پارسیک اخبار اقتصادی | industmini

بر این اساس از علاقه مندان دعوت می شود نتایج پژوهش های اصیل خود در تمامی شاخه های علم اقتصاد و حقوق، مرتبط با ساختار، رفتار و عملکر بازار، قوانین رقابتی و تنظیم اقتصادی را جهت بررسی و انتشار به این فصلنامه ارسال کنند. در خردادماه امسال، بانک مرکزی در بیانیهایی نرخ تورم هدف را ۲۲ درصد اعلام و عملا سیاستگذاری پولی در چارچوب هدفگذاری تورمی را آغاز کرد.این رویداد در کنار اجرا عملیات بازار باز نشان میدهد که بانک مرکزی در حال مدرن سازی چارچوب سیاست گذاری پولی است. قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. مطابق با تصمیم سیاستگذار پولی، نرخ سود بانکی برای سپرده های بلندمدت افزایش پیدا کرده است. برخی کارشناسان و پژوهشگران اقتصادی معتقدند این افزایش می تواند بر روند قیمتی بازار مسکن اثرگذار باشد.

مستند کوتاه – انانیموس

فناوری از جنس دانش است و پیچیدگی اقتصادی یک جامعه وابسته به حجم بالای دانش افراد آن جامعه می‌باشد که در محصولات تولید شده توسط آنها تجلی می یابد. افراد با دانش و مهارت یا همان سرمایه‌های انسانی با یکدیگر تعامل کرده و دانش خود را با هم ترکیب می کنند تا محصول(خروجی پربازده) تولید کنند. بنابراین هدف پژوهش بررسی ضریب هوشی‌ملی، نوآوری، موفقیت تحصیلی و تغذیه به منزله زیرساخت هایی است که گمان می رود بخشی از کارایی ملل را در تولید محصولات با فناوری پیشرفته توضیح دهند. به این منظور شاخص های کمی زیرساخت های هوش ملی و تغذیه در مرحله اول به عنوان ورودی اولیه، و نوآوری و موفقیت تحصیلی به عنوان خروجی برای ورودی‌های اولیه در نظر گرفته می‌شود.

از آنجا که قیمت‌ها در طول زمان متغیرند و برای این که نگاه واقعی‌تر به مجله خبری صنایع و معادن داشته باشیم، اقتصاددانان و آمارگران برخی از معیارهای اندازه‌گیری اقتصاد را بر اساس میزان تورم تعدیل و مقادیر اسمی را به مقادیر واقعی تبدیل می‌کنند؛ مثلاً، درآمد ناخالص ملی اسمی معمولاً به درآمد ناخالص ملی واقعی تبدیل می‌شود تا میزان رشد یک اقتصاد محاسبه شود. اقتصاد، برآیندِ کلیه فرایندهایی است که فرهنگ، ارزش، آموزش، تکامل تکنولوژیکی، تاریخ، سازمان اجتماعی، ساختار سیاسی، سیستم‌های قانونی، جغرافیا و همین‌طور مواهب طبیعی را در بر می‌گیرد. این عوامل زمینه، محتوا و شرایطی را تعیین می‌کند که یک اقتصاد در آن عمل می‌کند. برخی فرهنگ‌ها اقتصادهای مولدتری را به وجود می‌آورند و لذا ارزش یا تولید ناخالص داخلی بیشتری را تولید می‌کنند.

http://alfaromeoblog.irامروزه، طیف وسیعی از حوزه‌هایِ مختلف علوم اجتماعی از جامعه‌شناسی (جامعه‌شناسی اقتصادی) و تاریخ (تاریخ اقتصادی) گرفته تا انسان‌شناسی (انسان‌شناسی اقتصادی) و جغرافیا (جغرافیای اقتصادی) به بررسی و تجزیه و تحلیل جنبه‌های مختلف اقتصادی حیات جمعی انسان‌ها می‌پردازد. این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید. از سویی دیگر کاهش درآمدهای دولت پس از خروج ایالات متحده از برجام باعث شده تا بودجه دولت شرایط نامناسبی را در سالهای اخیر تجربه نماید. آغاز سال ١۴٠٠ که از سوی مقام معظم رهبری »تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها « نام گرفته است، مقارن با دو رویداد مهم در عرصۀ سیاست خارجی بود. کتاب با شاخ‌و‌برگ تمام این تز را می‌پروراند که افول چریک‌های فدایی خلق در سال ۱۳۵۵ به دلیل پذیرش تئوری‌های جزنی بود.

  • بحران کرونا هم بتدریج در حال نمایان کردن آسیب‌هایش به بدنه اقتصادی کشور است،اقتصادی که بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و تحریم‌های نفتی،با فشارهای بسیاری دست و پنجه نرم میکرد و حالا باید با رکورد ناشی از کرونا هم مقابله کند.
  • امروزه، طیف وسیعی از حوزه‌هایِ مختلف علوم اجتماعی از جامعه‌شناسی (جامعه‌شناسی اقتصادی) و تاریخ (تاریخ اقتصادی) گرفته تا انسان‌شناسی (انسان‌شناسی اقتصادی) و جغرافیا (جغرافیای اقتصادی) به بررسی و تجزیه و تحلیل جنبه‌های مختلف اقتصادی حیات جمعی انسان‌ها می‌پردازد.
  • نظارت ویژه بر حراج کالا انجام می‌شود سازمان حمایت از اتاق اصناف ایران خواست تا اقدامات لازم به منظور نظارت بر فروش فوق‌العاده و حراج کالا انجام شود.
  • تغییر و انتقال حکومت بخشی از روند چند جانبه‌ی چند‌دهه‌ای از دموکراتیزه کردن کل جامعه (از دولت و اقتصاد گرفته تا آموزش و فرهنگ) بوده که با مطالعه، نقد و اقدام به زدودن تمامی ویژگی‌های نظم سیاسی و ایدئولوژیک موجود از کلیت جامعه صورت می‌گیرد.
  • دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.
بهره‌برداری پیاپی از نیروگاه‌های جدید/ نیروگاه زرند برق 1.5 میلیون نفر را تامین می‌کند یکی از 24 واحد نیروگاهی که در سال اخیر به ظرفیت منصوبه کشور اضافه شد، نیروگاه مهتاب کویر زرند به ظرفیت 324 مگاوات است و زمینه تامین برق 1.5 میلیون نفر را فراهم می‌کند. در حال حاضر قیمت بیت کوین ۲۳ هزار و ۲۰۸ دلار و اتریوم هزار و ۶۷۴ دلار است. مهم‌ترین اقدام برای مهار آلودگی هوا، پدیده‌‌‌ای که امسال به نحو قابل‌توجهی شاهد شدت آن و افزایش روزهای آلوده، چه در تهران و چه برخی دیگر از کلان‌شهرها بودیم، استمرار برنامه‌‌‌ها و اجرای قوانین مربوطه است. در واقع واژهٔ اقتصاد در دنیای امروز معانی متعددی دارد که بیان کننده رویکردهای متفاوت در بیان محتوای اصلی اقتصاد است.[۱][۲] و در یک تعریف کامل اقتصاد، علم تخصیص بهینۀ منابع محدود به خواسته‌های نامحدود است. این فصل نامه دارای درجه علمی – پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰ از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .

گوگل در رقیب چت جی‌پی‌تی سرمایه‌گذاری می‌کند