پارتیشن اداری مدرن ؛ آشنایی با کاربرد، انواع و مزایای آن

همچنین پردههای سلطنتی در کنار مبلمان کلاسیک، فضای کاری را تکمیل میکند. حالا برای تکمیل مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن به سراغ بررسی مزایا و معایب مبلمان مدرن میرویم. استفاده از تابلوها، قاب عکسها در جای درست و استفاده از آینه در مناطقی از محیط که کوچک هستند میتواند به کار عمق بیشتری بدهد. در گذشته کتابخانهها فقط جنبه شکیل بودن در محیط را القا میکردند اما با گذشت زمان وجود فایلینگها را بیشتر میتوان در مجموعههای اداری حس کرد، این امر نشان میدهد این وسایل ضرورت بیشتری در محیط کار پیدا کردهاند. کارمندان اکثر تایم روز خود را در محیط شرکت و اداره میگذرانند پس چیدمان فضای داخلی در روحیه و راندمان کاری آنها تاثیر مستقیم دارد.

در کل برای داشتن یک محیط اداری مناسب و بهینه از هر نظر، دانستن انواع سبک دکوراسیون و مزایا و معایب آنها میتواند کمک شایانی به ما بکند. تا هم بتوانند با مقدار هزینه ی کمتری چیدمان اداری مورد نظرشان را فراهم کنند؛ هم نظر جوانانی را که این سبک از دکوراسیون را میپسندند به عنوان کارمند یا مشتری جلب کنند. به طور مثال زمانی که رنگ انتخابی شما برای مبلمان قهوه ای است، باید برای دیگر موارد هم از رنگ قهوه ای یا مشابه آن استفاده کرد. جهت انتخاب مناسبترین مبلمان اداری، باید مهارت طراحان را در نظر بگیرید. یکی از توصیه های طراحان برای داشتن فضای اداری مرتب این است که از قرار دادن سطل های زباله در کنار میزها بپرهیزید. با این بخش از مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، درمییابیم کارمندان در زمان حضور در فضای کاری، بخاطر استفاده از رنگهای روشن در دکوراسیون، روحیه خود را حفظ میکنند و راندمان کاری بالاتری خواهند داشت. برای طراحی دکوراسیون، اصول رنگ شناسی حرف اول را می زند. پیشنهاد می کنیم در طراحی داخلی فضای اداری حتماً از دو رنگ استفاده کنید.

اما میدانیم که امکان استفاده از نور طبیعی در تمام ساعات روز و در تمام محیطهای کاری وجود ندارد. در این مقاله سعی بر این بود که با نشان دادن قابلیتهای کفسازی در طراحی داخلی اداری و انواع کفپوش شما را با این بخش ضروری از بازسازی دفتر کار آشنا کنیم. شاید بتوان گفت که اصلی ترین و جذاب ترین بخش در طراحی دکوراسیون اداری می تواند دکوراسیون داخلی اتاق مدیر عامل باشد. در تعریف این مرحله میتوان گفت که مهمترین بخش در طراحی داخلی ساختمان ، مربوط به طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی منزل است . بیشترین متریالی که در این سبک استفاده می شود چوب است.

تمامی ایدههای جدیدی که در طراحی میز اداری ال شکل به کار گرفته میشود، جهت دیزاین یک دکوراسیون اداری شیک و کارآمد است. برخی از افراد به اشتباه این امر را به مرحله آخر می سپارند، اما این باور غلط است و انخاب نوع مبلمان را در همان ابتدا باید با سایر مراحل طراحی دکوراسیون اداری پیش برد. برای مثال در دسته میزهای اداری، میز کنفرانس، میز کارمندی، میز مدیریتی، میز کارشناسی، میز طراحی، میز رسپشن یا همان میز پذیرش و غیره را میتوان نام برد. دسته دومی که بیشتر از مراجعه کنندگان در دفاتر رؤسا و مدیران حاضر میشوند، کارمندان همان مجموعه یا سازمان هستند.

برای دکوراسیون اتاق های کوچک اداری با توجه به فضای محدودی که وجود دارد باید به چیدمان آن به طور صیح انجام گیرد تا فضا کمتری را اشغال شود. بهتر از پیش از تصمیم برای تاسیس فضای اداری شرکت مورد نظر خود، به این عناصر توجه کنید. سعی کنید حتما از چند گلدان در قسمت های مختلف فضای کار خود استفاده نمایید. استفاده از جدا کنندههای زیبا و کاربردی، تکنیکهای شفاف سازی، رنگ بندیهای متناسب با نیازهای موجود، تنوع مصالح، استفاده از المانهای بصری، شومینه، آکواریوم، گیاهان طبیعی و توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین مبلمان فضاهای مختلف، میتوان علاوه بر بالا بردن ارزش عملکردی فضای زندگی، بر آسایش محیطی افراد در محیط زندگی نیز افزود. این امر طبیعی است که مشتریان بهتر و بیشتر همیشه به سراغ فضاهای کاری جذاب تر و زیباتر جذب می شوند تا فضاهای نازیبا و غیر اصولی. اولین معیار در تعیین قیمت پارتیشن اداری، نوع آنها است که طبق توضیحات قبل، نوع تک جداره نسبت به دو جداره، دارای قیمت کمتری می باشد. اگر فضای دفتر شما کوچک است استفاده از دکوراسیون مدرن باعث می شود فضای در دسترس بیشتری داشته باشید.

