سودآوری سلاح تسلا شد – ایسنا

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401110201471/%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%B4%D8%AF

تحلیل رویترز از داده‌های صنعت نشان می‌دهد که تسلا، زمانی یکی از بزرگ‌ترین بازنده‌های پولی صنعت خودرو بود اما در سال گذشته نسبت به اکثر رقبای اصلی در سود هر وسیله نقلیه پیشی گرفته است. بر اساس تحلیل رویترز، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تسلا ۱۵ هزار و ۶۵۳ دلار سود ناخالص به ازای هر وسیله نقلیه بدست آورده است که بیش از دو برابر فولکس واگن، چهار برابر تویوتا موتور و پنج برابر بیشتر از شرکت فورد موتور است.

تسلا از سود خود به عنوان یک سلاح در جنگ قیمت خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند.

تصمیم تسلا برای معکوس‌کردن مسیر و صرف مزیت هزینه تولید خود در کاهش قیمت، اکنون استراتژی‌های افزایش سود را به چالش می‌کشد که خودروسازانی مانند جنرال موتورز از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ دنبال کرده‌اند و در طول همه‌گیری دو برابر شده است. تسلا برای کنترل هزینه‌های تولید، سرمایه‌گذاری هنگفتی در فناوری‌های جدید تولید کرده است.

رشد تقاضای خودروهای الکتریکی از بازار کلی ایالات‌متحده و در سطح جهان در طول سال ۲۰۲۲ پیشی گرفت. فورد قیمت پیکاپ F-۱۵۰ الکتریکی خود را در طول سال ۲۰۲۲ تا ۴۰ درصد افزایش داد. بی‌وای‌دی، رهبر بازار خودروهای برقی چین، پس از حذف تدریجی یارانه خودروهای برقی توسط پکن، افزایش قیمت را از اول ژانویه اعلام کرد. تاکنون، بی‌وای‌دی به آخرین کاهش قیمت تسلا در چین واکنشی نشان نداده است.

کمبود نیمه هادی‌ها و سایر مواد باعث کاهش تولید صنعت خودرو شد و به شرکت‌ها در سراسر صنعت اجازه داد تا حتی با کاهش حجم فروش، بر روی مدل‌های بالاتر تمرکز و سود بالایی کسب کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی تسلا برای هر وسیله نقلیه‌ای که می‌فروشد بیشتر از هر رقیب جهانی خود درآمد کسب می کند. اکنون، ایلان ماسک، مدیر اجرایی، از سودآوری برتر به عنوان سلاحی در جنگ قیمت خودروهای برقی که آغاز کرده است استفاده می کند.