طراحی ویلای مدرن

که دچار خرابی شده اند ولی با روکشی ساده و یا گچ کاری دوباره مانند روز اول می شوند را شامل می شود . سبک کلاسیک : در طراحی داخلی منزل کلاسیک همه اشیا با تزینات پیچیده دیده میشود و تمام مبلمان به حالت خشک و حکاکی شده و منبت کاری شده با طرح های گلدار و اشکال های افسانه ای هستند. قبل از هر کاری یک طراح باید برای فضای خود یک نقطه ی کانونی در نظر بگیرد . نقطه کانونی باعث می شود افراد روی نقطه ای خاص تمرکز داشته باشند و وقتی به آن محیط وارد میشوند باعث تمرکز و سکون افراد شود . برای آپارتمان هایی که کوچک تر است می توان وسایلی تهیه کرد که بتوان آن ها را به چند شکل و منظور مورد استفاده قرار داد . هر چند که گچ های ضد آب هم کاملا در برابر رطوبت مقاوم نیستند و بهتر است که در فضا های کم رطوبت تر استفاده شوند. زمین مناسب برای ساخت ویلا، زمینی است که به آب و برق دسترسی داشته باشد.

استفاده از پنجره های عریض برای ورود بیشتر نور به ساختمان ویلا نیز میتواند مفید باشد. البته یک ویلا علاوه بر اینکه در معماری، طراحی باغ ویلا، انتخاب نوع متریال و … برای اینکه شرایط اقلیمی خودش را در این منطقه داشته باشد بهتر است بیشتر از متریال چوب استفاده شود البته باید توجه کرد نوع مبلمان و پارکت ها باید از جنس های محکم انتخاب شوند زیرا به علت رطوبت آن منطقه باعث حشره افتادن در چوب میشود و نوع پرده ها برای راحت پیدا کردن جریان هوا نباید ضخیم باشند. البته با توجه به نوع خاک ، وضعیت آب و هوایی ، شیب زمین ویلا و … بارندگی کمتر و میزان تبخیر آب زیاد است . میزان بارندگی زیاد و اختلاف شب و روز هم بسیار زیاد است معماری در نوع اقلیم خانه ها همگی چسبیده به هم و بیشتر از متریال سنگ یا چوب با کرسی چینی سنگی می باشد . طراحی داخلی منزل در این نوع اقلیم بیشتر باید از متریال هایی استفاده شود که ذخیره کردن گرما در آن وجود نداشته باشد و از مصالحی که بیشتر سبک می باشند زیرا وقتی درجه هوا در روز کم است ذخیره کردن آن اهمیتی ندارد و باید طوری باشد که تهویه هوا وجود داشته باشد .

اقلیم گرم و مرطوب: این اقلیم بیشتر در امتداد دریای خزر و دریای عمان با گرما و رطوبت زیاد و میزان بارندگی بسیار پایین همراه است که در زمستان هوای معتدلی دارد . اقلیم سرد و کوهستانی: این اقلیم بیشتر در مناطق نواحی زاگرس و نواحی مرکزی ایران است با سرمای شدید زمستان و هوای معتدل تابستان می باشد. اقلیم گرم و خشک( مناطق کویری ایران) : این اقلیم دارای شب های سرد و روزهای گرم می باشد. اقلیم معتدل و مرطوب (ساحل جنوبی دریای خزر): این نوع اقلیم دارای بارندگی شدید و رطوبت بالاست معماری خانه های آنها با فاصله از همدیگر بیشتر دارای کرسی چینی بدون زیر زمین و استفاده بیشتر از متریال چوب و متریال هایی که ظرفیت گرمایی کمتری برخوردار است . در این نوع اقلیم استفاده از مصالح با ظرفیت حرارتی کم ، خانه ها دارای سایبان و ایوان های بلند و پنجره های زیاد ساخته میشود .

