شرکت تامین صنعت جهان ارا | industmini

در ۱۰ سال اخیر مصرف‌کنندگان ترجیح دادند که پوشاک بیشتری با قیمت‌های کمتر تهیه کنند که این امر خود بر رونق این صنعت افزوده است. پیش‌بینی می‌شود ارزش صادراتی این بخش از صنعت در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۷۶میلیارد دلار برسد. خودرو‌سازی نیز با صادراتی به ارزش ۴۶۳میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ در رده چهارم این لیست قرار دارد. این صنعت در پی همه‌گیری ناشی از شیوع کووید- ۱۹ در سال ۲۰۲۰ آسیب زیادی دید و تلاش‌های صورت گرفته هنوز نتوانسته رونق پیشین را به این صنعت بازگرداند. با همه این احوال تقاضا برای بخش فناوری این صنعت از جمله بهره‌وری سوخت و خودران‌ها، روندی صعودی دارد.

  • تعدادی از وقایع این دوره را می‌توان به نوآوری های قبلی در تولید، مانند تاسیس صنعت ماشین سازی و توسعه روش‌های تولید قطعات قابل تعویض نیز نسبت داد.
  • گردشگری ایران در سال ۱۳۹۹ و شش ماه ابتدایی سال جاری، آسیب‌های فراوانی را تحمل کرد و بسیاری از فعالان و متخصصان گردشگری بیکار شدند و برخی از آن‌ها در رسته‌های شغلی دیگر مشغول به کار هستند.
  • رشد ارزش افزوده گروه «ماشین‌آلات و تجهیزات» در این مدت نزدیک به ۷ درصد، «کامپیوتر، محصولات الکترونیکی و نوری» بیش از ۵ درصد و «نوشیدنی‌ها» نیز نزدیک به ۴ درصد بوده است.
  • یکی از این برندها سال گذشته ۳۰۰۰ تکه پارچه جین قدیمی و مصرف‌شده را جمع‌آوری و با آن محصولات جدید تولید کرد.
  • میزان تولید این محصول از حدود ۱۹ هزار تن در فصل اول سال ۱۳۹۵ به حدود ۸۳ هزار تن در فصل اول سال ۱۳۹۶ رسیده است.
  • در پی گسترش طبقه متوسط جهانی و دسترسی بیشتر به محصولات دارویی و صرف هزینه بیشتر برای دارو، این صنعت با فرصت‌‌های بی‌شماری روبه‌روست.
در گوشه گوشه این مرز و بوم جاذبه‌ها، شهرها و روستاهایی هستند که با برنامه‌ریزی صحیح و منطقی می‌توان به توسعه فراگیر آن‌ها کمک کرد؛ اما در این راه موانع بسیار است. مشکل بزرگ دیگر که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای در حال توسعه بوده، نبود حساب‌های اقماری صنعت گردشگری و به تبع آن مشخص نبود درآمد مجله خبری صنایع و معادن کشور از این صنعت است. ضمن اینکه تقریباً ۱۰۰ درصد درآمد صنعت گردشگری به صورت مستقیم به جیب مردم می‌رود و خبری از واسطه‌گری بخش‌های دولتی و نیمه‌دولتی نیست. این رخداد باعث شده تا گردشگری برای برخی دولت‌هایی که به درآمدهای مالیاتی وابستگی دارند، جذاب نباشد و در این بخش سرمایه‌گذاری صورت نگیرد.

پیش بینی مهیب تلفات ۱۸۰ هزار نفری زلزله ترکیه

نیکل و ترکیبات آن برای تولید فولاد ضروری هستند و حدود ۷۰ درصد از نیکل مصرف‌شده در دنیا برای ساخت فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. نیکل به‌ عنوان نجات‌دهنده خاموش لقب گرفته‌ است؛ زیرا برای استفاده در باتری‌های خودروهای برقی به عنوان یکی از فلزات کلیدی نقش دارد. دو برند معروف دیگر در دنیا نیز تعهد داده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ هیچ پارچه و لباسی را به سطل زباله نیندازند و از آن‌ها در فرایند تولید مجدد بهره می‌برند. برندهای دیگری نیز در سطح دنیا هستند که از مواد بازیافتی غیر پارچه‌ای مانند پلاستیک‌ها در فرایند تولید پوشاک استفاده می‌کنند. از منظر منطقه‌ای هم علیرغم اینکه، صنعت مدرن بسیار زودتر از بسیاری از کشورهای منطقه به ایران آمده اما جایگاه ایران در میان ۲۲ کشور دهم است یعنی زیر میانگین است. براساس این رتبه بندی کشورهای «اسرائیل»، «ترکیه»، «عربستان»، «امارات» و «بحرین» جایگاه اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی بیشترین افزایش تولید را «کارتن» با رشد بیش از ۴ برابری تجربه کرده است. میزان تولید این محصول از حدود ۱۹ هزار تن در فصل اول سال ۱۳۹۵ به حدود ۸۳ هزار تن در فصل اول سال ۱۳۹۶ رسیده است. بیشترین کاهش در تولید نیز در این دوره زمانی مربوط به دو محصول «الیاف اکریلیک» و «DMT» با افت ۱۰۰ درصدی بوده و در فصل نخست سال ۱۳۹۶ تولیدی نداشته‌اند.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران درگذشت

همچنین علاوه بر موارد مذکور، صنایعی مانند صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز در برخی متون در ردیف گروه‌های صنعت قرار می‌گیرند. این دستگاه نسخه مکانیزه شده‌ی چرخ‌های ساده‌ای بود که با نیروی ماهیچه کار می‌کردند. امکان استفاده از موتورهای بخار برای تامین نیرو به‌جای نیروی ماهیچه باعث تولید حجم هشت برابری از نخ می‌شد. تمامی کسب‌وکارها و ذی‌نفعان حوزه معدن و صنایع معدنی، شامل صنایع فلزی و غیرفلزی و همین‌طور صنایع وابسته، مخاطبان خدمات مشاوره ما هستند. تمامی بسته بندی مربوط در صنایع غذایی از فلزی کارتونی تا بسته بندی بهداشتی و دخانیات مربوط به این کارخانه‌ی بزرگ می باشد.

http://alfaromeoblog.ir