معرفی رشته مهندسی معدن دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی معدن 3گام | industmini

از دوران ماقبل تاریخ بشر برای اهداف مختلف از تخصص های مربوط به مهندسی معدن در استخراج فلزات از سطح زمین استفاده کرده است. این رشته مهارت ها و تخصص های لازم برای استخراج فلزات از سطح زمین و حتی بررسی شرایط سایر سیارات را در خود دارا است و به همین دلیل همیشه در طول تاریخ توجه خاصی به آن شده است. قدیمی ترین معادن کشف شده در جهان طبق نظریه کارشناسان به حدود ۴۳ هزار سال قبل بر می گردد. رشته مهندسی معدن به عنوان یک رشته دانشگاهی نیز سابقه بسیار طولانی دارد و اولین آموزش های حرفه ای در این رشته مربوط به کالج میشیگان و سال ۱۸۶۱ میشود.

  • تکمیل برنامه مهندسی معدن در بیشتر کشورهای اروپایی به صورت ۵ ساله و اعطای همزمان مدارک B.S و M.S در رشته مهندسی معدن است.
  • می توان گفت مهندسان معدن در شاخه مکانیک سنگ به بررسی رفتار سنگ ها در درون زمین و بیرون زمین می پردازند و اثرات نیروهایی که به سنگ ها وارد می شود را مطالعه می کنند.
  • فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند.
  • در کشور استرالیا درآمد مهندسان معدن به صورت میانگین 130 هزار دلار در سال است و این میزان در کشور اروپایی اتریش به صورت میانگین نزدیک 80 هزار یورو است.
  • اطلاع از آخرین رتبه های قبولی رشته مهندسی معدن، می تواند به درج صحیح الویت های شما در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری کمک کند و به کمک آن ها می توانید شانس قبولی خود را تخمین بزنید.
برای اطلاع از نحوه برقراری ارتباط با انواع مشاوران ماهر می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید. هر گونه خطا و اشتباه در روند اخذ ویزا می تواند شما را از تحصیل باز دارد، به همین علت به همان اندازه که پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان اهمیت دارد، انجام دادن درست همه مراحل برای اخذ ویزا نیز اهمیت دارد. تیم تراست با کسب سال‌ ها تجربه کاری در زمینه اخذ ویزا، شما را برای رسیدن به اهداف تان یاری می ‌کند. دانشگاه‌ های سراسر جهان برای رفاه حال دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌ های مختلف، بورسیه‌ هایی را برای آن ها در نظر می ‌گیرند که این بورسیه ها می توانند‌ از طرف دولت، صندوق رفاه دانشگاه، سرمایه ‌گذاران، مددکاران یا موسسات مالی در اختیار دانشجویان واجد الشرایط قرار گیرند. مثلا بورسیه های تشویقی به دانشجویان استعداد درخشان و همچنین مستعدی تعلق می‌ گیرد که در هر ترم تحصیلی، نتایج خوبی را به دست آورند و معدل بالایی کسب کنند.

باشگاه مغز مواد معدنی استخراج شده را نمی توان بلافاصله بعد از استخراج استفاده کرد و لازم است متناسب با صنعتی که از آن استفاده می کند، مشخصات خاصی نظیر دانه بندی، عیار، میزان رطوبت، میزان ناخالصی، و … سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی مجله خبری صنایع و معادن ایران مبدل شود. مهندسی معدن با هدف تربیت متخصصانی برای بهره برداری درست و اصولی از سرمایه های نفت و گاز ، در حال حاضر و در دانشکده های فنی و مهندسی تدریس می شود که در کنکور 96 نیز طرفداران خودش را داشته است. بعضی از دانشجویان تمایل دارند در کنار تحصیل خود به کار دانشجویی نیز مشغول شوند تا بتوانند هزینه های تحصیلی و زندگی خود را تقبل کنند. این دانشجویان گاهی در پردیس ‌های دانشگاهی و گاهی در خارج از دانشگاه مشغول به فعالیت اند.

کاربردهای رشته مهندسی معدن

چرا که‌ راه‌ یافتن‌ به‌ بازارهای‌ جهانی‌ تنها از طریق‌ کنترل‌ کیفیت‌ و استاندارد کردن‌ محصولات‌ معدنی‌ مقدور خواهد بود. امروزه‌ ما نیازمند فارغ‌التحصیلان‌ علاقه‌مند و خلاق‌ مهندسی‌ معدن‌ هستیم‌ تا بتوانیم‌ بدون‌ وابستگی‌ به‌ کارشناسان‌ خارجی،‌ شاهد رونق‌ و افزایش‌ صادرات‌ این‌ بخش‌ باشیم‌. فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ علاوه‌ بر وزارت‌ معادن‌ و فلزات‌ می‌توانند در وزارت‌ نفت‌ در زمینه‌ حفاری‌، وزارت‌ نیرو در زمینه‌ آب‌های‌ زیرزمینی‌، کارگاه‌های‌ وزارت‌ راه‌ و ترابری‌ برای‌ حفاری‌ راه‌ها و تونل‌ها، شرکت‌ مترو و سازمان‌ انرژی‌ اتمی‌ مشغول‌ به‌ کار شوند.

هوشمندسازی صنعت مالی، ضرورت توسعه اقتصاد دیجیتال +فیلم

همچنین از نظر ظرفیت پذیرش در رشته مهندسی معدن نیز شرایط خوبی برای علاقه مندان به این رشته وجود دارد و دانشگاه های سراسری بسیار زیادی در سطح کشور امکان پذیرش و تحصیل در این رشته را برای علاقمندان فراهم می نمایند. تحصیل در رشته مهندسی معدن بمدت ۴ سال زمان میبرد که در طول ۸ ترم، دروس آن را برنامه ریزی کرده اند. دانشجویان این رشته در ۶ ترم نخست با درس های مشترک مهندسی معدن( گرایش های اکتشاف، استخراج، مکانیک سنگ و فرآوری) اشنا می شوند درحالیکه درس های تخصصی گرایش انتخابی خود را در دو ترم آخر، اموزش می بینند.

http://alfaromeoblog.ir