و در نهایت میرسیم به خانه ویلایی آخر که یک رندر سه بعدی است، اما میتوان از آن برای طراحی و ایده گیری ساخت یک خانه ویلایی دایرهای کوچک استفاده بسیار کرد. نوع چیدمان و ساختار کلی آن همانند کلاسیک است ولی تزینات کلی آن کمتر است . از مزایای استفاده از سه بعدی سازی میتوان به امکان تصحیح اشتباهات طرح، استفاده از اشیای پیش ساخته، جلوگیری از تکرار در طراحی و به طور کلی صرفه جویی در وقت اشاره کرد. در این سبک سعی میشود تا با ساده سازی و استفاده از اصول طراحی مدرن اثر نهایی نهایت زیبایی مینیمال بودن، راحتی و مدرن بودن را به ساکنین القا نماید. آشپزخانه به سبک مینیمالیستی و در دو بخش تعریف شده که یکی از آن بخش ها بخشی میباشد که آماده سازی غذا در آنجا صورت می گیرد و مستقیما از آسانسور قابل دسترس میباشد وبخش دیگر بخشی است که سرو نیمه باز در جوار اتاق غذاخوری است این اتاق غذاخوری با کف تمام چوب و میز چوبی ساده تعریف شده است . سبک باروک : سبک باروک همانندسبک کلاسیک می باشد و دارای تزینات زیاد می باشد که در آن حرکت و جنبش را میتوان احساس کرد در این سبک بیشتر از اشیا تزینی و گران قیمت استفاده میشود و طراحی داخلی کلاسیک را میتوان با کار گذاشتن شومینه با جزئیات و تزینات زیاد کامل کرد ، دیوارها اکثرا با رنگ تیره و یا با کاغذ دیواری پوشانده شده باشند و در حمام ها بیشتر از وان های فلزی و در بازسازی و دکوراسیون داخلی انها استفاده ازنورپردازی زیادبه چشم می خورد.

متریال، در واقع لباس عناصر ساختاری و تزئینی در فضای داخلی است، لباسی که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی، قابل تعویض نیست، پس باید طوری انتخاب شود که مناسب شرایط استفاده باشد. مشاوران متخصص و حرفهای این شرکت طراحی داخلی ساختمان ، با توجه به هماهنگی های لازم در زمان خاصی به محل مورد نظر مراجعه نموده و اقدام به بازدید محل و بررسی نیاز سنجی های کارفرمایان میکند . این باغ و ویلا با متراژ زمین 1400 متر مربع و ساختمان حدود 380 متر مربع زیربنا بصورت سبکی پست مدرن طراحی گردیده است.ایده اصلی قاب بندی پنجره ها در نما بوده است و قابها با چرخشی ۳۰ درجه ای به سمت بهترین نور در نظر گرفته شده.نکته جالب اینکه با وجود نمای زاویه دار ستون گذاری سازه ساختمان کاملا هندسی و جهار گوشه می بشد. سبک اوریگامی : این سبک در کشور ژاپن به معنی خم کردن کاغذ است که خود کلمه اوراگامی از اورو(خم کردن) و گامی (کاغذ) تشکیل شده است که در معماری هم به صورتی است که اشیا مربع شکل را از وسط یا گوشه تا بزنید که شکل هایی به صورت مثلث به وجود بیاید که این طرح ها به صورت برآمدگی می توان در دکوراسیون داخلی در سقف یا در شکل مبلمان یا حتی در دیوارهای آن دید .

طراحی داخلی به مجموعه ای از کارها که در جهت استفاده بهینه از تمامی بخش های داخلی و یا ایجاد تغییراتی در شکل و فرم فضا های داخلی صورت میگیرد که این تغییرات هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر چیدمان و عناصر تشکیل دهنده و حتی نور و رنگ آن ایجاد میشود . در نهایت طبق جدیدترین ایده هایی که مشخص کردیم، طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا را شروع کرده و پلان آن را مشخص کنید. توجه داشته باشید که هزینه طراحی ویلا برای یک ساختمان مانند بیمه نامه عمل کرده و هرچه این بیمه نامه کامل تر باشد سرمایه گذاری شما نیز نتیجه مطلوب تری به دنبال خواهد داشت هم چنین بازپرداخت سرمایه بیشتری خواهد بود و در میان متقاضیان بازخورد بهتری خواهد داشت. چون این شهرک ویلایی حالت نیمه خصوصی دارد، تنها امکان رفت و آمد برای ساکنان و مهمانان آنها وجود دارد. هدف از طراحی دکوراسیون داخلی ارایه کردن راه حل هایی سهولت و استفاده بهتر ساکنان تا با توجه به نوع کاربری ساختمان فضایی مناسب به طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه وجود بیاید . امروزه با توجه به رشد علم و پیشرفت دانش در تمام زمینه ها، انواع مصالح ساختمانی جدید با کاربردها و مزایای متعدد تولید و روانه بازار می شود که برای استفاده در اقلیم های گوناگون مناسب هستند.