ارتفاع پارتیشن ها به عواملی مانند جریان گردشی هوا و عایق شدن از لحاظ صدا بستگی دارد. شیشه یکی از متداول ترین مواد در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که برای تزیین آن ایده های بسیار زیادی وجود دارد. پارتیشن های اداری امروزه نقش بسیار موثری در طراحی دکوراسیون داخلی دارند و بیشترین کاربرد آنها در فضاهای کار اشتراکی ، مراکز اداری ، بانک ها ، مطب ها و مراکز تجاری است. امروزه بسیاری از سازمانها یا ادارههایی که مجموعه خود را تازه تاسیس کردهاند، نیاز به مبلمان اداری مدرنی دارند تا محیط کار خود را شکیل و جذاب کنند. خط تولید مبلمان اداری تمام اقلامی را که یک اداره یا مجموعه برای پیش بردن کارها نیاز دارد؛ تولید میکند. همچنین استفاده از پارتیشن اداری از شلوغی و بینظمی محیط جلوگیری میکند. برای پارتیشن بندی به منظور جداسازی فضا از جنسهای مختلفی استفاده میشود. شما با مراجعه به شرکت های معماری وطراحی می توانید مختصات و مشخصات زمین مورد نظر را ارائه و طراحی پیشنهادی را تحویل بگیرید.در برخی موارد پلان پیشنهادی به شکل رایگان ارائه می گردد.

عناصر طراحی اداری مدرن که واقعاً بر روحیه و بهره وری کارمندان تأثیر بگذارد، بسیار عجیب و کسل کننده هستند، اما این مسئله یک چالش برای یک طراح خوب است، تا بتواند این عناصر خسته کننده را با ابتکاریترین روش ممکن برطرف کند. آبی رنگی است که به اثر آرام بخشی معروف است و برای افزایش بهره وری محل کار و ایجاد حس آرامش در افراد بسیار مفید است. توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … در این راستا میتوانید از گل و گیاه طبیعی استفاده کنید. حواستان باشد که با استفاده از کنتراست، طراحیهایی که با مکانیزمهای دیگر انجام دادهاید را بیش از حد خنثی نکنید! استفاده از لوستر هایی که خیلی با جلوه و بزرگ هستند، در این سبک جایی ندارند، بلکه بیش تر از نور های مخفی و هالوژن ها در این سبک استفاده می شود. عوامل مختلفی همچون بودجه، کاربرد مورد نظر، ابعاد فضا، تعداد نفرات، آمار افزوده شدن افراد، دکوراسیون متفاوت و غیره، باعث می شوند که افراد متریال، طرح و ابعاد مختلفی برای پارتیشن ها در نظر داشته باشند. برخی از فایلنیگهای مدرن قابلیت ملحق شدن به میز اصلی را دارند، برخی حروف لاتین L را به شکل میز میدهند و برخی از آنها کاملا در زیر میز جای میگیرند.

در طراحی دکوراسیون داخلی اداری یکی از موارد مهم چینش استاندارد تجهیزات و وسایل موجود در فضای اداری می باشد که نقش مهمی در هر چه زیباتر شدن محیط دارد. تجهیزات بایگانی از طرحها، شکلها و جنسهای متنوعی برخوردار هستند، اما درک اینکه کدام تجهیزات بایگانی مورد نیاز شما میباشد، بستگی به محیط دارد و تنها در قالب یک محتوا نمیتوان کامل بیان کرد که کدام گزینه برای محیط کاریتان مناسب است. اما به طور معمول، اولین مدل برای انتخاب کمد بایگانی فضای ذخیره سازی است که همه ما در کنار میزهای اداری مشاهده کردهایم که پرسنل پشت میز، به طور شخصی از آنها استفاده میکنند. این سبک دکوراسیون را میتوان حتی در فضاهای کوچک و محدود نیز پیاده کرد؛ زیرا اندازه و ابعاد تمامی لوازم اداری قابل تغییر بوده و به دلیل عدم استفاده از تجملات در ساخت آنها، فضای کمتری را اشغال میکنند. ویژگی اصلی این سبک مبلمان تجملات و شکوه است. همانطور که از عبارت مبلمان اداری سلطنتی پیدا است؛ اقلامی که در این دسته قرار میگیرند از تجملات بیشتری برخوردار هستند. اگر دفتر کار شما نور مناسبی ندارد استفاده از دکوراسیون اداری مدرن کمک میکند این حداقل نور طبیعی را در اختیار افراد بیشتری بگذارید و فضای روشن تری داشته باشید.

