معرفی و انتخاب رشته مهندسی معدن باٰزار کار و آینده شغلی مهندسی معدن دانتل | industmini

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم. رشته مهندسی معدن از جمله رشته‌هایی است که درآمد بالایی در خارج از کشور دارد. درآمد مهندسان معدن در کشور کانادا به صورت میانگین بیش از 100 هزار دلار است. این میزان در کشور آمریکا با داشتن سوابق شغلی زیاد بیش از 120 هزار دلار برآورد شده است.

  • در حال حاضر از سوی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های کشور زیر نظر وزارت علوم و فناوری برای رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی چهار گرایش مختلف در نظر گرفته شده است که در ادامه به تشریح هر کدام از این گرایش ها و برای این رشته می پردازیم.
  • خوب است بدانید که منابع معدنی در ایران به اندازه‌ای است که می‌توان این کشور را در فهرست 15 کشور دارنده بیشترین ذخایر معدنی در جهان دانست.
  • محدوده کار آنها تنها در معادن نیست بلکه در بسیاری از پروژه های سد سازی، ساختمان سازی، ساخت تونل، اکتشافات صنایع نفت و گاز و…
  • گرایش استخراج شامل عملیات حفاری و آتشباری به منظور خردکردن سنگ، بارگیری و باربری و در اغلب اوقات سنگ‌شکنی به منظور رساندن ابعاد “کان‌سنگ‌” به اندازه مناسب است.

اما درآمد و حقوق یک مهندس معدن در ایران باتوجه به عواملی مانند نوع شرکت، محل فعالیت، سطح ارشدیت و نیز مدرک تحصیلی، می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان مثال یک کارشناس مهندسی معدن در تهران، ممکن است درآمد و حقوقی متفاوت از یک کارشناس معدن در سایر شهرهای کشور داشته باشد. تحلیل پایداری و طراحی سیستم نگهداری جزء وظایف مهندسان معدن با گرایش مکانیک سنگ محسوب می‌شود. در این گرایش از مهندسی معدن، نحوه‌ی رفتار سنگ در برابر عوامل خارجی و داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

http://alfaromeoblog.ir

مهندسان معدن از مهارت‌ها و دانش تخصصی خود در علوم و فناوری، به‌منظور استخراج مواد معدنی از زمین استفاده می‌کنند. یک مهندس معدن باید از توسعه‌ ایمن و کارآمد معادن و نیز، انجام اصولی سایر فعالیت‌های سطحی و زیرسطحی، مجله خبری صنایع و معادن اطمینان حاصل کند. همچنین یک مهندس معدن باید درک مناسبی از اثرات ساختارهای معدنی روی محیط زیست اطراف معدن داشته باشد. بدین منظور لازم است مهندسان معدن دارای مهارت‌های مدیریتی و دانش فنی مناسبی باشند.

کارکنان وزارت کشور با آرمان‌های امام (ره) تجدید میثاق کردند

گرایش استخراج شامل عملیات حفاری و آتشباری به منظور خردکردن سنگ، بارگیری و باربری و در اغلب اوقات سنگ‌شکنی به منظور رساندن ابعاد “کان‌سنگ‌” به اندازه مناسب است. این عملیات می‌تواند در معادن روباز، زیرزمینی و در موارد محدودی در دریا انجام گیرد. امکان استفاده از مواد معدنی استخراج شده بلافاصله پس از استخراج، وجود ندارد و باید مشخصات خاصی از آن نظیر دانه بندی، عیار، میزان رطوبت، میزان ناخالصی، و … اگرچه با شروع بیماری کووید نوزده، صنعت معدن مانند دیگر صنایع کانادا با کمی رکود و مشکل مواجه بود، اما آینده این کشور برای معدن کاران به دلیل پروژه های در دست احداث مناسب توصیف می شود.

زمان اعلام نتایج دکتری 1400 | زمانبندی نتایج اولیه و نهایی آزمون دکتری

دلیل هجوم مهاجر نشینان فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی به قاره آمریکا نیز معادن غنی طلا، نقره، الماس، مس و زغال سنگ این قاره بود. سودا گران پرتغالی، هلندی، انگلیسی و فرانسوی نیز به عشق تصرف معادن طلا و الماس آفریقا به این قاره روی آوردند و امروزه نیز دانشمندان به امید دستیابی به معادن پر بار و فلزات نایاب و گران بهای موجود در فضا پروژه های بسیاری را در دست بررسی دارند. طراحی استراتژی های حفاری و استخراج، برآورد نیروی کار لازم، ماشین آلات، زمان و هزینه های مالی. در این رشته علاوه بر مباحث مطرح شده توانایی مدیریت، حل مسئله و تصمیمات لحظه‌ای، نرم‌افزار، برنامه نویسی و کامپیوتر، سفر رفتن و بازدید‌های مختلف و به شکل کلی دور بودن مقطعی از عزیزان هم مطرح هست‌. برای آشنایی بیشتر و بهتر با سایر رشته‌های دانشگاهی روی این لینک کلیک کنید. و اما برای اطلاع دقیق و مطمئن از اینکه با درصدها و رتبه ترازی که دارید چه رشته ای قبول می شوید و یا چه رتبه ای کسب خواهید کرد ، می توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین حرفه ای مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

معرفی رشته علوم تشریح + بازار کار و دانشگاههای پذیرنده