رشته مهندسی معدن معرفی وظایف و مهارت های لازم، گرایش ها و بازارکار مرکز مشاوره آویژه | industmini

به همین علت افراد می خواهند قبل از هر چیز درباره شرایط پذیرش کلی این دانشگاه ها اطلاعات کسب کنند. این افراد در پشتیبانی فنی و دستورالعمل های عملیات استخراج نقش کلیدی دارند. برآوردهای مربوط به هزینه و مسائل مربوط به ساخت و ساز معادن بر عهده این گروه خواهد بود.

http://alfaromeoblog.irدانشجویان رشته مهندسی معدن باید آماده کار در شرایط سخت باشند و در دروس ریاضی و فیزیک قوی باشند. محدوده کار آنها تنها در معادن نیست بلکه در بسیاری از پروژه های سد سازی، ساختمان سازی، ساخت تونل، اکتشافات صنایع نفت و گاز و… این رشته در سطح کارشناسی دارای دو گرایش استخراج معدن و اکتشاف معدن می باشد. باتوجه به وجود ذخایر طبیعی و معادن متعددی که در سطح کشور وجود دارد، رشته‌ مهندسی معدن می‌تواند یکی از رشته‌های دانشگاهی پول‌ساز برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد. به همین دلیل نیز در این مطلب ضمن معرفی کامل رشته مهندسی معدن + بازارکار و درآمد در این حوزه، کوشیدیم تا اطلاعات بیشتری در زمینه مهارت‌ها و شرایط لازم برای استخدام در فرصت‌شغلی مهندسی معدن نیز ارائه دهیم. بدون تردید یکی از مهمترین شاخص‌های تأثیرگذار در رشد اقتصادی یک کشور، وجود ذخایر طبیعی و معدنی در آن کشور است.

  • همچنین، مهندس حاذق به کار با برخی از نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله Phase تسلط دارد.
  • انتخاب رشته تحصیلی و شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان این دو مؤلفه را از یکدیگر جدا کرد، زیرا انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل مورد نظر افراد است؛ بنابراین بهتر است پیش از انتخاب رشته، شغل مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و سپس با رشته‌های مرتبط آشنا شوید.
  • دانش آموختگان این رشته در تمامی بخش های صنعت معدن و صنایع معدنی می تواند مشغول به کار شود.
  • فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر وزارت معادن و فلزات می‌توانند در وزارت نفت در زمینه حفاری، وزارت نیرو در زمینه آب‌های زیرزمینی، کارگاه‌های وزارت راه و ترابری برای حفاری راه‌ها و تونل‌ها، شرکت مترو و سازمان انرژی اتمی مشغول به کار شوند.
  • برای آشنایی بیشتر و بهتر با سایر رشته‌های دانشگاهی روی این لینک کلیک کنید.
داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی کنکور سراسری را با موفقیت گذرانده اند، اکنون به دنبال اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته کنکور می باشد.انتخاب رشتهکنکور یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین مراحل پذیرش در دانشگاه و یافتن شغل مناسب است. دانشجویان این گرایش بعد از فارغ التحصیلی مهارت ها لازم برای طراحی و تحلیل پایداری سازه ها و حفریات زیرزمینی مانند تونل های شهری، معادن زیرزمینی، تونل های عمیق، معادن زیر زمینی، طراحی و تحلیل پایداری حفریات رو زمینی و سطوح شیبدار سنگی و خاکی را کسب کرده و می توانند مشغول به کار شوند. همچنین شما می توانید رتبه های قبولی برای رشته مهندسی معدن را در مطلب رتبه های قبولی ریاضی در سایت 3گام بخوانید. همچنین مهندسان مهادن می توانند در معادن خصوصی کاری مرتبط با حرفه خود بزنند یا در صورت داشتن سرمایه کافی و مجوز، اقدام به ایجاد و استخراج معدن و فرآوری مواد معدنی کنند. در برخی از این کشورها مراکز تحقیقاتی و آموزشی مختص مهندسی معدن تاسیس شده‌اند که در بعضی از آن‌ها تخصص‌های ویژه‌ای از این رشته تدریس می‌شود؛ از جمله این مراکز می‌توان به مدرسه عالی معدنکاری پاریس و دانشگاه فنی معدن فرایبورگ آلمان اشاره کرد. البته نوع کار و بخشی که مهندس معدن در آن مشغول به کار می شود نیز در میزان درآمد او تاثیرگذار است.

آنها وظیفه هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیت های این معدن در مورد حفر، استخراج و انتقال مواد معدنی از معدن را بر عهده دارند. مهندسان معدن در طراحی ، توسعه و آزمایش ماشین ها ، تکنیک ها و فرآیندهای برداشت مواد زمین شناسی تخصص دارند. معادن یکی از منابع غنی برای زندگی بشر به شمار می رود و از گذشته های دور تا به امروز انسان ها مواد معدنی موجود در معادن را استخراج می کردند. منابع استخراج شده از معادن مصارف بسیار گسترده ای دارد و مهندسان معادن مجله خبری صنایع و معادن ناظر بر استخراج این منابع هستند. به دلیل اهمیتی که منابع معدنی دارند، رشته مهندسی معدن نیز رشته ای مهم به شمار می رود، اما نمی توان بدون اطلاع و ناآگاهی رشته مهندسی معدن را برگزید و بهتر است که با شناخت کافی انتخاب رشتهکرد و وارد رشته مهندسی معدن شد. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.

ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن در خارج از کشور به چه صورت است؟

بعد از حدود دو ماه از ارسال اپلیکیشن فرم­ ها، نتایج پذیرش به افراد اعلام می­ شود که در صورت گرفتن پذیرش، هر فرد با توجه به معیارهای خود و نتایجی که از مراکز آموزشی دیگر می­ گیرد، آن را قبول یا رد می­ کند. یک اکسل از مراکز آموزشی (دانشگاه، کالج یا مدرسه) و مدارک مورد نیاز آن‌ها، ددلاین اپلای، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت اپ فی و نام اساتید مرتبط با حوزه­ ی تحقیق مورد علاقه­ ی خود تهیه کنید. اگر شرکت یک مهندس 7 سال سابقه بیمه داشته باشد همان مهندس باید به عنوان مدیرعامل در هیئت مدیره قرار گیرد و اگر با 2 مهندس 3 سال سابقه تشکیل شده باشد یکی از مهندسین به عنوان مدیرعامل و مهندس دیگر به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت قرار می گیرند. قدیمی‌ترین معدن شناخته شده در آثار باستانی “Lion Cave” در سوازیلند است در این معدن سن یابی نیمه عمر کربن حدود ۴۳۰۰۰ سال را نشان می‌دهد و در دوره دوم عصر حجر قدیم یا کهنه سنگی مردم از این معدن هماتیت استخراج می‌کردند. شما در حین انتخاب این رشته زمانی که تصمیم به تحصیل در این رشته می گیرید، در درجه اول باید به این رشته علاقه داشته باشید و در کنار آن مهارت های لازم را نیز داشته باشید. مکان های کاری سخت تر، مانند شرایط آب و هوایی نامناسب و مکان هایی که قوانین سختگیرانه دارند، ممکن است حقوق بهتری ارائه دهند.

نظارت بر کارگزان در معادن و ارائه گزارش به مسئولان مافوق