در ساخت پارتیشن اداری از متریال های گوناگونی استفاده می گردد.که هر پارتشن بسته به نوع مواد به کار رفته در آن نام گذاری شده است. اما اگر در زمینههای رسمی فعالیت دارید، لازم است از سبک کلاسیک استفاده ببرید تا اعتماد مشتری و ارباب رجوع را جلب کنید. برای انتخاب و خرید میز اداری ال شکل باید از جنس متریال میز مطمئن باشید. میز اداری ال شکل در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی و تولید میشوند. توصیه میشود میز اداری ال شکل را به رنگ قهوهای (به خصوص قهوهای پررنگ) یا مشکی انتخاب کنید. در این صورت قسمت بیرونی میز اداری ال شکل هم برای قرار دادن یک میز کنفرانس کوچک مقابل مدیر مناسب خواهد بود. کشوهای میز را هم می توانید به اختیار خودتان قفلدار یا بدون قفل سفارش دهید. از مهمترین مزیتهای مبلمان اداری فایلنیگها میتوان به انعطاف پذیری آنها اشاره داشت، که شما میتوانید در هر محلی که میخواهید آنها را جای دهید به عنوان مثال گوشهای از اتاق، کنار میز یا هر جایی که به سلیقه خودتان بهتر است قرار میگیرند. به عنوان جمع بندی نهایی برای مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن باید به این اشاره داشته باشیم که چیدمان و دکوراسیون یک بحث کاملا سلیقهای می باشد؛ اما نباید فقط با تکیه بر سلیقه شخصی خودتان دست به دکوراسیون محیط کاری خود بزنید.

استفاده از پارتیشن دفاتر اداری برای ارتقا و توسعه فرهنگ سازمانی شرکت و تقویت ارتباط میان کارمندان ، شفافیت در کارهای اداری و توزیع نور یکنواخت در محل کار است. ممکن است از چوب، سنگ، فلز و شیشه برای اجرای این سبک استفاده کرد. توجه داشته باشید که اجرای دکوراسیون مناسب تنها مربوط به زیبایی نمی باشد و باید از فضا به شکل بهینه استفاده کرد تا از نظر صوتی و نظری کاربردی باشد. سفارش و نظارت بر تهیه ملزومات اجرای کار با توجه به تشریفات و توضیحات قید شده در تفاهم همکاری با مشتری، نظارت بر اجرای تمامی مراحل و اجراییات طرح، تکمیل و تحویل نهایی پروژه با توجه به موارد از قبل تعیین شده و در نهایت نیز دریافت اطمینان از رضایتمندی مشتری. اما علاوه بر مبلمان محیط اداری به دکوراسیون داخلی اداری هم نیاز دارید تا زیبایی محیط کسب و کارتان را تکمیل کنید! سعی داشته باشید که حتما در محیط کاری خود از صندلیها و مبلهای اداری استفاده نمایید، علت آن هم اصول ارگونومی است که در ساخت آن رعایت شده است کمترین آسیب را به بدن برساند. عواملی مانند رنگ نور، هماهنگی بین اجزا و از جمله این عوامل است.

از نظر بصری، رقص زیبایی در میان مبلمان ، هنر و نور ، طراحی اتاق را دکوراسیون داخلی دفتر اداری زنده می کند. از پرده های سنگین با رنگ های کرم و یا بژ می توان برای پوشش پنجره ها استفاده کرد . در هر دو سبک میتوانید از بازی با رنگ ها در بخشهای مختلف میز و رسیدن به رنگ منحصربهفردی که در نظر دارید لذت ببرید. تولید مبلمان اداری با رشد و افزایش تاسیس شرکت ها و استارتاپها، به یکی از بخشهای مهم و حائز اهمیت صنعت تبدیل شده است. در واقع یکی از پارامترهای مهم در تامین آسایش و راحتی ارباب رجوع، تهیه و چیدمان مبل اداری با کیفیت و استاندارد است. مبل و صندلی اداری یکی از مهمترین تجهیزات مبلمان اداری به حساب میآید.

هنگام خرید میز اداری ال شکل این نکته را در نظر داشته باشید که میتوانید میز را با ترکیب دو یا چند رنگ اصلی سفارش دهید. میزهای ال شکل در آن قسمت اتاق که محل نشستن مدیر است یک کنج دنج و دوستداشتنی ایجاد می کنند. برای آشنایی بیشتر و مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، تا اینجا متوجه شدیم که سبک دکوراسیون کلاسیک در فرآیند تولید مبلمان اداری به چه شکل است. در طراحی مدرن، این فضای دوستانه به گونهای چینش میشود که هم برای مهمانان و هم برای اعضای تیم جذاب باشد. چرا که در این اتاق تعداد زیادی از افراد دور هم جمع می­شوند و دررابطه با مسائل مهمی بحث و مشورت می­کنند. یکی از ایده های جذاب برای بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون اداری کوچک استفاده از پارتیشن است. اگر بخواهیم مبلمان اداری را به طور خلاصه و به زبان ساده بیان کنیم، مجموعهای است که تمام وسایل و تجهیزات اداری است که در محیط اداری استفاده میشود.