معرفی و بررسی رشته مهندسی معدن و گرایشات مختلف آن | industmini

سایت salary expert، یکی از معروف ترین سایت های موجود در زمینه بررسی و تخمین حقوق مشاغل مختلف در سراسر جهان در کشورهای مختلف است. جدول زیر، برخی از مهم ترین درآمد کشورها را در رشته مهندسی معدن نشان می دهد. توجه داشته باشید که این سایت هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی می کند و ماهانه ممکن است تنها تفاوت اندکی در میان این ارقام مشاهده شود. در صورتی که به اطلاعات حقوق و درآمدها به صورت روزانه نیاز داشتید، اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت بررسی کنید. لازم به ذکر است که دانشجویان می ‌توانند علاوه بر بورسیه‌ ها و کمک‌ هزینه ‌های تحصیلی، وام‌ هایی را نیز از صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه ‌ها و کمک‌ هزینه ‌های تحصیلی در رشته‌ ی مهندسی معدن، لازم است تا به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از بورسیه ‌های مربوط به رشته‌ ی مهندسی معدن مطلع شوید.

http://alfaromeoblog.ir

البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد. بنابراین دانشجویان رشته مهندسی معدننیز باید با اطلاع از دروس عمومی و اختصاصی خود به تحصیل در هشت نیمسال تحصیلی و یا بیشتر بپردازند. تمامی بخش‌های صنعت معدن و صنایع معدنی که نیاز به مهندس معدن باشد، همگی می‌توانند زمینه کاری وی مجله خبری صنایع و معادن با توجه به گرایش تخصصی او به حساب آیند. بسیاری از افراد بعد از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی مهندسی معدن وارد بازار کار می شوند و در حوزه های مختلف مربوط به این رشته کار می کنند. اما عده ای دیگر از افراد برای مقاطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد اپلای می کنند. رشته مهندسی معدن شامل استخراج مواد از زیر و روی زمین است و رشته ای است که با بسیاری دیگر از رشته ها مانند زمین شناسی، متالورژی، مهندسی ژئوتکنیک و نقشه برداری به طور ویژه ای سر و کار دارد.

اصول اکتشاف و ارزیابی ذخایر

مهندسان معدن سطح پایین و بدون تجربه می توانند انتظار داشته باشند که هر سال بین تا دلار یا 26 تا 34 دلار در ساعت درآمد کسب کنند. درست مثل هر شغل دیگر ، حقوق یک مهندس معدن با تجربه تر شدن آنها افزایش می یابد. برای مشاهده درآمد و حقوق مشاغل این حوزه در کشور دلخواه می توانید به سایت payscale مراجعه کنید.

> فرآوری مواد معدنی:

این‌ عملیات‌ می‌تواند در معادن‌ روباز، زیرزمینی‌ و در موارد محدودی‌ در دریا انجام‌ گیرد. در حال حاضر ما در بخش معدن بطور متوسط دارای رشد 5/6 درصدی هستیم که باید در این زمینه به رشد 15 درصدی برسیم و برای رسیدن به این رشد به کارشناسان تکنولوژی آفرین بخصوص در زمینه فرآوری نیاز مبرم داریم. چرا که راه یافتن به بازار های جهانی تنها از طریق کنترل کیفیت و استاندارد کردن محصولات معدنی مقدور خواهد بود.

از رشته های مهندسی زیرمجموعه کنکور سراسری ریاضی، رشته مهندسی معدن می باشد که متقاضیان می توانند پس از اعلام نتایج اولیه، کد رشته محل های مرتبط با آن را در فرم انتخاب رشته درج کنند. همچنین مهندسان رشته مهندسی معدن میتوانند مرتبط با حرفه خود در معادن خصوصی به فعالیت بپردازند یا اقدام به ایجاد و استخراج معدن و فراوری مواد معدنی در صورت داشتن سرمایه کافی و مجوز نمایند. شما باید حداقل مدرک کارشناسی مهندسی معدن از یک دانشگاه معتبر داخل یا خارج از کانادا را به همراه یک سال سابقه یا تجربه کار مرتبط داشته باشید. مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، اثبات عدم مصرف مواد مخدر و عدم سوسابقه پلیس در پنج سال گذشته هم جزو مواردی خواهد بود که در استخدام شما به عنوان مهندس معدن در کانادا تاثیرگذار است.

  • در این رشته علاوه بر مباحث مطرح شده توانایی مدیریت، حل مسئله و تصمیمات لحظه‌ای، نرم‌افزار، برنامه نویسی و کامپیوتر، سفر رفتن و بازدید‌های مختلف و به شکل کلی دور بودن مقطعی از عزیزان هم مطرح هست‌.
  • مهندسان معدن باید اگاهی کاملی نسبت به محیط زیست داشته باشند و برای فعالیت هایشان راه هایی را کشف کنند که تأثیر منفی کمتری بر طبیعت بگذارد.
  • پیش بینی می شود که اشتغال مهندسان معدن و زمین شناسی از سال 2026 رشد 7 درصدی داشته و این میزان رشد به همان سرعت رشد میانگین برای همه مشاغل است.
  • دروس شیمی دبیرستان بعنوان پیش‌نیاز برای درس آزمایشگاه شیمی و آزمایشگاه کانه آرایی و تا حدودی درس کانه‌آرایی در دوره دانشگاه هستند.
  • یک مهندس معدن توسعه ایمن، کارآمد معادن و سایر عملیات های سطحی و زیرزمینی را تضمین می کند.