معرفی و بررسی رشته مهندسی معدن و گرایشات مختلف آن | industmini

این هزینه برای افرادی که بین 1 تا 4 سال تجربه دارند، حدود 80 هزار دلار خواهد بود. یک مهندس معدن می تواند تا مقاطع بالایی رشته خود را ادامه دهد و در آینده بتواند به قول، برای خود کسی شده باشد و درآمد های بالایی را دریافت نماید. شرکت های بزرگ تولیدی و ساختمانی که مهندسان معدن را برای مدیریت عملیات استخدام می کنند. طبیعی است که برای استفاده و به‌کارگیری مواد معدنی در صنعت، باید مواد معدنی استخراج‌شده و فرآوری شوند. در این فرآیند بخش‌های ناخواسته از یک ماده معدنی کنارگذاشته شده و عیار ماده معدنی نیز افزایش می‌یابد. یک مهندس معدن در تمام مراحل پروژه مشارکت داشته و قبل از توسعه یک سایت جدید، ارزیابی‌های لازم را از وضعیت معدن انجام می‌دهد.

عضویت ایران در مقاوله نامه ایمنی کارگران/ تحریم‌ها، «تروریسم ایمنی» علیه ایران است

به‌طور کلی می‌توان گفت که یک مهندس معدن وظیفه‌ بررسی، برنامه‌ریزی و نظارت بر ساخت و توسعه معادن را برعهده دارد. به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان در مسیر زندگی خود با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود که در برخی از آن‌ها انتخاب‌های سرنوشت‌سازی وجود دارد. یکی از چالش‌های پیش‌روی هر انسانی انتخاب رشته تحصیلی و شغل مناسب است که در آینده فرد بسیار تأثیر گذار است. انتخاب رشته تحصیلی و شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان این دو مؤلفه را از یکدیگر جدا کرد، زیرا انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل مورد نظر افراد است؛ بنابراین بهتر است پیش از انتخاب رشته، شغل مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و سپس با رشته‌های مرتبط آشنا شوید. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران هستند.

http://alfaromeoblog.ir

در مرحله بعدی این افراد باید از مهارت‌هایی مانند قدرت تحلیل و حل مسئله، مهارت تفکر و یافتن روابط منطقی، مهارت کار گروهی و روحیه اجتماعی بالایی برخوردار باشند. داوطلبان این رشته علاوه بر تسلط بر دروس ریاضی، فیزیک و شیمی که برای موفقیت در آزمون سراسری بسیار ضروری است، باید تا حدی با مباحث زمین‌شناسی هم آشنا باشند. علاوه بر این به دلیل رشد علم و افزایش کاربرد رایانه در رشته‌های مختلف، دانشجویان رشته مهندسی معدن باید با نرم‌افزارها و زبان انگلیسی آشنایی نسبی را داشته باشند.

رتبه بندی رشته صنعت و معدن شامل سه زیر رشته می‌باشد:

در واقع دروس این رشته جزو سخت ترین دروس دانشگاهی می باشند که از هر موضوعی می توان مباحثی را در آنها یافت. از این رو دانشجویان باید از همان ترم اول تمام تلاش و علاقه خود را برای هرچه بیشتر موفق شدن خود در این رشته بکار گیرند، جون در غیر این صورت نمی توانند راهی را که انتخاب کرده اند به خوبی و درستی به پایان رسانند. مهندسان معدن اغلب در یک ماده معدنی یا فلزی خاص مانند زغال سنگ یا طلا تخصص دارند. آنها معمولاً معادن را طراحی و توسعه می دهند و بهترین روش استخراج فلز یا مواد معدنی را برای استفاده بیشتر از ذخایر تعیین می کنند.

  • دانشجویان این رشته در ۶ ترم نخست با درس های مشترک مهندسی معدن( گرایش های اکتشاف، استخراج، مکانیک سنگ و فرآوری) اشنا می شوند درحالیکه درس های تخصصی گرایش انتخابی خود را در دو ترم آخر، اموزش می بینند.
  • شغل مهندسی معدن در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا با توجه به کمبود مهندس در این رشته، شرایط سخت کار و همچنین گرانی انرژی و مواد معدنی بازار کار بسیار خوبی دارد.
  • دانشجویانی که در رشته مهندسی معدن تحصیل می کنند باید دانش بالایی در علم زمین شناسی و ریاضیات داشته باشند.
  • زمینه تخصص مهندسی معدن بستگی به نوع سنگ معدن یا مواد مورد استفاده در بهره برداری از جمله فلزات، نفت و گاز، زغال سنگ، الماس و سایر مواد معدنی دارد.
  • چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند.
  • چرا که راه یافتن به بازار های جهانی تنها از طریق کنترل کیفیت و استاندارد کردن محصولات معدنی مقدور خواهد بود.
همچنین ناگفته نماند که رشته مهندسی معدن مشمول زیر شاخه های زیادی می باشد و می توانید به هر یک از آن ها که علاقه مند بودید شرکت نمایید و فعالیت خود را در آن شروع نمایید. شرکت های معدنی که به مهندسان معدن نیاز دارند تا ارزش و بهره وری مجله خبری صنایع و معادن مکان های بالقوه را ارزیابی کنند، سایت‌ های معدنی جدید را توسعه دهند و پس از شروع به کار، عملیات را مدیریت کنند. رشته مهندسی معدن شاید رشته ای بسیار کاربردی و پر درآمد به حساب بیاید، اما در عین حال سختی خود را نیز به همراه دارد.

قیمت خودروهای داخلی چگونه محاسبه می شود؟