مسیر رفت فاز دو تهران-شمال به عید می‌رسد؟

از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

در عین حال باند غربی منطقه دو آزادراه تهران-شمال اکنون در مراحل پایان است و اعلام شده که با تامین به‌موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری می‌شود. عملیات اجرایی باند شرقی نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401121007898/%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF

در عین حال خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- گفت که عملیات اجرایی باند شرقی (برگشت) نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری می‌شود. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می‌ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود.

با تکمیل عملیات عمرانی منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، برنامه ریزی لازم انجام شده تا هرچه‌سریعتر خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این مسیر که لازمه بهره‌برداری از مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه است انجام شود.

به گزارش ایسنا، پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است.

همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعلام بهره‌برداری از مسیر رفت این منطقه در کوتاه‌ترین زمان، از برنامه‌ریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه خبر داد و گفت: ما برای تامین منابع مالی این پروژه در دولت برنامه‌ریزی‌هایی داریم تا هر چه‌ سریعتر کمبود منابع این پروژه جبران شود.

پروز فتاح -رئیس بنیاد مستضعفان-به‌تازگی گفت که درحال حاضر عملیات عمرانی در منطقه ۲ آزادراه به‌صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده و تنها خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این قطعه باقی مانده که اجرای آن مستلزم تامین منابع مالی است که بنا شده این تامین مالی توسط وزارت راه صورت گیرد.

بذرپاش با اشاره به سیستم مانیتورینگ و کنترل آزادراه تهران – شمال گفت: آزادراه تهران – شمال مجهز به سیستم کنترل و مانیتورینگ دقیقی است و بهره‌برداری از این آزادراه، کمک قابل توجهی به حذف نقاط حادثه‌خیز کشور که گردنه‌های جاده چالوس از جمله این نقاط حادثه‌خیز هستند، می‌کند.