شناسایی بیش از ۴۷۲ شغل مهارت محور کم سرمایه‌بر

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402030704683/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B4%DB%B7%DB%B2-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D9%85-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1

وی از آموزش ۲۶۲ هزار نفر ـ دوره مهارتی در بخش دولتی طی شهریورماه ۱۴۰۰ تا شهریور ماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این دوره از آموزش‌ها به کارجویان، روستائیان، عشایر، دانش ­آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، شاغلین، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، زندانیان، معتادان بهبود یافته و متهاجر، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، پناهندگان و اتباع خارجی ارائه شده که رشد ۱۳ درصدی را نسبت به زمان مشابه داشته است.

حسینی نیا درباره سنجش مهارت و صدور گواهینامه مهارتی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این مدت نسبت به سنجش مهارت و صدور گواهینامه مهارت برای ۹۵ هزار و ۳۹۰ نفر از کارجویان، کارآموزان، شاغلین صنایع، صنوف و متقاضیان آزاد اقدام کرده و ۳۴ هزار و ۹۹۵ نفر از نیروی کار شاغل و متقاضیان واحدهای صنفی و اصناف کشور را مورد سنجش مهارت قرار داده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان از صدور ۴۹۶۵ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بازه زمانی ۳ روز خبر داد و اعطای مجوز به ۹۸۱ مرکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی با رشد ۱۷۹ درصدی نسبت به زمان مشابه را از دیگر اقدامات صورت گرفته این سازمان عنوان کرد.

به گفته معاون وزیر کار طی این مدت ۳۴۳ هزار نفر دوره آموزش در آموزشگاه‌­های آزاد سراسر کشور ارائه شده که نسبت به زمان مشابه رشد از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شناسایی و معرفی بیش از ۴۷۲ شغل مهارت محور کم سرمایه‌بر، صدور ۴۹۶۵ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بازه زمانی ۳ روز و اعطای مجوز به ۹۸۱ مرکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی را از مهمترین اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم برشمرد.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ به تشریح اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی پرداخت و گفت: از جمله دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم تدوین ۱۶۲۷ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی مبتنی بر چارچوب صلاحیت حرفه ای با همکاری موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و خبرگان مهارتی در قالب ۶۰ کد حرفه بوده است. در این راستا رویکرد سازمان به منظور بسترسازی اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی از ‌آموزش شغلی به آموزش شایستگی محور مبتنی بر سند حرفه تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: در این مدت تلاش کردیم ضمن شناسایی و معرفی بیش از ۴۷۲ شغل مهارت محور کم سرمایه‌بر، نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه‌بر را در ۳۰  استان برگزار کنیم.