رشته مهندسی معدن: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر | industmini

یکی از معایب رشته مهندسی معدن دشواری آن و محیط کاری سخت آن است، به همین دلیل بسیاری از افراد بعد از اطلاع از شرایط رشته مهندسی معدن، از انتخاب آن منصرف می شوند. دانشجویان رشته مهندسی معدن علاوه بر دانش کافی در زمینه سنگ ها و کانی ها و معادن، باید توانایی مدیریت و نظارت بر معدن را داشته باشند و افراد را در درون کار تیمی هماهنگ کنند. پس از مطالعات امکان‌سنجی و اقتصادی در صورتی که منطقه شناسایی شده پتانسیل لازم را داشته باشد امکان استخراج آن فراهم می‌شود.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی زرند آسمانی شد

همانند هر رشته دیگری، یک سری پیش‌نیاز و توانمندی و مهارت‌های خاصی برای ورود و موفقیت در رشته مهندسی معدن وجود دارد که ما در ادامه به آن می‌پردازیم. همان‌طور که گفتیم، رشته یکی از 10 رشته دشوار دنیا به حساب می‌آید و موفقیت در این رشته بیش از هر چیزی در گروه ویژگی‌های شخصیتی افراد است. داوطلبان این رشته باید از قدرت تحمل و صبر زیادی برخوردار باشند تا در شرایط سخت دچار فرسودگی و کمبود انگیزه نشوند.

http://alfaromeoblog.ir

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم رشته مهندسی معدنرا معرفی کرده و در خصوص موقعیت شغلی و بازارکار آن توضیحاتی ارائه دهیم. رشد اشتغال مهندسان معدن و زمین شناسی به تقاضای زغال سنگ، فلزات و مواد معدنی بستگی دارد. این منابع در بسیاری از مجله خبری صنایع و معادن محصولات از مصالح ساختمانی و اتومبیل گرفته تا تلفن های همراه و رایانه مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود مهندسین معدن بیشتری در شرکتهای خدمات مهندسی استخدام شوند که خدمات تخصصی اکتشاف، طراحی و تولید معدن را ارائه می دهند .

بازار کار و درآمد مهندس معدن در ایران

فارغ التحصیلان این رشته علاوه بر وزارت معادن و فلزات می توانند در وزارت نفت در زمینه حفاری، وزارت نیرو در زمینه آب های زیرزمینی، کارگاه های وزارت راه و ترابری برای حفاری راه ها و تونل ها، شرکت مترو و سازمان انرژی اتمی مشغول به کار شوند. تا این بخش در خصوص مجموعه مهندسی معدنکه دردفترچه انتخاب رشته کنکورکد رشته هایی از آن ارائه شده است توضیحاتی داده شد. اما داوطلبان علاقه مند به این رشته چگونه می توانند موفق به قبولی نهایی در گرایش های آن شوند؟ مسلما داشتن مشاور و ترتیب اولویت های انتخاب رشته می تواند موفقیت داوطلبان کنکور را تضمین کند. در مقاله زیر اطلاعاتی در خصوص داشتن بهترین انتخاب رشته به داوطلبان داده شده است. همچنین رشته مهندسی معدن در دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز دانشجو می پذیرد. به همین منظور ما هم در اینجا تعدادی از رتبه قبولی های سراسری و آزاد رشته مهندسی معدن را در اختیارتان قرار داده ایم.

«بازار آنلاین فناورانه» محصولی دانش‌بنیان برای کسب و کار‌ هوشمند

چراکه هر کارفرما باتوجه به نیازهای خود، شرایط و مهارت‌های مشخصی را از متقاضیان کار درخواست می‌کند. خوب است بدانید که منابع معدنی در ایران به اندازه‌ای است که می‌توان این کشور را در فهرست 15 کشور دارنده بیشترین ذخایر معدنی در جهان دانست. باتوجه به این ظرفیت و شناسایی حدود 68 نوع ماده معدنی مهم و استراتژیک در کشور، موضوع استخدام فارغ‌التحصیلان مهندسی معدن در ایران نیز به‌عنوان یک ضرورت مطرح است.

  • دانش مناسب در ریاضیات، مهارت ارتباطی خوب، مهارت کار گروهی، توانایی اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی مؤثر و…
  • دانشجویان رشته مهندسی معدن باید آماده کار در شرایط سخت باشند و در دروس ریاضی و فیزیک قوی باشند.
  • شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.
  • استفاده از اصول حساب و سایر مباحث ریاضی پیشرفته برای تحلیل، طراحی و عیب یابی.
  • در اخر نتیجه این هست که کار هست اما فرد کار کن در این زمینه کمتر پیدا میشه.