فصلنامه علمی نظریه های کاربردی اقتصاد | industmini

لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید. بحران کرونا هم بتدریج در حال نمایان کردن آسیب‌هایش به بدنه اقتصادی کشور است،اقتصادی که بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و تحریم‌های نفتی،با فشارهای بسیاری دست و پنجه نرم میکرد و حالا باید با رکورد ناشی از کرونا هم مقابله کند. مصوبه‌ای که به دلیل وجوه نوین و بی‌سابقه‌ای مانند درنظر گرفتن مصونیت قضایی برای خصوصی‌سازان این روزها مناقشات بسیاری برانگیخته است. به‌ویژه این‌که خصوصی‌سازی قرار است در شرایطی ادامه پیدا کند که منتقدانِ اقتصادی مدام از فراگیرشدن فساد و حتی سیستماتیک‌شدن آن در ساختار قدرت سخن گفته‌اند. © ۲۰۲۳ تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

  • یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست.
  • همچنین نتایج نشان می‌دهد که وقفه اول متغیر لگاریتم تولید ناخالص نفت و گاز با 0.25 بر میزان لگاریتم عرضه GTL در دوره جاری تاثیر دارد و لگاریتم قیمت گاز طبیعی نیز با ضریب 0.09تاثیر مثبت و معنی داری بر لگاریتم عرضه GTL دارد.
  • هدف مقاله حاضر تجزیه و تحلیل محتوی فناورانه، تغییر پیچیدگی سبد صادراتی و عوامل تولید تجسم یافته در صادرات ایران است.
  • کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به شبکه اینترنتی اکوایران می‌باشد و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
  • بنابراین این مقاله به صورت تجربی با داده‌های ماهانه طی دوره فروردین 1389 تا اسفند 1400 با استفاده از رگرسیون شرطی (WLS-Rolling Window )، به بررسی اثر تورم متغیر طی زمان بر شاخص صنعت بازار سهام ایران پرداخته است.

فصلنامه مجله خبری صنایع و معادن صنعتی با احترام به قوانین اخلاق درنشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشیگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند. نویسندگان محترم می‌توانند برای مشابهت‌یابی از سامانه سمیم‌نور (کلیک کنید) برای ارسال گزارش مشابهت‌یابی به فصلنامه استفاده کنند. نویسندگان محترم دقت کنند که حتما باید گزارش PDF مشابهت‌یابی را که از مستقیماً مشابهت‌یاب دریافت می‌‌کنند به فصلنامه ارسال نمایند. نزدیک به یک سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و اکنون، با کشف واکسن وآغاز واکسیناسیون در کشورهای مختلف، کسب و کارها در حال ورود به مرحله بهبود و بازسازی‌اند.

http://alfaromeoblog.ir

اما بنابر اعلام WHO، کشورهایی که محدودیت‌ها را به طور جدی اعمال و واکسیناسیون را نیز آغاز کرده‌اند، حداقل تا پایان تابستان ۲۰۲۱ درگیر بیماری کووید-۱۹ خواهند بود. از مهم‌ترین چالش‌ها و اولویت‌های کابینه آقای رئیسی رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. اگرچه از «مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی» و نیز «بهبود روابط بین‌المللی و رفع تحریم‌ها» به عنوان مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم در کوتاه‌مدت یاد می‌شود. در این انقلاب اجتماعی تنها راه ممکن برای رهایی اکثریت، نه حفظ، بلکه برانداختن کامل ساختار‌های اجتماعی و برپایی ساختارهای جدید به نفع طبقات و اقشار مورد ستم است. تغییر و انتقال حکومت بخشی از روند چند جانبه‌ی چند‌دهه‌ای از دموکراتیزه کردن کل جامعه (از دولت و اقتصاد گرفته تا آموزش و فرهنگ) بوده که با مطالعه، نقد و اقدام به زدودن تمامی ویژگی‌های نظم سیاسی و ایدئولوژیک موجود از کلیت جامعه صورت می‌گیرد. دیالکتیک ماتریالیستی به ما می‌گوید که هدف ما در لحظه‌ی فعلی باید خلق جهانی با پایداری بوم‌شناختی و برابری ماهوی باشد، جهانی که توسعه‌ی پایدار انسانی را ترویج دهد.

مهم‌ترین اخبار اقتصادی

هدف مقاله حاضر تجزیه و تحلیل محتوی فناورانه، تغییر پیچیدگی سبد صادراتی و عوامل تولید تجسم یافته در صادرات ایران است. برای این منظور از روش لال برای تشریح ترکیب فناورانه صادرات، روش هاسمان، هوآنگ و رودریک برای برآورد تغییرات پیچیدگی صادرات و روش شیروتی و همکاران برای تعیین شدت عوامل تولید تجسم یافته در صادرات استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که سبد صادراتی ایران همواره وابسته به محصولات اولیه بوده و برنامه‌های کلان توسعه اقتصادی کشور در دهه‌های اخیر منجر به تغییر در ترکیب فناورانه صادرات کشور به سمت کالاهای دانش‌بنیان و دارای ارزش افزوده بالا نشده است. یافته‌های مقاله حاکی است پیچیدگی کالاهای صادراتی ایران در سطح پایینی قرار دارد و علاوه بر آن شدت سرمایه فیزیکی و شدت سرمایه انسانی تجسم یافته در صادرات کشور نیز در سطح پایینی قرار دارد.

لابی گری علیه دلار تهران/ تلخ کامی واردکنندگان از سیاست تثبیت

سوءاستفاده ای که می‎تواند منتهی به انحصاری شدن بازار خودرو، تضعیف قیمت‌های رقابتی، تحمیل شروط قراردادی غیرمنصفانه و افزایش قدرت بازاری تعداد محدودی از شرکت‌های خودروساز گردد. استفاده از تجارب موفق نظام رقابت اتحادیه ی اروپا می تواند به عنوان الگویی برای بهبود وضعیت کنونی بازار خودرو ایران به کار رود. فصلنامه پژوهش های اقتصاد صنعتی به صورت دسترسی آزاد و داوری ناشناس توسط دانشگاه پیام نور منتشر می شود. هدف از انتشار این فصلنامه ایجاد زمینه برای آگاهی و تبادل نظر اساتید،پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند به پیشرفت های اخیر در شاخه اقتصاد صنعتی است. همچنین تشویق مطالعات بین رشته ای اقتصاد و حقوق با هدف ارتقای کارایی در تدوین قوانین رقابتی، ضد انحصار و تنظیم اقتصادی از اهداف انتشار این فصلنامه می باشد.