در این مرحله شماره سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه بوده را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال میشود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید. پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاهها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.
به گزارش ایسنا، اگر دستگاه دوسیمکارتهای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلاتهای آن استفاده میکردهاید، در صورتی که اکنون در اسلات دوم، سیمکارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال میشود.
در صورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنیبر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش میدهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد کنید. سپس لازم است با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات واردشده را تائید کنید. اگر دستگاه تکسیمکارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتیکه دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده میشوند. در نهایت چنانچه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیمکارتی که با آن #۷۷۷۷* را شمارهگیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد.
چطور بفهمیم چند سیم کارت به نام ماست؟
برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است فرآیند افزودن دستگاه را با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، انجام دهید؛ همچنین برای انجام موفقیتآمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیمکارت دیگری.
افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*
برای افزودن دستگاه، در ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوید. برای اتصال به سامانه همتا میتوان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کرد، یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و یا اپلیکشین همتا به سامانه همتا وارد شده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد. برای ثبت سیمکارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، لازم است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.
درصورتی که گوشی شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و شما نمیتوانید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کرده و مشکل را مطرح کنید.
دستگاههای استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #۰۶#*، قابلرؤیت است. چنانچه دستگاه دوسیمکارتهای دارید که پیش از شروع طرح با سیمکارت خود از آن استفاده میکردهاید اما شناسه (IMEI)های درجشده روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شمارهگیری #۰۶#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و موضوع را مطرح کنید.
انتهای پیام