رشته مهندسی معدن بازارکار و نمونه کارنامه های قبولی رشته مهندسی معدن گزینه دو | industmini

برای اطلاع از نحوه برقراری ارتباط با انواع مشاوران ماهر می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید. هر گونه خطا و اشتباه در روند اخذ ویزا می تواند شما را از تحصیل باز دارد، به همین علت به همان اندازه که پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان اهمیت دارد، انجام دادن درست همه مراحل برای اخذ ویزا نیز اهمیت دارد. تیم تراست با کسب سال‌ ها تجربه کاری در زمینه اخذ ویزا، شما را برای رسیدن به اهداف تان یاری می ‌کند. دانشگاه‌ های سراسر جهان برای رفاه حال دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌ های مختلف، بورسیه‌ هایی را برای آن ها در نظر می ‌گیرند که این بورسیه ها می توانند‌ از طرف دولت، صندوق رفاه دانشگاه، سرمایه ‌گذاران، مددکاران یا موسسات مالی در اختیار دانشجویان واجد الشرایط قرار گیرند. مثلا بورسیه های تشویقی به دانشجویان استعداد درخشان و همچنین مستعدی تعلق می‌ گیرد که در هر ترم تحصیلی، نتایج خوبی را به دست آورند و معدل بالایی کسب کنند.

  • مدرک مهندسی معدن بیشترین فرصت های شغلی را در بریتانیا و دیگر کشورها به وجود می‌آورد.
  • البته نه اینکه به صورت کامل شاهد تغییرات عمده در واحدهای درسی یک رشته باشیم اما با این حال در این بازنگری ها برخی از واحدهای درسی اضافه شده و برخی کم و ممکن است سرفصل برخی از واحدهای درسی نیز با تغییراتی همراه شود.
  • برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری از قبیل سهمیه ها ، دانشگاه ها ، بهترین روش انتخاب رشته و…
  • همانطور که پیش تر اشاره کردیم، رشته مهندسی معدن در چهار گرایش اکتشاف و استخراج در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی ارائه می گردد.

همچنین از نظر ظرفیت پذیرش در رشته مهندسی معدن نیز شرایط خوبی برای علاقه مندان به این رشته وجود دارد و دانشگاه های سراسری بسیار زیادی در سطح کشور امکان پذیرش و تحصیل در این رشته را برای علاقمندان فراهم می نمایند. تحصیل در رشته مهندسی معدن بمدت ۴ سال زمان میبرد که در طول ۸ ترم، دروس آن را برنامه ریزی کرده اند. دانشجویان این رشته در ۶ ترم نخست با درس های مشترک مهندسی معدن( گرایش های اکتشاف، استخراج، مکانیک سنگ و فرآوری) اشنا می شوند درحالیکه درس های تخصصی گرایش انتخابی خود را در دو ترم آخر، اموزش می بینند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته مهندسی معدن

چرا که‌ راه‌ یافتن‌ به‌ بازارهای‌ جهانی‌ تنها از طریق‌ کنترل‌ کیفیت‌ و استاندارد کردن‌ محصولات‌ معدنی‌ مقدور خواهد بود. امروزه‌ ما نیازمند فارغ‌التحصیلان‌ علاقه‌مند و خلاق‌ مهندسی‌ معدن‌ هستیم‌ تا بتوانیم‌ بدون‌ وابستگی‌ به‌ کارشناسان‌ خارجی،‌ شاهد رونق‌ و افزایش‌ صادرات‌ این‌ مجله خبری صنایع و معادن بخش‌ باشیم‌. فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ علاوه‌ بر وزارت‌ معادن‌ و فلزات‌ می‌توانند در وزارت‌ نفت‌ در زمینه‌ حفاری‌، وزارت‌ نیرو در زمینه‌ آب‌های‌ زیرزمینی‌، کارگاه‌های‌ وزارت‌ راه‌ و ترابری‌ برای‌ حفاری‌ راه‌ها و تونل‌ها، شرکت‌ مترو و سازمان‌ انرژی‌ اتمی‌ مشغول‌ به‌ کار شوند.

لیست مهمترین گرایش های رشته مهندسی معدن

هر یک از این مواد، نیازمند ابزارها و روش های استخراج خاصی است و وظیفه ی مهندسان معدن، طراحی و اجرای آن ها برای دستیابی به حداکثر بهره وری و کیفیت مواد می باشد. مهندسان معدن باید اگاهی کاملی نسبت به محیط زیست داشته باشند و برای فعالیت هایشان راه هایی را کشف کنند که تأثیر منفی کمتری بر طبیعت بگذارد. همچنین با بیان شرح وظایف و مسئولیت‌های یک مهندس معدن، به مسیر شغلی و حقوق و درآمد این رشته در ایران و برخی دیگر از کشورها نیز اشاره کردیم.

زمین‌شناسی اقتصادی

از دوران ماقبل تاریخ بشر برای اهداف مختلف از تخصص های مربوط به مهندسی معدن در استخراج فلزات از سطح زمین استفاده کرده است. این رشته مهارت ها و تخصص های لازم برای استخراج فلزات از سطح زمین و حتی بررسی شرایط سایر سیارات را در خود دارا است و به همین دلیل همیشه در طول تاریخ توجه خاصی به آن شده است. قدیمی ترین معادن کشف شده در جهان طبق نظریه کارشناسان به حدود ۴۳ هزار سال قبل بر می گردد. رشته مهندسی معدن به عنوان یک رشته دانشگاهی نیز سابقه بسیار طولانی دارد و اولین آموزش های حرفه ای در این رشته مربوط به کالج میشیگان و سال ۱۸۶۱ میشود.

http://alfaromeoblog.ir