آییننامه واردات خودرو، در دست تصویب
معاون وزیر صمت همچنین درخصوص آیین نامه واردات خودرو، خاطرنشان کرد: این آییننامه اکنون در هیات دولت در دست تصویب بوده و فرایند کار آن در حال انجام است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در این آییننامه باید نظر همه وزارتخانهها و دستگاههای مربوطه گرفته شود و سپس متناسب با آن طرح، آیین نامه اجرایی تنظیم شود که تلاش میشود در آن از نظرات همه تشکلها و بخش خصوصی نیز استفاده شود.
وی ادامهداد: امروز می خواهیم وارد دورانی از خودروسازی شویم که محصولات مناسب با قیمت مناسب تولید یا وارد کرده و اتفاقات خوبی از نظر فناوری در این صنعت بیفتد.
حذف تدریجی قرعهکشی
منطقی همچنین با اشاره به دور دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، اظهار داشت: در این دوره نسبت یک خودرو به ۷۹ متقاضی در چهار خودروی پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و دنا وجود داشت، اما در خصوص سایر خودروها نسبت یک به یک بود.
وی یادآور شد: در دور پیشین ۴.۲ میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند که ۸۴.۵ درصد آنها متقاضی پنج خودروی پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، دنا و برخی محصولات گروه بهمن بودند؛ بنابراین انتظار می رود بهتدریج قرعه کشی حذف شود.
منطقی همچنین تاکید کرد: اکنون خودروهای زیادی وجود دارد که میتواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودروهای جدید نیز اضافه خواهند شد.
وی ادامه داد: منطقی این است که خودروهای قدیمی از خط خارج شوند، زیرا روی پلتفرمهای قدیمی نمیتوان استانداردها و آپشن های لازم را نصب کرد و انتظار می رود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند
این مقام مسوول همچنین در خصوص خودروی کارون، خاطرنشان کرد: در خصوص وانت های سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایپا به عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد.
وی گفت: کارون تیراژ تولید مناسب و قیمتی اقتصادی نسبت به خودرو های مشابه خود خواهد داشت.