معرفی و انتخاب رشته مهندسی معدن باٰزار کار و آینده شغلی مهندسی معدن دانتل | industmini

علاقمندان به تحصیل در رشته مهندسی معدن باید از توانمندی بالا و پرطاقت برخوردار باشند. داشتن علاقه، یکی از شروط موفقیت در این رشته به شمار می رود؛ بدین دلیل که آنها به خاطر دشواری های رشته مهندسی معدن بزودی از پا در می آیند. امروزه مهندسان معدن برخلاف گذشته، از نرم افزارهای کامپیوتری در کارهایشان استفاده می کنند که این نرم افزارها شامل نرم‌افزار GEMS، نرم افزار MineX، نرم‌افزار Rockworks، و … است و دانشجویان رشته مهندسی معدن باید آشنایی نسبی با این نرم افزارها و زبان انگلیسی داشته باشند.

معرفی رشته ی علوم انتظامی

6 ترم نخست به درس های مشترک مهندسی معدن (گرایش های اکتشاف، استخراج، مکانیک سنگ و فرآوری) اختصاص داده شده و طی دو ترم آخر درس های تخصصی گرایش انتخابی برای هر ورودی برنامه ریزی می شود. آموزش های نظری ۶۸ درصد، فعالیت های عملی و تخصصی ۳۲ درصد زمان کل آموزش را به خود اختصاص خواهد داد. ✔️ موقعیت های شغلی و بازار کار رشته مهندسی معدن با توجه به علاقه داوطلب و فراخوان های استخدامی در سطح خوبی قرار دارد و در متن مقاله نام موقعیت های شغلی پیشنهادی ارائه شده است. در ایران داراری ذخایر معدنی زیادی مس، روی، سرب، طلا، قلع، اورانیوم، مجله خبری صنایع و معادن زغال سنگ، سنگ های ساختمانی وقیمتی است. به همین دلیل بستر شغلی خوبی برای برای مهندسان معدن در بخش های دولتی و خصوصی فراهم است و با افزایش بهره برداری از معادن و اکتشافت و استخراج معادن جدید، فرصت های شغلی خوبی در آینده برای این مهندسین فراهم می شود. دروس تخصصی دانشگاهی مهندسی معدن شاکله اصلی دانش و سواد یک مهندس معدن را می‌سازند؛ اما برای اینکه یک دانش آموخته معدن بتواند به یک مهندس خبره تبدیل شود، باید در این صنعت وارد بازار کار شده و بخشی از دانشی را فرا گیرد که تجربی است و نمی‌توان آن را در قالب واحدهای درسی گنجاند.

رشته مهندسی معدن: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

در ابتدای کار خود، باید به سرعت خود را با کار در محل وفق دهید و مهارت های جدیدی را از همکاران با تجربه تر بیاموزید. شما باید بسته به ماهیت و نوع معدنی که در آن مشغول به کار هستید، مهارت های عملی مناسب را نیز بیاموزید. دقت داشته باشید که فرایند اکتشاف تا بهره برداری از یک معدن و همچنین مدیریت آن یک فرایند طولانی مدت است و حضور در یک پروژه می تواند شغل و درآمد لازم برای تمام عمر را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم آورد. در ایران دانشگاه‌های مختلفی ارائه دهندهٔ مهندسی معدن در مقاطع مختلف دانشگاهی هستند. بانک مرکزی اخیراً در قالب نشریه نماگرهای اقتصادی (شماره ۷۴)، آمارهای مهم اقتصادی را تا سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۲ منتشر کرده‌است.

http://alfaromeoblog.ir

مهندسی معدن را می توان یکی از معدود علوم مهندسی به شمار آورد که با بسیاری رشته ها و گرایش های مهندسی و علوم پایه واحدهای مشترک دارد. یک مهندس معدن باید نقشه بردار، آشنا به محیط زیست و اطلاعات ماهواره ای بوده و توانایی کار با دستگاه GPS و دستگاه های آنالیز شیمیایی را داشته باشد. مهندسی معدن به ترتیب ارتباط بسیار نزدیکی با رشته های مهندسی نقشه برداری ، مهندسی زمین شناسی، مهندسی اکتشاف نفت، مهندسی محیط زیست و منابع طبیعی، مهندسی مواد (متالورژی)، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی و مهندسی صنایع دارد.

گرایش استخراج معدن در مقطع کارشناسی

دانش مناسب در ریاضیات، مهارت ارتباطی خوب، مهارت کار گروهی، توانایی اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی مؤثر و… اعضای سایت هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات سایت ندارند و می توانند در تمام آزمون های آنلاین شرکت کنند و از تمام امکانات سایت و بخش اعضا استفاده کنند. اکتشاف کانسارها شامل اکتشاف مقدماتی، نیمه تفصیلی و تفصیلی است با پایان هر مرحله از اکتشاف مهندسان اکتشاف با توجه به افزایش یا کاهش احتمالات کشف و برآورد هزینه‌های انجام شده و قابل پیش‌بینی در مورد ادامه اکتشاف تصمیم می‌گیرند. با توجه به اینکه تعداد مجاز ثبت نظر بصورت VIP برای امروز به اتمام رسیده است، سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد. در رابطه با کار برای خانم‌ها هم بله، من خانم‌های متعددی رو دیدم در زمینه معدن و در دوران تحصیل هم همکلاسی های خانم داشتم که الان میبینم مشغول به کار هستند. همچنین درباره آزادسازی مدرک تحصیلی، اپلای برای ارشد مجدد و اپلای برای دکتری بخوانید.

  • به عنوان مثال مهندسان معدنی که در سمت کارشناس استخراج در رده کارشناس کار می کنند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد ۷۸۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۲۰۰۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۲۰۰۰۰۰ تومان را داشته اند.
  • در انتها می توان گفت که گام گذاشتن در رشته مهندسی معدن نیازمند یک همت جدی است تا بتوان با تمام قدرت جلو رفت.
  • گفتنی است ریاضی در این رشته از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بدون استفاده از مدل های ریاضی، محاسبات استخراج و اکتشاف معدن را نمی توان انجام داد.
  • رشته مهندسی معدن نیز از جمله رشته‌های مهندسی است که باید برای پذیرش آن مدارک را به دقت آماده کنید.
  • هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.