نقد اقتصاد سیاسی نقد اقتصاد سیاسی | industmini

در صورت قطع اینترنت یا سانسور شدید، ایمیل شما ممکن است هنوز در دسترس باشد و کار کند. پاسخگویی دفتر مجله در موارد خاص روزهای سه شنبه هر هفته ساعت 11 تا 12 انجام می شود. کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به شبکه اینترنتی اکوایران می‌باشد و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است. بررسی‌های دبیرخانه مقابله با فقر و نابرابری آموزشی نشان می‌دهد که تعارض منافع در مدارس دولتی سبب شده تا گاه برخی از مدیران دولتی از ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس خودداری کنند، مدارس دولتی بدون دانش‌آموز رفته رفته به مدارس غیرانتفاعی تبدیل شوند. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

مستند کوتاه – اعتصاب و انقلاب

158 بانک ایران و روسیه به یکدیگر متصل می‌شوند ایران و روسیه به صورت رسمی وارد توافق شدند تا سیستم‌های پرداخت بین بانکی خود را به یکدیگر متصل کنند و 158 بانک 2 کشور در این پروژه به یکدیگر متصل خواهند شد. آخرین وضعیت خطوط لوله‌ نفت‌ ترکیه پس از زمین‌لرزه/ توقف جریان گاز در 3 استان ترکیه طبق اعلام مقامات ترکیه هیچ خسارتی به 2 خط‌ لوله نفتی ترکیه وارد نشده است و جریان نفت پس از زمین‌لرزه سهمگین این کشور همچنان برقرار است اما جریان گاز در 3 استان به علت آسیب به خطوط لوله‌ متوقف شده است. تشکیل قرارگاه جهادی راه روستایی در وزارت راه/ رسیدگی به روستاها اولویت دولت است وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور به مناسبت دهه مبارک فجر، روستاییان عزیز را جزو شریف‌ترین مردم دانست که در عین توقع کم، پیشتاز انقلاب و پیشرو در عرصه تولید هستند. واریز 700 میلیارد تومان تسهیلات برای صندوق‌های نوآوری و شکوفایی وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز 700 میلیارد تومان منابع برای صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در روز جاری خبرداد. نظارت ویژه بر حراج کالا انجام می‌شود سازمان حمایت از اتاق اصناف ایران خواست تا اقدامات لازم به منظور نظارت بر فروش فوق‌العاده و حراج کالا انجام شود. خواب مردم ترکیه و سوریه در ساعت 4 صبح روز دوشنبه با زلزله‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر برآشفت.

تب تند تورم با افزایش نرخ سود بانکی آرام می گیرد؟

در حال حاضر، ایران بر اساس فهرست صندوق بین‌المللی پول با توجه به درآمد ناخالص ملی اسمی بیست و یکمین و بر اساسِ درآمد ناخالص ملی تعدیل شده با شاخص برابری قدرت خرید هفدهمین مجله خبری صنایع و معادن بزرگ دنیاست. در این رتبه‌بندی و بر اساس معیار اولی به ترتیب کشورهای ترکیه و عربستان سعودی و بر اساس معیار دوم کشور ترکیه بالاتر از ایران قرار می‌گیرند. یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست. بر اساس دستورالعمل جدید لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعارض منافع و فرم تعهد اخلاقی را نیز از طریق فایل های پیوست مقاله ارسال فرمایند. در این مقطع از تحول اجتماعی، ما به نظام سیاسی‌ای نیاز داریم که بتواند در دوران سلطه‌ی سرمایه‌داری جهانی، بیشترین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و مشارکت فزاینده‌ی مردم، اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در جهت توسعه‌ی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حفظ محیط زیست فراهم آورد. در این نظام دموکراتیک است که جریانات سیاسی مختلف از‌جمله سوسیالیست‌ها می‌توانند آزادانه سیاست‌های مطلوب و ایده‌آل خود را پی‌گیری کنند.

