معرفی کامل رشته مهندسی معدن +بازارکار و درآمد | industmini

علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانندتافل،آیلتسودولینگونیاز دارید. برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید. برای اینکه یک ذخیره در دل زمین بتواند به یک معدن قابل استخراج تبدیل شود، مسیر زیادی را باید طی کند. بطور بسیار خلاصه، اولین قدم بر عهده مهندسین معدن، گرایش اکتشاف است که با بهره مجله خبری صنایع و معادن گیری از دانش تخصصی خود مناطق مستعدی را که دارای پتانسیل برای استخراج هستند را شناسایی می‌کنند؛ این بخش از مهندسی معدن نیاز به عملیات میدانی دارد. مهندسی معدن و صنعت معدنکاری به عنوان یک صنعت بالادستی محسوب می‌شود که تامین کننده نیاز اصلی و عمده تمدن بشر از دیرباز تا امروز به مواد و مصالحی بوده که مواد مصرفی سایر صنایع به حساب می‌آیند؛ موادی از قبیل مس، سرب، روی، طلا، سنگ‌های ساختمانی و غیره.

  • هنگامی که سنگ معدن های جدید کشف می شود، شرکت های معدنی مهندسان معدن را به محل کشف سنگ معدن می فرستند تا مشخص کنند سنگ معدن های کشف شده از نظر اقتصادی سودآور است یا خیر و این اصلی ترین کاری است که یک مهندس معدن در یک عملیات حفاری باید انجام دهد.
  • فارغ التحصیلان می توانند علاوه بر وزارت معادن و فلزات در وزارت نفت در زمینه حفاری، وزارت نیرو در زمینه آب های زیرزمینی، کارگاه های وزارت راه و ترابری برای حفاری راه ها و تونل ها، شرکت مترو، سازمان انرژی اتمی و … مرتبط با رشته تحصیلی خود شروع به کار نمایند.
  • اما به دلیل اهمیت رشته مهندسی معدن در کانادا، گذراندن کل دوره به شما پیشنهاد می شود.
  • مکانیک سنگ در گرایش مکانیک سنگ مهندسی معدن، وظیفه ی بررسی نحوه ی رفتار سنگ دربرابر عوامل بیرونی و درونی را بر عهده دارد.
  • توجه داشته باشید که این سایت هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی می کند و ماهانه ممکن است تنها تفاوت اندکی در میان این ارقام مشاهده شود.
در وهله اول این رشته می تواند بهترین بستر لازم برای پرورش و تربیت نیروهای متخصص و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات مربوط به معادن و معدن کاری باشد. با توجه به اینکه معدن کاری یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور ما محسوب می شود عملاً نیاز است تا نیروهای متخصص و حرفه ای در این زمینه به صورت مداوم در دانشگاه های علمی پرورش داده شوند. مهندسی معدن می تواند بهترین شرایط را از این نظر داشته و کاربرد فوق العاده مهمی نیز از این جهت دار است. آخرین بازنگری صورت گرفته شده مهندسی معدن در مقطع کارشناسی در چهار سال تحصیلی و یا هشت نیمسال تحصیلی ارائه می شود.

http://alfaromeoblog.irتخصص ها و مهارت های فارغ التحصیلان گرایش مکانیک سنگ در مهندسی معدن علاوه بر مسائل مربوط به این رشته برای بحث صنعت نفت و حفاری های مربوط به آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این گرایش دانشجویان یاد می‌گیرند تا چگونه کانی ها و ذخایر سنگ موجود در دل زمین را شناسایی کرده و به نوعی بسترهای اولیه لازم برای اکتشاف معدن را به صورت مهارت‌های حرفه‌ای فرا می گیرند. از تکنیک ها و ابزارهای پیشرفته برای شناسایی معادن مختلف در سطح زمین استفاده می‌شود که برای استفاده از این تکنیک ها نیاز است تا آموزش های حرفه ای در مجامع دانشگاهی و علمی تدریس شود. البته شایان ذکر است که به دلیل نیاز به ارائه پروپوزال های مربوط به مباحث اکتشاف از نظر نوع ذخایر و همچنین آبهای زیرزمینی اشتراک‌های بسیار زیادی میان گرایش اکتشاف با گرایش استخراج وجود دارد. گرایش اکتشاف نیز یکی از گرایش های محبوب و پر درامد مهندسی معدن محسوب می شود.

دروس تخصصی گرایش اکتشاف معدن

چرا که رشته مهندسی معدن در کنار همه سختی هایی که دارد، از آینده شغلی بسیار خوبی برخوردار است. گزارش ها نشان می دهد که رشته مهندسی معدن جزو ۱۰ شغل سخت جهان قرار دارد و گرایش های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. تیم مهاجرتی تراست پس از بررسی های فراوان دریافته است که رشته مهندسی معدن در کارشناسی تقریبا تنها به همان رشته مهندسی معدن محدود می شود. اما در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تخصصی تر شده و افراد می توانند گرایش خاصی را انتخاب کنند. دانشجویانی که در رشته مهندسی معدن تحصیل می کنند باید دانش بالایی در علم زمین شناسی و ریاضیات داشته باشند. زمین شناسی، فیزیک، طراحی معدن و ایمنی و ریاضی اصلی ترین علومی است که یک مهندس معدن باید با آن آشنا باشد.

دروس تخصصی گرایش استخراج مهندسی معدن

این آمار به‌خوبی نشان می‌د‌هد که تا چه اندازه توجه به ذخایر معدنی، برای توسعه کشور ضروری است. فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌ مهندسی معدن می‌توانند در وزارت‌های مختلف از جمله صنایع و مشاغل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت‌ نیرو در زمینه‌ آب‌های‌ زیرزمینی‌، وزارت‌ نفت‌ در زمینه‌ حفاری چاه‌های نفتی، کارگاه‌های‌ وزارت‌ راه‌ و ترابری‌ برای‌ حفاری‌ راه‌ها و تونل‌ها و حتی سازمان انرژی اتمی مشغول کار شوند. بدیهی است که میزان حقوق بسته به سمت، سابقه کار، دولتی یا خصوصی بودن شرکت بستگی دارد و یک محدوده حقوق را مشخص کرد. مثلاً مهندسان تازه فارغ‌التحصیل معدن معمولاً زیر نظر مهندسان باتجربه کار می‌کنند و حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

دشمن پیشرفت علمی کشور را هدف قرار داده است