روزنامه جهان صنعت روزنامه اقتصادی صبح ایران روزنامه جهان صنعت | industmini

فیلیپین درجایگاه دوم تولید معدنی نیکل قرار دارد که در بازه ۵ ساله مورد بررسی به‌طور متوسط سالانه ۱۳ درصد رشد تولید را تجربه کرده ‌است. این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷۰ هزار تن نیکل تولید کرده که نسبت به سال قبل افزایش ۵۰ هزار تنی را رقم زده‌است. کمترین میزان تولید نیکل فیلیپین در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۳۰ هزار تن ثبت شده است؛ دلیل این کاهش توقف تولید در ۲۳ معدن در اوایل این سال به خاطر ملاحضات زیست‌محیطی عنوان شده ‌است. روند رو به‌ رشد تولید نیکل در فیلیپین تا سال ۲۰۱۹ و مقدار ۴۲۰ هزار تن ادامه داشته است؛ اما در سال ۲۰۲۰، تولید این کشور با کاهش شدید ۱۰۰ هزار تنی مواجه شده که در کاهش تولید جهانی نیز تاثیر بسزایی داشته است.

میانگین تولید معدنی نیکل در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در جهان حدود ۲.۴ میلیون تن بوده‌ است. تولید این کشور در بازه زمانی مورد بررسی با نرخ رشد ۲۶ درصدی از ۴۰۰ هزارتن در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ رسیده‌ که افزایش دو برابری را به نمایش می‌گذارد. در سال ۲۰۱۹ تولید معدنی نیکل اندونزی با رشد چشمگیر ۴۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۸۰۰ هزار تن رسید که یک جهش بزرگ در عرصه تولید نیکل اندونزی محسوب می‌شود. شرکت PT Vale اندونزی تولید خود را با شروع پروژه نیکل Pomalaa افزایش داده‌ است. کالدونیا در این بازه زمانی فراز و فرود خاصی را تجربه نکرده و روندی ثابتی را طی کرده است. تولید معدنی نیکل کالدونیا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ۲۱۰ هزار تن بوده‌ است و در سال ۲۰۲۱ با کاهش ۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، به ۱۹۰ هزار تن رسیده که کمترین میزان تولید این کشور در دوره ۵ ساله بررسی شده نیز به‌شمار می‌رود.

  • شاید هم به همین دلیل باشد که سازمان جهانی گردشگری شعار «گردشگری و رشد فراگیر» را با عکسی از یک هنرمند صنایع دستی در میدان نقش جهان منتشر کرده است.
  • سرمایه اصلی این موسسات نوآوری، ریسک پذیری، توانائی و لیاقت مدیران و مالکین آنهاست.
  • کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی ، که برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد، یکی از اختراعات برجسته‌ای بود که به معنای ایجاد اتوماسیون با استفاده از الکترونیک بود.
  • اول از همه اینکه صنعت گردشگری دامنه بسیار فراگیری از حمل‌ونقل، اقامت، خدمات، غذا، نوشیدنی، جاذبه‌ها و غیره را شامل می‌شود که در هیچ صنعت دیگری این دامنه گسترده قابل مشاهده نیست.
  • ایران با تاریخ غنی، تنوع فرهنگی و طبیعی فراوان، آثار ثبت جهانی شده قابل توجه و از همه مهم‌تر کم‌ارزش‌ترین پول جهان، یک مقصد فرهنگی با ظرفیت‌های بسیار بالا برای توسعه گردشگری فرهنگی و تاریخی است.
  • این انقلاب از طریق کشف برق و تولید توسط خطوط مونتاژ آغاز شد و عامل اصلی آن، توسعه ماشین آلاتی بود که با انرژی الکتریکی کار می‌کردند.
از طرفی اصفهان بیشترین تعداد کسب‌وکارهای مرتبط با گردشگری را دارد، کسب‌وکارهایی که در سال‌های اخیر با چشم‌داشت به حضور گردشگران خارجی شکل گرفتند، اما در این روزهای سخت در آستانه نابودی هستند. شاید رشد فراگیر مدنظر سازمان جهانی گردشگری در این استان با برنامه‌ریزی صحیح و اعتبارسنجی و اعتبار دهی مناسبت بتواند گردشگری اصفهان را بیش از پیش از خطر انحطاط نجات دهد. در همین زمان، بسیاری از کشورهای دنیا نظیر کره جنوبی و حتی ترکیه توانسته اند صدها نشان و برند تجاری و صنعتی مشهور که نماد قدرت رقابتی مجله خبری صنایع و معادن است، را در جهان ، تثبیت کنند، در این میان خبری از بنگاه‌های ایرانی نیست. تجربه جهانی نشان میدهد که راهبرد« جایگزینی واردات» بوسیله صنعت داخلی، راهبردی تدافعی و ضعیف است و در بلند مدت کارآمد نیست. در مقابل کشورها و بنگاه هایی که راهبرد «ورود به بازار صادرات جهانی» را برگزیده اند، غالبا توانسته اند به موفقیت برسند. انقلاب صنعتی اول عبارت است از دگرگونی‌های بزرگ در صنعت، کشاورزی، تولید و ترابری که در بازه‌ی زمانی سال های ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ با استفاده از نیروی بخار و مکانیزاسیون تولید آغاز شد.

http://alfaromeoblog.irبه‌طور کلی روسیه با نرخ رشد سالیانه ۹ درصدی روند خوبی را در این ۵ سال طی کرده‌ است. شرکت NorilskNickel روسیه با تولید بیش از ۱۷۸ هزار تن در سال ۲۰۲۰ جزو شرکت‌های بزرگ این کشور به‌شمار می‌رود. آمارهای این سازمان بین‌المللی نشان می‌دهد تولید صنعتی جهان در فصل دوم سال ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ درصد رشد داشته، ضمن اینکه این میزان بالاتر از متوسط رشد تولید در سال ۲۰۱۶ نیز هست. بر اساس این گزارش، کشورهای در حال توسعه و نوظهور عملکرد بهتری نسبت به کشورهای توسعه‌یافته ثبت کرده‌اند و تولید صنعتی آنها با سرعت بیشتری در حال افزایش است. تولید معدنی فلز نیکل در ادامه روند صعودی خود، در سال ۲۰۱۹ نیز با رشد خوبی همراه بود و به مقدار ۲.۷ میلیون تن رسید که به سبب افزایش تولید معدنی نیکل در کشورهای اندونزی، فیلیپین و روسیه است. تولید معدنی نیکل در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش داشته و به حدود ۲.۳ میلیون تن رسیده‌ است.

آرشیو آبان ماه ۱۴۰۱ روزنامه جهان صنعت

با توجه به افزایش تقاضای جهانی و وجود ذخایر معدنی نسبتا مناسب، عرضه نیکل نیز در سراسر جهان تا حدودی افزایش می‌یابد. مجموع تولید کشورهای اندونزی، روسیه، فیلیپین و کانادا تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیون و ۸۱۸ هزار تن خواهد رسید. چه برای بازسازی و به روزرسانی صنایع ایران میبایست سرمایه گذاری انبوهی در آن انجام گیرد و روش است که منابع داخلی برای سرمایه گذاری کافی نیست و تنگناهای بسیاری برای سرمایه گذاری در این صنعت وجود دارد. توان رقابتی صنعت هر کشور محصول کارآمدی مستمر نهادها، اعم از دولتی، عمومی و خصوصی، سیاست‌ها و افزایش بازده مدیریت و سازمان مجموعه یک کشور است.

شرکت های برتر بسته بندی در دنیا