فیروزی در خصوص زمان دقیق واردات خودرو، گفت: در این باره وزارت صمت پاسخگو است. چرا که با توجه به آیین نامهای که این وزارتخانه تدوین کرده است، باید مشخص شود شرکتها و بخشهای خصوصی یا دولتی درخواستی مبنی بر واردات خودرو ثبت کردند یا خیر. البته از ابتدا پیش بینیها به این صورت بود که از اواخر آذرماه واردات خودرو انجام شود.
وی تاکید کرد: دولت قرار نیست منابعی در واردات خودرو در نظر بگیرد بلکه دولت تسهیل کننده برای این بخش است و باید بخش خصوصی در این باره ورود کرده و نسبت به واردات خودرو اقدام کند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به مطالبات مردم و تنظیمگری، آیین نامه لازم برای واردات خود را تدوین کرده است و امیدواریم با گامهای خوبی که در این خصوص برداشته شده، بالاخره واردات خودرو برای رفع نیاز جامعه انجام شود.
حجت الله فیروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در کشور گفت: پیش از این مجلس با مصوبه خود اجازه واردات خودرو را به دولت داد و در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز این موضوع لحاظ شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از سال ۹۱ تا سال ۹۷ که واردات خودرو انجام میشد، حدود ۵۵۰ هزار خودرو وارد کشور شد که میانگین آن در سال حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار خودرو است. در حالی که در سال به صورت میانگین، ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو داخلی تولید میشود.
وی تاکید کرد: در حقیقت میزان واردات خودرو به تعدادی نیست که بتواند نیاز مردم را برطرف کند ولی حداقل سبب ایجاد آرامش در بازار خودروهای وارداتی خواهد شد و رقابت سازندهای بین تولید کنندگان داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد.
فیروزی خاطرنشان کرد: واردات خودرو آسیبی به تولیدات داخلی نخواهد زد بلکه سبب ارتقاء دانش فنی خودروسازان دراین مسیر خواهد شد. از طرفی تا حدودی نیاز واقعی داخل را که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال است، رفع خواهد کرد.