    ‌ وابستگی دنیا به نفت ایران/ کمر تحریم‌های نفتی‌ ‌خم شد در حالی که پس از خروج آمریکا از برجام صادرات نفت کشورمان به شدت کاهش یافت، اما طی ماه‌های گذشته به اذعان موسسات بین‌المللی صادرات نفت ایران به بالای 1.2 میلیون بشکه در روز رسید که نشان از بی‌اثر شدن تحریم‌ها دارد.
  • در میانه سال 1399 و همگام با تحولات شکل گرفته در عرصه بین‌المللی و همچنین کاهش التهابات در فضای اقتصادی کشور به نظر میرسد الگوی فزاینده انتظارات تورمی در کشور در معرض یک تغییر فاز جدی قرار گرفته است.
  • تأمین انرژی یکی از مهمترین زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور است و به عنوان یکی از اجزای اصلی برنامه‌ریزی توسعه مطرح گردیده است.
  • خواب مردم ترکیه و سوریه در ساعت 4 صبح روز دوشنبه با زلزله‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر برآشفت.
  • تبدیل گاز به فرآورده های مایع یا یک صنعت است که در آن با استفاده از فرایند شیمیایی خاص، گاز طبیعی یا سایر هیدروکربن‌های گازی سبک را به هیدروکربن‌های سنگین تر زنجیره‌ای مانند بنزین، نفت گاز و سایر فرآورده های سنگین تر که معمولا در فرآیند پالایش نفت خام بدست می آیند تبدیل می کند.

بنابراین این مقاله به صورت تجربی با داده‌های ماهانه طی دوره فروردین 1389 تا اسفند 1400 با استفاده از رگرسیون شرطی (WLS-Rolling Window )، به بررسی اثر تورم متغیر طی زمان بر شاخص صنعت بازار سهام ایران پرداخته است. نتایج رگرسیون شرطی نشان می‌دهد که اثر تورم بر شاخص صنعت در طی زمان ثابت نیست به این مفهوم که در شرایط تورمی مختلف، اثرگذاری تورم بر شاخص صنعت متغیر بوده است. علاوه بر این، اثرگذاری تورم بر شاخص صنعت از مرداد 1399 که روند شاخص صنعت تغییر کرده است، تغییر شدیدی داشته است. تبدیل گاز به فرآورده های مایع یا یک صنعت است که در آن با استفاده از فرایند شیمیایی خاص، گاز طبیعی یا سایر هیدروکربن‌های گازی سبک را به هیدروکربن‌های سنگین تر زنجیره‌ای مانند بنزین، نفت گاز و سایر فرآورده های سنگین تر که معمولا در فرآیند پالایش نفت خام بدست می آیند تبدیل می کند. در این مطالعه به بررسی تابع عرضه جهانی صنعت GTLپرداخته می شود، اطلاعات لازم از سال 1988 الی 2020 از ماخذ معتبر اخذ گردید و برای بررسی تاثیر از مدل خودرگرسیونی وقفه ای استفاده شد. نتایج برآورد مدل با حالت پویا، بلند مدت و مدل تصحیح خطا برآورد گردید و نتایج مدل نشان داد که وقفه‌ متغیر لگاریتم عرضه GTL تأثیر مثبت و معنی دار بر میزان لگاریتم عرضه GTL در دوره جاری داشته و ضریب آن برابر با 0.01 واحد می‌باشد.

زلزله ترکیه ارزش لیر را کاهش داد یک زلزله 7.8 ریشتری صبح امروز مناطق گسترده‌ای از ترکیه و سوریه را لرزاند و همین امر باعث شد تا ارزش لیر این کشور کاهش یابد. کاهش تولید برق و توقف ارسال محصولات نفتی در سومین اعتصاب سراسری فرانسه‌ سومین اعتصاب سراسری فرانسه سبب شده است تا تولید برق در این کشور 3.7 درصد کاهش یابد و ارسال محصولات نفتی متوقف شود. عربستان قیمت نفت خود را افزایش داد عربستان قیمت نفت خود برای فروش در ماه مارس افزایش داد و این نشان از انتظار ریاض برای بهبود تقاضای جهانی نفت دارد. جزئیات بازگشت خودرو به بورس/ عرضه ۵۰۰ دستگاه ریسپکت برای اولین بار در بورس کالا با مصوبه شورای عالی بورس، عرضه خودرو در بورس مجددا از هفته آینده با عرضه خودرو ریسپکت و فیدلیتی از سر گرفته خواهد شد. همزمان با ۱۹ بهمن، سالروز بیعت تاریخی جمعی ازهمافران با امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

http://alfaromeoblog.ir