رشته مهندسی معدن معرفی گرایش ها، حقوق و درآمد و بازار کار + فیلم آموزش رایگان فرادرس مجله‌ | industmini

این رشته در مقطع کارشناسی در 4 سال تحصیلی ارائه می شود و 4 گرایش مختلف نیز در دوره لیسانس برای آن در نظر گرفته شده است. هلند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز هر کدام ۱ نماینده در این لیست دارند.دانشکده های برتر مهندسی معدن در آمریکای لاتیندانشگاه کنسپسیون در شیلی در رتبه ۲۹ نیز یکی از مهم ترین دانشگاه های جهان در مهندسی است. براساس گزارشات اداره آمار کار، مهندسان معدن به طور میانگین سالانه ۹۴,۰۴۱ دلار درآمد دارند. اگر چه محتوای دروس ارائه شده در بیشتر دانشگاه های خارج از کشور با هم مشابه است اما برخی از دانشگاه ها تعدادی واحد تخصصی تر هم ارائه می دهند. در ایالات متحده حدودا ۱۴ دانشگاه مدرک کارشناسی معدن یا مهندسی مواد معدنی را ارائه می دهند که از برترین این دانشگاه ها می توان به دانشکده معدن کلرادو، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه ویرجینیا، دانشگاه کنتاکی، دانشگاه آریزونا، دانشکده معادن و فناوری داکوتای جنوبی اشاره کرد.

باشگاه مغز | معمای ریاضی، فقط 15 ثانیه فرصت دارید!

مدیریت پروژه – حل مسئله تحلیلی – ارتباط و ارائه -مدیریت زمان و برنامه ریزی، و همچنین توانایی اولویت بندی حجم کاری شما – مدیریت امور مالی و بودجه خود – توانایی لازم برای کار کردن با برنامه هایی از قبیل IT و برنامه های تخصصی و اینها بخشی از مهارت های مورد نیاز در مهندسی معدن هستند. یک مهندس معدن می‌تواند به‌عنوان مهندس مشاور، طراح، مسئول فنی و یا مدیر در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی یا دولتی مشغول به کار شود. همچنین امکان کار در شرکت‌های فعال در حوزه‌ معدن و استخدام در بخش‌های دولتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ مهندسی معدن وجود دارد. در این گرایش مهندسان معدن با استفاده از روش‌های ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی، مناطق آلوده را شناسایی می‌کنند.

آشنایی با گرایشات و آینده کاری رشته گردشگری

درآمد رشته مهندسی معدن بسته به شرایط دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این رشته می تواند متفاوت باشد. به صورت کلی در آمده مهندسی معدن در کشور ما بسیار بالا است و فارغ التحصیلان این رشته در اکثر جایگاه ها و رده های شغلی تعریف شده می توانند به درآمد قابل توجهی رسیده و از جمله افراد پردرآمد در جامعه ما محسوب خواهند شد. اما موضوع است که بسیاری از حال تحصیل آن مهندسی معدن نمی‌توانند در جایگاه های شغلی مناسب و ایده آل در نظر گرفته شده برای این رشته قرار بگیرند و به همین دلیل مجبور می‌شوند تا در شغل های غیر مرتبط با درآمدهای کمتر وارد بازار کار شوند. از این گذشته به دلیل نبود شایسته‌سالاری مناسب در استخدام رده های شغلی مختلف مربوط به مهندسی معدن نیز چالش‌های این دست از عزیزان در کشور ما بیشتر شده است. همانطور که می دانید انواع بسیار زیادی از سنگ ها با نحوه تولید مختلف و همچنین نحوه رفتار متفاوت در برابر عوامل بیرونی و درونی در دل زمین وجود دارند و برای اینکه در بحث مهندسی معدن به صورت تخصصی به رفتار این سنگها پرداخته شود گرایش مکانیک سنگ به وجود آمده است. گرایش مکانیک سنگ در مهندسی معدن در واقع علم بررسی و شناخت رفتار سنگ ها بر اثر نیرو های مختلف درونی و بیرونی است و فارغ التحصیلان این رشته بایستی مهارتها و دانش های لازم در این زمینه را به صورت کامل به دست آورند.

  • شرکت های بزرگ تولیدی و ساختمانی که مهندسان معدن را برای مدیریت عملیات استخدام می کنند.
  • در حالت کلی، تمامی دانشگاه‌ها مدارک زبان را درخواست خواهند کرد تا توانایی و دانش زبان شما را ارزیابی کنند.
  • به عنوان مثال در کشوری که معادن زیادی وجود نداشته و عملاً استخراج و اکتشاف معدن چندان نیاز مبرمی برای آن جامعه محسوب نمی شود مسلماً بازار کار مهندسی معدن ای چندان قابل توجه نخواهد بود.
  • انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب های فراوانی روبه رو می شود که برخی از آنها نحوه انتخاب راه درست می تواند سرنوشت ساز باشد.
  • اگر از نظر بخشی به صنعت و معدن توجه شود، در این صورت با نگاهی به سهم ۱۳٫۶ درصدی از تولید ناخالص داخلی، می‌توان گفت که بخش صنعت در همین حد در اقتصاد ایران نقش دارد.

درج آگهی در سایت ایران مدرس رایگان است و مسئولیت آن با آگهی دهنده می‌باشد. نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند. شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

http://alfaromeoblog.irمهندسی معدن به عنوان نخستین رشته مهندسی آکادمیک تاریخ و برای اولین بار در انگلستان پایه‌گذاری شده‌است و می‌توان گفت نخستین علمی است که بشریت از ابتدای وجود خود تاکنون با آن ارتباط نزدیکی داشته‌است و به علت شرایط سخت کاری، یکی از ۱۰ حرفه دشوار جهان شناخته شده‌است. یکی از ۱۰ حرفه دشوار جهان، مجله خبری صنایع و معادن رشته مهندسی معدن میباشد و این رشته دربرگیرنده ی مجموعه علوم و فنونیست که از اکتشاف یک کانسار ( ذخیره معدنی با ارزش اقتصادی) آغاز میشود و تا فرآوری آن ادامه می یابد. یک مهندس معدن بسته به جایی که شاغل است، ممکن است در سایت های مربوط به معادن، دفاتر و آزمایشگاه ها مشغول به کار شود.

پیدا کردن مک آدرس در ویندوز ۱۱ – آموزش کامل تصویری