نیاز است.
  • بر پایه گزارش‌های بانک جهانی جایگاه ایران از نظر شاخص پيچيدگي اقتصادی جایگاه مناسبی در در عرصه جهانی ندارد.
و حتی روستایی مثل وانشان در غرب استان اصفهان در کنار جاذبه‌های شاخص مرکز استان، همه و همه پکیجی کم‌نظیر از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی را تشکیل می‌دهند که گستردگی قابل توجهی دارند. ارتزاق بسیاری از مردمان استان اصفهان به شکل مستقیم و غیرمستقیم به حضور گردشگران بین‌المللی و داخلی وابسته است و این استان شرایط ویژه‌ای در اقتصاد گردشگری ایران دارد. با این تمام این تفاسیر، در حال حاضر بزرگ‌ترین بازیگران در سناریو بازیابی گردشگری، دولت‌ها هستند، آن‌ها باید دست در دست سازمان‌های جهانی و بخش خصوصی داخلی خود هرچه سریع‌تر فعالیت‌های گردشگری را از سر گرفته تا این صنعت بتواند بازیابی را آغاز کند.

http://alfaromeoblog.ir

انقلاب صنعتی دوم که به آن انقلاب فناوری نیز می‌گویند، شامل استانداردسازی و صنعتی‌سازی سریع از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم (بین سال‌های ۱۸۷۰ و ۱۹۱۴، آغاز جنگ جهانی اول) بود که با برق‌رسانی اولیه به کارخانجات و خط تولید شروع شد. تحولاتی مانند کشتی بخار یا لوکوموتیو بخار در حدود ۱۰۰ سال بعد از آن تغییرات عظیم دیگری ایجاد کردند زیرا انسان و کالاها می توانستند در زمان کمتر مسافت بیشتری را جابجا شوند. با افزایش بهره‌وری و مقیاس تولید، مشاغل کوچک از خدمات دهی به تعداد محدودی مشتری، به سازمان‌های بزرگ با مالکان، مدیر و کارمندانی که به تعداد بیشتری از مشتریان خدمت رسانی می‌کردند، تبدیل شدند و درآمد سرانه سالیانه کشورهای جهان نیز افزایش یافت.

اسپیندل موتورآب خنک 800 وات cw

این رخداد در شهرهایی نظیر اصفهان که تعداد قابل توجهی از مشاغل آن وابسته به حضور گردشگران بین‌المللی است، شرایط سخت‌تر کرده است. شاید هم به همین دلیل باشد که سازمان جهانی گردشگری شعار «گردشگری و رشد فراگیر» را با عکسی از یک هنرمند صنایع دستی در میدان نقش جهان منتشر کرده است. آمارهای اقتصادی گردشگری در سال ۲۰۲۰، شباهت بسیاری با آمارهای این صنعت در سال ۱۹۹۰ داشت و این یعنی یک عقب‌گرد ۳۰ ساله برای یک صنعت و مرثیه‌ای برای رؤیای بسیاری از کشورها از جمله ایران که سودای توسعه گردشگری در سر داشتند. بر اساس آمار شورای بین‌المللی سفر و گردشگری ۱۰ درصد از تولید ناخالص جهان در سال ۲۰۱۹ مربوط به صنعت گردشگری بوده و در این سال ۳۱۰ میلیون نفر در دنیا شغلی مرتبط با صنعت گردشگری داشتند. به زبان ساده‌تر این یعنی از هر ۱۰ شاغل در دنیا شغل یک نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به گردشگری مربوط است. از طرفی گردشگری صنعتی است که بیشتر کارکنان آن را قشر آسیب‌پذیر زنان و جوانان تشکیل می‌دهند.

بلندای صنعت جهان افراز

از طرفی در بحران کرونا دیدیم که چطور در عرض یک سال بزرگ‌ترین و پول‌سازترین مجله خبری صنایع و معادن تا مرز ورشکستگی رفت و چگونه بحران بی‌کاری فعالان گردشگری، یقه بسیاری از دولت‌ها را گرفت. گردشگری صنعت بسیار حساس است و همین حساسیت، علی‌رغم تمام ویژگی‌ها باعث شده تا برخی کشورها علاقه‌ای به توسعه آن نداشته باشند. اصفهان-«گردشگری برای رشد فراگیر» در حالی از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان شعار سال تعیین شده که این صنعت روزهای تیره و تاره‌ای را پشت سر گذاشته و در آستانه بازیابی در پساکرونا قرار دارد. با گذر، به دوره پسا صنعتی و عصر تکنولوژی اطلاعات، اینک این بنگاه‌های کوچک و «میکرو» با مالکیت و مدیریت کارآفرینان هستند که شغل ایجاد می کنند. توضیح اینکه، واحدهای اقتصادی دائما دگرگون شده و ساختار تازه‌ای جایگزین آن میشود.

مقایسه اسپیندل موتور هوا خنک و آب خنک