صنعت ۴ ۰: بررسی اجمالی تکامل صنعت جهان آسام تدبیر دانش آموزش اینکوترمز آموزش کشتیرانی زنجیره‌تامین لجستیک و حمل‌و‌نقل | industmini

صنایع داروسازی در ۵سال اخیر به دلیل افزایش مصرف دارو از سوی جمعیت کهنسال کشورهای توسعه‌یافته و طبقه متوسط رو به رشد در کشورهای در حال ظهور، رونق یافتند. در پی گسترش طبقه متوسط جهانی و دسترسی بیشتر به محصولات دارویی و صرف هزینه بیشتر برای دارو، این صنعت با فرصت‌‌های بی‌شماری روبه‌روست. تولید پوشاک و صنعت نساجی در جایگاه سوم لیست بزرگ‌ترین صنایع صادراتی ایستاده است.

قانون الحاق دولت ایران به سازمان همکاری شانگهای ابلاغ شد+سند

چین، قرنطینه و منع رفت و آمد اولین و به نظر تنها راه حل کنترل شیوع این ویروس ناشناخته به نظر می‌رسد که در چین اجرا شد. این فرمول چینی با شیوع جهانی ویروس، در دیگر کشورها نیز اجرا شد و بسیاری از کشورها در اولین قدم مرزهای خود را بستند. نخست اینکه این موسسات غالبا در عرصه خدمات فعال هستند و نیازمند سرمایه زیادی نیستند. سرمایه اصلی این موسسات نوآوری، ریسک پذیری، توانائی و لیاقت مدیران و مالکین آنهاست.

http://alfaromeoblog.irافزایش درآمد سرانه و دسترسی به اینترنت سبب شده که امکان خرید و دسترسی به صنایع پایین‌دستی رشد یابد. استخراج سنگ آهن دیگر صنعت بزرگ صادراتی در جهان است که ارزش صادراتی آن بالغ بر ۱۵۵میلیارد دلار برآورد می‌شود. رشد مداوم تولید و تقاضای جهانی این محصولات در نهایت سبب شده که صنعت استخراج سنگ آهن طی ۵سال گذشته رشدی ۵/ ۹درصدی را تجربه کند. صنعتی شدن به معنای استفاده از نیروی ماشین به جای نیروی انسان بوده و نماد انقلاب صنعتی، ماشین بخار است.

بلندای صنعت جهان افراز

کاهش تولید نیکل اندونزی در سال ۲۰۲۰، به‌ دلیل محدودیت‌های صادرات سنگ نیکل در اندونزی و در نتیجه کمبود عرضه مواد اولیه خام در سطح جهان، منجر به افت تولید این ماده معدنی شده و روند رو به رشد تولید جهانی را نیز متوقف کرد. محدودیت‌های صادراتی سنگ نیکل خام در اندونزی از ژانویه سال ۲۰۲۰ اعمال شده ‌است. کاهش تولید نیکل اندونزی در سال ۲۰۲۰، به‌دلیل محدودیت‌های صادرات سنگ نیکل در اندونزی و در نتیجه کمبود عرضه مواد اولیه خام در سطح جهان، منجر به افت تولید این ماده معدنی مجله خبری صنایع و معادن شده و روند رو به رشد تولید جهانی را نیز متوقف کرد. محدودیت‌های صادراتی سنگ نیکل خام در اندونزی از ژانویه سال ۲۰۲۰ اعمال شده‌ است. در نمودار ۲، به بررسی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان معدنی نیکل در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ پرداخته شده‌است. در ۵ سال گذشته کشور اندونزی با سهم ۳۶ درصدی، فیلیپین ۱۷ درصد، روسیه ۱۲ درصد، کالدونیا ۱۱ درصد و استرالیا با سهمی معادل ۹ درصد بیشترین میزان تولید معدنی نیکل را به خود اختصاص داده‌اند و سهم سایر کشورها حدود ۱۴ درصد برآورد شده ‌است.

تولید معدنی نیکل استرالیا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶۰ هزار تن بود که یک افت ده هزار تنی نسبت به سال ماقبل خود داشته که ناشی از کاهش ۱۱ درصدی تولید شرکت معدنی south 32 این کشور بوده‌ است. این کشور در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۸ به میزان یکسانی حدود ۱۷۰ هزار تن نیکل تولید کرده‌ است. با توجه به قرارگیری استرالیا در کنار اندونزی به‌عنوان بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر معدنی نیکل در جهان، امکان افزایش تولید این کشور در سال‌های آتی و در صورت وجود محرک‌های بازاری و اقتصادی بیشتر وجود دارد. از سوی دیگر، بیشترین رشد تولیدات صنعتی در کشورهای در حال توسعه و نوظهور و اقتصادهای توسعه‌یافته و صنعتی، در صنعت «تولید و ساخت کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی و نوری» و پس از آن «ماشین‌آلات و تجهیزات» بوده است.

  • اختراع و ساخت انواع دستگاه های الکترونیکی از جمله ترانزیستور و مدارهای مجتمع باعث اتومات شدن ماشین ها، و در نهایت کاهش تلاش، افزایش سرعت، دقت بیشتر و حتی حذف کامل نیروی انسانی در برخی موارد می‌شد.
  • کالاهایی مانند بسته‌بندی کاغذی که برای تسهیل انتقال کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، رشد یافته‌اند.
  • صنعت ایران در دوره رژیم گذشته با راهبرد، جایگزینی واردات و حمایتگرائی دولتی آغاز شد، هر چند شاید این سیاست در مرحله‌ای میتوانست منطقی باشد، اما ادامه آن دیگر توجیه اقتصادی نداشت و ایران را از حضور در عرصه رقابت بین المللی بازداشت.
  • ترکش‌های کووید-۱۹ نه تنها بر تن تولیدکنندگان خودرو نشسته است، بلکه صنعت قطعات و لوازم جانبی خودرو را نیز متضرر کرده است.
  • امروزه با استفاده از هوش و فناوری به تدریج استحکام، زیبایی بسته بندی، نحوه محافظت از محصول و چگونگی انجام بسته بندی مورد توجه عموم قرار گرفت و شرکتها و مجموعه های تولید بنا به دلایل مختلف به بسته بندی محصولات روی آوردند.