امروزه با بیشتر شدن طرفداران زندگی شهری تبدیل شدن خانه های بزرگ و ویلایی به آپارتمان ها و خانه هایی با متراژ کم طراحی داخلی از موارد مهم و حایز اهمیت به خصوص در منازل مسکونی شده است . این کار کمک می کند تا در جایی کم با استفاده از چند وسیله بتوان کارهای زیادی انجام داد . برای طراحی داخلی خانه های کوچک چند نکته لازم است رعایت شود که در مطالب بالا نیز به وفور به این نکات اشاره کردیم . شما در طراحی ویلا یک طبقه ساده میتوانید از چند سبک استفاده کنید. از چه دفتر املاکی مشاوره خرید ویلا شمال بخواهیم ؟ با توجه به هر کدام از این موارد و نیاز ساختمان هزینه ی اجرای آن ها نیز متفاوت می باشد . طبیعتا ویلایی که تجهیزات مدرن و تکنولوژیک در آن نقشی ندارند در این گونه موارد ممکن است کمی با چالش روبرو شود. این فضاها بوسیله اسبابی پر زرق و برق مبله شده بطوریکه شما فقط با یک ویلا روبرو نیستید، بلکه کلکسیونی از بهترین امکانات و تجهیزات را خواهید داشت. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای داشتن ویلای شخصی خود رویاهای همیشگی در سر داشته اید و می خواهید ویلای شخصی تان مطابق با ایده و تصورات شما خلق شود، بی شک ساخت ویلا برای شما گزینه ی بهتری است.

سبک گوتیک : در این سبک بیشتر استفاده از منحنی ها و تقارن دیده میشود. روانشاسی خطوط در طراحی داخلی : توجه کردن به خطوطی که در فضا وجود دارد و استفاده از این خطوط در طراحی منزل به طور مثال خطوط افقی در فضا باعث گسترده دیده شدن آن محیط میشود و استفاده کردن از خطوط افقی موجب میشود تا حس صمیمیت در محیط به حد اکثر برسد توجه کردن به خطوط های مورب و استفاده کردن از آنها در طراحی داخلی باعث به وجود آمدن فضای پر انرژی و توجه کردن به خطوط منحنی باعث ایجاد یک فضا با جذابیت و آرامش بیشتر می شود. در واقع طراحی داخلی حرفه ای است که در آن محیط های داخلی ساخته شده در چهار چوب سازه ها با استفاده از خلاقیت و تکنیک های ویژه کاربرد و شناسنامه خود را به دست می آورد . دکوراسیون خانه های یک طبقه، حداقل به این دلیل که کاربرد اتاق های موجود مشخص است بسیار ساده تر انجام میشود. بهینه سازی مصرف انرژی و کاربرد انرژی های پایدار در حال حاضر هیچ گونه نقشی در فرهنگ ساحتمانی ایران ندارد.

به این سبب توصیه می شود که پیش از هر گونه اقدامی، ابتدا یک نقشه بصری کامل از محوطه باغ ویلا در اختیار داشته و روی کاغذ هر آن چیزی که تصمیم به پیاده سازی آن در مراحل بعدی دارید، را بیاورید. اگر شما قصد دارید، شخصا به طراحی باغ ویلا خود بپردازید؛ حتما معیار های ذیل را به خاطر داشته باشید. از این حیث ویلایی که در مازندران قصد خرید دارید را طبق نکات بالا بررسی کنید. مسائلی از قبیل هزینه ها ، مدت زمان و مدارک مهندسی که از طرف شرکت ارائه می شود در موضوع قرار داد طراحی ذکر خواهد شد .

این کار باعث تغییر حس و حال و شکل منزل شما می شود در حالی که هزینه ی زیادی برای آن پرداخت نکرده اید . برای بازسازی دکوراسیون داخلی یک خانه اصولا از روش تعویض و یا مرمت استفاده می شود که بتوان شکل و حس و حال داخلی فضا را به طور کلی تغییر داد و در عین حال هزینه ی زیادی صرف نکرد . تعویض نسبت به مرمت هزینه ی بیشتری را در بر می گیرد و همانقدر نیز تغییر بیشتری را در خانه ایجاد می کند . سبک مدرن در واقع شیوه ای است که انسانها و جوامع انسانی در عصری که در آن زندگی میکنند و بنابر درک و سلایق خود از زیبایی شناسی آن را واجد اهمیت و دارای ابعاد موجهی میدانند به عنوان نمونه با بسط و گسترش شبکه های اجتماعی و دوربین های با کیفیت در گجت های دیجیتال مردمان امروز زندگی خصوص کمتری نسبت به گذشتگان خود دارند و ابعاد گوناگونی از زندگی خود را به نمایش میگذارند از همین رو تعریف حریم خصوصی نیز در بسیاری از افراد با تعاریف سابق از این واژه همخوانی ندارد و متعاقبا ایجاد فضاهای باز در طراحی معماری به یک رویه تبدیل شده مثل به کارگیری پنجره های عریض با دید حداکثری به سمت مناظر طبیعی مانند کوه یا جنگل و دریا و..