قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

یکی دیگر از سایت‌هایی که کار شما برای خرید منبع تغذیه را راحت کرده است، Newegg’s power supply calculator است. برای استفاده از این محاسبه گر باید قطعات استفاده شده در سیستم خود را از لیست کشویی داخل دسته بندی انتخاب کنید. سپس، این ابزار مفید و به روز، آخرین پیشنهادات برای CPU، مادربرد، GPU، رم و … را به شما ارائه می‌دهد. اگر حوصله ندارید خودتان مجموع توان مورد نیاز قطعات کامپیوترتان را حساب کنید، می‌توانید یک‌راست سراغ ماشین‌حساب‌های آنلاین محاسبه‌ی توان بروید. ماشین‌حساب‌هایی که دو شرکت Outervision و Coolermaster برای محاسبه‌‌ی پاور ارائه کرده‌اند، کاملا دقیق هستند و با توجه به کاربرد مدنظر شما توان مورد نیازتان را محاسبه می‌کنند. در این ماشین‌حساب‌ها می‌توانید تک‌تک قطعات مدنظرتان را تعیین کنید تا ماشین‌حساب بگوید به چه پاوری نیاز دارید.

عدد این عبارت، نهایت گرمایی که یک تراشه کامپیوتر نظیر CPU یا GPU میتواند در مقیاس وات مصرف کند را نشان می‌دهد.علاوه بر این، این عبارت به می­تواند نشان دهنده میزان مصرف انرژی نیز باشد. وات بیشتر به معنی عملکرد بهتر و در عین حال، دمای بالاتر و مصرف انرژی بیشتر است. میزان راندمان پاور اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مخصوصاً اگر بخواهید یک پاور ۱۰۰۰ واتی بخرید.

چه برای کسانی که سیستم خود را برای گیمینگ بسته اند یا افرادی که به شکل معمولی از کامپیوتر استفاده می کنند. البته برند های برتر دیگر برای پاور کامپیوتر وجود دارد که ممکن است قیمت های بالایی نیز داشته باشند. برترین پاور کامپیوتر باید تمامی این المان هایی که بررسی کرده ایم را باید داشته باشد تا به قطعات کامپیوتر شما آسیب نزند. در پاسخ باید گفت در داخل کیس‌های اسمبل شده، اولین چیزی که برای فروشندگان اهمیت پیدا می‌کند، پاور کامپیوتر است. حتما توصیه می‌کنیم نسبت به خرید پاور کامپیوتر با کیفیت اقدام کنید؛ چرا که خرید پاور کامپیوتر ارزان و بی کیفیت در نهایت امر به مرور زمان موجب خرابی قطعات داخلی و مادربورد می‌شود.

کاربر رایانه

با این حال، خرید چنین کیتی برای طیف گسترده‌ای از کاربران عادی پیشنهاد نمی‌شود. تست جامپر، ساده‌ترین روش برای آزمایش پاور کامپیوتر تلقی می‌شود که با انجام آن می‌توان متوجه شد آیا پاور کامپیوتر می‌تواند سیستم کامپیوتر را روشن کند یا خیر. سه روش برای تست پاور کامپیوتر به صورت سخت‌افزاری وجود دارد که از این روش‌ها، دو مورد نیازمند ابزار ارزان قیمت به منظور انجام تست هستند. از بین دو نوع منبع تغذیه Corsair CX450؛ نسخه Great Wall نسبت به CWT از کارایی بیشتری برخوردار است (مخصوصا در زیر بارهای کم) و دارای ریل 5VSB کارآمدتر است. از طرف دیگر؛ این محصول از مشخصات فن تهاجمی تری برخوردار است بنابراین میزان صدای آن افزایش پیدا می کند.

  • اما بازدهی پاوربه چه چیزهایی بستگی دارد؟ همانطور که قبلا به طور مختصر اشاره کردیم، منبع تغذیه جریان متناوب برق شهری (AC) را به جریان مستقیم مورد نیاز قطعات کامپیوتر تبدیل می کند.
  • سپس، این ابزار مفید و به روز، آخرین پیشنهادات برای CPU، مادربرد، GPU، رم و … را به شما ارائه می‌دهد.
  • نیاز به منبع تغذیه در کامپیوترهای شخصی، از طبیعت متناوب برق شهری سرچشمه می‌گیرد.
  • پس از این مرحله، قیمت پاور کامپیوتر طبق فیلترهای مورد نظر نمایش داده می‌شود که با انتخاب نوع مرتب‌سازی می‌توانید ترتیب نمایش فهرست کالاها را تغییر دهید.
  • پاورهای ATX عموما به ابعاد ۱۵۰ × ۸۶ × 1۴۰ میلی متر یا 9/5 × 4/3 × ۵/۵ اینچ می باشند.

سازندگان پاور کامپیوتر علاوه بر اعلام قدرت خروجی، تعداد ریل‌های ۱۲V+ را هم اعلام می‌کنند. پاورها یا یک ریل ۱۲V+ خیلی قوی دارند یا اینکه به چند ریل ۱۲V+ مجهز هستند. لطفا سریع نتیجه نگیرید که پس من یک پاور با چند ریل ۱۲V+ لازم دارم؛ در پاوری که تنها یک ریل ۱۲V+ دارد، تمام قدرت پاور روی هر یک از خروجی‌ها قابل دستیابی است. اصلا فرقی نمی‌کند کانکتور برق کارت گرافیک باشد یا کانکتور SATA یا هر کانکتور دیگری. در چنین پاورهایی، حداکثر جریان قابل ارائه، مقدار زیادی است و قطعات اجازه دارند از جریان کلی ۴۰ آمپری یا بیشتر لذت ببرند.

اهمیت تعداد ریل در تعیین بهترین برند پاور کامپیوتر