رشته مهندسی معدن چیست؟ | industmini

این هزینه برای افرادی که بین 1 تا 4 سال تجربه دارند، حدود 80 هزار دلار خواهد بود. یک مهندس معدن می تواند تا مقاطع بالایی رشته خود را ادامه دهد و در آینده بتواند به قول، برای خود کسی شده باشد و درآمد های بالایی را دریافت نماید. شرکت های بزرگ تولیدی و ساختمانی که مهندسان معدن را برای مدیریت عملیات استخدام می کنند. طبیعی است که برای استفاده و به‌کارگیری مواد معدنی در صنعت، باید مواد معدنی استخراج‌شده و فرآوری شوند. در این فرآیند بخش‌های ناخواسته از یک ماده معدنی کنارگذاشته شده و عیار ماده معدنی نیز افزایش می‌یابد. یک مهندس معدن در تمام مراحل پروژه مشارکت داشته و قبل از توسعه یک سایت جدید، ارزیابی‌های لازم را از وضعیت معدن انجام می‌دهد.

http://alfaromeoblog.irبه‌طور کلی می‌توان گفت که یک مهندس معدن وظیفه‌ بررسی، برنامه‌ریزی و نظارت بر ساخت و توسعه معادن را برعهده دارد. به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان در مسیر زندگی خود با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود که در برخی از آن‌ها انتخاب‌های سرنوشت‌سازی وجود دارد. یکی از چالش‌های پیش‌روی هر انسانی انتخاب رشته تحصیلی و شغل مناسب است که در آینده فرد بسیار تأثیر گذار است. انتخاب رشته تحصیلی و شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان این دو مؤلفه را از یکدیگر جدا کرد، زیرا انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل مورد نظر افراد است؛ بنابراین بهتر است پیش از انتخاب رشته، شغل مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و سپس با رشته‌های مرتبط آشنا شوید. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران هستند.

مهندسی معدن – معرفی کامل رشته مهندسی معدن + گرایش ها و بازار کار آن

همچنین ناگفته نماند که رشته مهندسی معدن مشمول زیر شاخه های زیادی می باشد و می توانید به هر یک از آن ها که علاقه مند بودید شرکت نمایید و فعالیت خود را در آن شروع نمایید. شرکت های معدنی که به مهندسان معدن نیاز دارند تا ارزش و بهره وری مجله خبری صنایع و معادن مکان های بالقوه را ارزیابی کنند، سایت‌ های معدنی جدید را توسعه دهند و پس از شروع به کار، عملیات را مدیریت کنند. رشته مهندسی معدن شاید رشته ای بسیار کاربردی و پر درآمد به حساب بیاید، اما در عین حال سختی خود را نیز به همراه دارد.

در واقع دروس این رشته جزو سخت ترین دروس دانشگاهی می باشند که از هر موضوعی می توان مباحثی را در آنها یافت. از این رو دانشجویان باید از همان ترم اول تمام تلاش و علاقه خود را برای هرچه بیشتر موفق شدن خود در این رشته بکار گیرند، جون در غیر این صورت نمی توانند راهی را که انتخاب کرده اند به خوبی و درستی به پایان رسانند. مهندسان معدن اغلب در یک ماده معدنی یا فلزی خاص مانند زغال سنگ یا طلا تخصص دارند. آنها معمولاً معادن را طراحی و توسعه می دهند و بهترین روش استخراج فلز یا مواد معدنی را برای استفاده بیشتر از ذخایر تعیین می کنند.

فارغ التحصیل رشته مهندسی معدن در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

دقت داشته باشید که ویژگی های تعریف شده در یک سنگ اهمیت بسیار زیادی بر روی نحوه رفتار با آن و همچنین انجام فعالیت های مختلف مانند استخراج و یا سنگ شکنی و آسیاب کردن آنها دارد. به صورت علمی و تخصصی نمی توان از یک رفتار و یک روش برای انجام تمام این فعالیت ها بر روی تمام سنگ ها استفاده کرد و تشخیص نوع رفتار ها بر عهده مهندسین و فارغ‌التحصیلان گرایش فرآوری مواد معدنی در مهندسی معدن خواهد بود. بازار کار رشته مهندسی معدن بسیار عالی است و کمتر فارغ التحصیلی از این رشته پیدا می شود که نتواند وارد بازار کار شود. برخی از مهندسان معدن روش های کارامد و موثری را برای استفاده از ذغال سنگ ها و فلزات طراحی می کنند. مهندسان معدن بسته به جایی که زندگی می کنند، کشوری که در آن مشغول به کار هستند، نوع پروژه، ساعات کاری، تجربه کاری، اضافه کاری، مدرک تحصیلی و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند درآمد های متفاوتی دارند.

  • بعنوان مثال؛ سنگ چخماق با کیفیت بالا در شمال فرانسه و جنوب انگلستان برای تولید آتش و شکستن سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.
  • در پرتغال دانشگاه پورتو کارشناسی ارشد معدن و در اسپانیا دانشگاه پلی تکنیک مادرید مدرک مهندسی معدن، سوخت مواد منفجره و متالورژی را ارائه می دهد.
  • اگرچه پذیرفته شدگان در رشته مهندسی معدن از شاخه ریاضی و فیزیک هستند و در این شاخه نیز درس زمین شناسی ارائه نمی‌شود، اما علاقه‌مندان می‌توانند درس زمین‌شناسی دوره دبیرستان را مطالعه کنند تا یک دید کلی از مباحث زمین شناسی بدست آورند.