رشته مهندسی معدن بازارکار و نمونه کارنامه های قبولی رشته مهندسی معدن گزینه دو | industmini

دقت داشته باشید که ویژگی های تعریف شده در یک سنگ اهمیت بسیار زیادی بر روی نحوه رفتار با آن و همچنین انجام فعالیت های مختلف مانند استخراج و یا سنگ شکنی و آسیاب کردن آنها دارد. به صورت علمی و تخصصی نمی توان از یک رفتار و یک روش برای انجام تمام این فعالیت ها بر روی تمام سنگ ها استفاده کرد و تشخیص نوع رفتار ها بر عهده مهندسین و فارغ‌التحصیلان گرایش فرآوری مواد معدنی در مهندسی معدن خواهد بود. بازار کار رشته مهندسی معدن بسیار عالی است و کمتر فارغ التحصیلی از این رشته پیدا می شود که نتواند وارد بازار کار شود. برخی از مهندسان معدن روش های کارامد و موثری را برای استفاده از ذغال سنگ ها و فلزات طراحی می کنند. مهندسان معدن بسته به جایی که زندگی می کنند، کشوری که در آن مشغول به کار هستند، نوع پروژه، ساعات کاری، تجربه کاری، اضافه کاری، مدرک تحصیلی و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند درآمد های متفاوتی دارند.

طول دوره تحصیلی رشته مهندسی معدن

فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر وزارت معادن و فلزات می‌توانند در وزارت نفت در زمینه حفاری، وزارت نیرو در زمینه آب‌های زیرزمینی، کارگاه‌های وزارت راه و ترابری برای حفاری راه‌ها و تونل‌ها، شرکت مترو و سازمان انرژی اتمی مشغول به کار شوند. رشته مهندسی معدن با این هدف بوجود آمد تا نیروی متخصصی را در دانشگاه ها تربیت کند که بتواند در طول مدت بهره برداری از معدن، ذخایر معدنی، روش های استخراج بهینه مجله خبری صنایع و معادن و سیستم های نگهداری زیر زمینی یا روزمینی را کشف و ارزیابی کند. شرکت های استخراج مواد معدنی به عنوان متداول ترین کارفرمایان برای مهندسان معدن شناخته می شوند که اقدام به فروش مواد اولیه استخراج شده از زمین به پالایشگاه ها و سایر تولید کنندگان می نمایند. مهندسان معدن باتوجه به نوع سنگ معدن یا موادی نظیر فلزات، نفت و گاز، زغال سنگ، الماس و سایر مواد معدنی که استفاده می کنند؛ تخصص دارند.

  • دانشجویان در گرایش استخراج رشته مهندسی معدن با دروسی همچون آتشباری برای خرد کردن سنگ ها، بارگیری و باربری، عملیات حفاری و فرآیند سنگ شکنی به دانشجویان مهندسی معدن اشنا می شوند.
  • یک مشاور فنی ممکن است به عنوان طراح فناوری کار کند و راه حل های جدیدی را به گروه ارائه دهد.
  • به‌ همین‌ دلیل‌ بیشتر دانشجویان‌ دختر این‌ رشته‌ ـ به‌ غیر از تعداد معدودی‌ از آنها که‌ در آزمایشگاه‌ها و مراکز طراحی‌ معدن‌ فعالیت‌ می‌کنند ـ با مشکلات‌ کاری‌ روبرو می‌شوند.
  • از این مطالب بر می آید که هیچ کدام از گرایش های مهندسی معدن بر دیگری برتری ندارد و وجود همه آن ها برای شروع و به اتمام رساندن پروژه ضروری هستند.
  • همچنین باید بگم که فضاهای بسیار زیادی در این رشته دست نخورده هستند مخصوصا در ایران و نیاز هست فرد مسیرش رو مشخص کنه.
از آغاز تمدن مردم از سنگ و سرامیک استفاده می‌کردند تا که بعدها از فلزات سطحی زمین و نزدیک به سطح زمین بهره‌برداری کردند. برای مثال سنگ چخماق با کیفیت بالا در شمال فرانسه و جنوب انگلستان برای تولید آتش و شکستن سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.[۱] معادن سنگ چخماق در مناطق گچی کشف شدند جایی که چاه‌هایی در درون درز و شکاف‌ها در زیرزمین تعبیه شده بودند تا به محل‌های برداشت برسند. قدیمی‌ترین معدن شناخته شده در آثار باستانی “Lion Cave” در سوازیلند است در این معدن سن یابی نیمه عمر کربن حدود ۴۳۰۰۰ سال را نشان می‌دهد.

http://alfaromeoblog.ir

براساس داستان قرآنی ذوالقرنین دارای سه لشکرکشی مهم بوده است که ابتدا به غرب، سپس به شرق و در نهایت به یک تنگه کوهستانی بوده است. وی انسانی یکتاپرست و البته مهربان بوده است که در راه عدالت به بیراهه کشیده نمی شده، به همین دلیل لطف خداوند مشمول حالش می شود. وی یار نیکوکاران و دشمن ستمگران محسوب می شده و به مال و ثروت دنیا علاقه نداشته، همچنین به سبب ایمانی که به خداوند و روز قیامت داشته خداوند او را مامور ساخت سدی می کند که از جنس آجر و سنگ از آهن و مس است و هدف از ساختن آن کمک به گروهی مستضعف در مقابل ظلم و ستم قوم یاجوج و ماجوج بوده‌ است.

رشته مدیریت: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

به‌طور کلی می‌توان گفت که یک مهندس معدن وظیفه‌ بررسی، برنامه‌ریزی و نظارت بر ساخت و توسعه معادن را برعهده دارد. به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان در مسیر زندگی خود با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود که در برخی از آن‌ها انتخاب‌های سرنوشت‌سازی وجود دارد. یکی از چالش‌های پیش‌روی هر انسانی انتخاب رشته تحصیلی و شغل مناسب است که در آینده فرد بسیار تأثیر گذار است. انتخاب رشته تحصیلی و شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان این دو مؤلفه را از یکدیگر جدا کرد، زیرا انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل مورد نظر افراد است؛ بنابراین بهتر است پیش از انتخاب رشته، شغل مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و سپس با رشته‌های مرتبط آشنا شوید. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران هستند.

توانایی های موردنیاز برای ورود به رشته مهندسی معدن