معرفی رشته مهندسی معدن دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی معدن 3گام | industmini

از آغاز تمدن مردم از سنگ و سرامیک استفاده می‌کردند تا که بعدها از فلزات سطحی زمین و نزدیک به سطح زمین بهره‌برداری کردند. برای مثال سنگ چخماق با کیفیت بالا در شمال فرانسه و جنوب انگلستان برای تولید آتش و شکستن سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.[۱] معادن سنگ چخماق در مناطق گچی کشف شدند جایی که چاه‌هایی در درون درز و شکاف‌ها در زیرزمین تعبیه شده بودند تا به محل‌های برداشت برسند. قدیمی‌ترین معدن شناخته شده در آثار باستانی “Lion Cave” در سوازیلند است در این معدن سن یابی نیمه عمر کربن حدود ۴۳۰۰۰ سال را نشان می‌دهد.

http://alfaromeoblog.ir

به همین علت افراد می خواهند قبل از هر چیز درباره شرایط پذیرش کلی این دانشگاه ها اطلاعات کسب کنند. این افراد در پشتیبانی فنی و دستورالعمل مجله خبری صنایع و معادن های عملیات استخراج نقش کلیدی دارند. برآوردهای مربوط به هزینه و مسائل مربوط به ساخت و ساز معادن بر عهده این گروه خواهد بود.

  • برای ورود به رشته مهندسی معدن، دو راه وجود دارد؛ در راه اول باید در مقطع متوسطه وارد رشته ریاضی_فیزیک شویم و پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب حدنصاب، این رشته را در انتخاب کنیم.
  • دقت داشته باشید که بازار کار یک رشته ممکن است در کشورهای مختلف با توجه به شرایط موجود در آن کشور متفاوت باشد.
  • دلیل هجوم مهاجر نشینان فرانسوی، اسپانیایی،‌ پرتغالی و انگلیسی به قاره آمریکا نیز معادن غنی طلا،‌ نقره، الماس، مس و زغال سنگ این قاره بود.
  • با وجود اینکهنرم افزار انتخاب رشته کنکور هیوامی تواند توضیحاتی را در خصوص محل قبولی داوطلبان به آن ها ارائه دهد، اما همچنان توصیه می شود، پیش از انتخاب رشته با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و سپس اطلاعات خود را در سایت انتخاب رشته ثبت نمایید.
براساس داستان قرآنی ذوالقرنین دارای سه لشکرکشی مهم بوده است که ابتدا به غرب، سپس به شرق و در نهایت به یک تنگه کوهستانی بوده است. وی انسانی یکتاپرست و البته مهربان بوده است که در راه عدالت به بیراهه کشیده نمی شده، به همین دلیل لطف خداوند مشمول حالش می شود. وی یار نیکوکاران و دشمن ستمگران محسوب می شده و به مال و ثروت دنیا علاقه نداشته، همچنین به سبب ایمانی که به خداوند و روز قیامت داشته خداوند او را مامور ساخت سدی می کند که از جنس آجر و سنگ از آهن و مس است و هدف از ساختن آن کمک به گروهی مستضعف در مقابل ظلم و ستم قوم یاجوج و ماجوج بوده‌ است.

نظر سنجی

دقت داشته باشید که ویژگی های تعریف شده در یک سنگ اهمیت بسیار زیادی بر روی نحوه رفتار با آن و همچنین انجام فعالیت های مختلف مانند استخراج و یا سنگ شکنی و آسیاب کردن آنها دارد. به صورت علمی و تخصصی نمی توان از یک رفتار و یک روش برای انجام تمام این فعالیت ها بر روی تمام سنگ ها استفاده کرد و تشخیص نوع رفتار ها بر عهده مهندسین و فارغ‌التحصیلان گرایش فرآوری مواد معدنی در مهندسی معدن خواهد بود. بازار کار رشته مهندسی معدن بسیار عالی است و کمتر فارغ التحصیلی از این رشته پیدا می شود که نتواند وارد بازار کار شود. برخی از مهندسان معدن روش های کارامد و موثری را برای استفاده از ذغال سنگ ها و فلزات طراحی می کنند. مهندسان معدن بسته به جایی که زندگی می کنند، کشوری که در آن مشغول به کار هستند، نوع پروژه، ساعات کاری، تجربه کاری، اضافه کاری، مدرک تحصیلی و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند درآمد های متفاوتی دارند.

فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر وزارت معادن و فلزات می‌توانند در وزارت نفت در زمینه حفاری، وزارت نیرو در زمینه آب‌های زیرزمینی، کارگاه‌های وزارت راه و ترابری برای حفاری راه‌ها و تونل‌ها، شرکت مترو و سازمان انرژی اتمی مشغول به کار شوند. رشته مهندسی معدن با این هدف بوجود آمد تا نیروی متخصصی را در دانشگاه ها تربیت کند که بتواند در طول مدت بهره برداری از معدن، ذخایر معدنی، روش های استخراج بهینه و سیستم های نگهداری زیر زمینی یا روزمینی را کشف و ارزیابی کند. شرکت های استخراج مواد معدنی به عنوان متداول ترین کارفرمایان برای مهندسان معدن شناخته می شوند که اقدام به فروش مواد اولیه استخراج شده از زمین به پالایشگاه ها و سایر تولید کنندگان می نمایند. مهندسان معدن باتوجه به نوع سنگ معدن یا موادی نظیر فلزات، نفت و گاز، زغال سنگ، الماس و سایر مواد معدنی که استفاده می کنند؛ تخصص دارند.

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)