رتبه لازم برای قبولی مهندسی معدن و بازار کار موجود | industmini

برای ورود به بازار کار، علاوه بر آشنایی با مهارت‌های تخصصی رشته مورد نظر باید با سایر مهارت‌های فردی هم آشنایی داشته باشید. در حقیقت، این مهارت‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی می‌شوند. چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند. به همین دلیل، برای یادگیری مهارت‌های فردی، مشاهده مجموعه فیلم‌‌های آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس پیشنهاد می‌شود که لینک آن در زیر آورده شده است. برای مهندس معدن در هر سمت و در هر رده سازمانی حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است.

بازارکار و آینده شغلی رشته مهندسی معدن در درنیا

در حال حاضر مهندسین معدن در کشور آمریکا با متوسط درآمد ۷۷ هزار دلاری در طول هر سال روبرو هستند و بر اساس میزان تجربه و جایگاه شغلی این میزان درآمد می تواند تا ۱۱۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند. اگر بخواهیم به صورت کلی و در یک جمع بندی شرایط درآمدی فارغ التحصیلان مهندسی معدن را مورد بررسی قرار دهیم باید یادآور شویم که این مهم به شدت به نوع مهارتها و شرایط و رزومه خود افراد بستگی دارد و می‌تواند از یک درآمد متوسط با یک درآمد کاملاً بالا و قابل توجه را در بر بگیرد. ردیف شغلی و جایگاه شغلی و مهلت استخدام و همچنین میزان مهارت ها و سطح تحصیلات از جمله فاکتورهای مهمی از رنگ می توانند میزان درآمد فارغ التحصیلان مهندسی معدن را تحت تاثیر قرار دهند. نکته بعدی که درباره کاربرد مهندسی معدن باید به بررسی آن بپردازیم استفاده از تجربیات و تخصص های اساتید مربوط به این رشته برای پرورش نیروهای حرفه‌ای آموزش دهنده و علمی کشور است. در واقع پرورش اساتید برای دانشجویان در سال های آینده و همچنین افزایش سطح علمی کشور در این رشته دیگر کاربرد بسیار مهم مهندسی معدن محسوب می شود. در حال‌ حاضر ما در بخش‌ معدن‌ بطور متوسط‌ دارای‌ رشد 5/6 درصدی‌ هستیم‌ که‌ باید در این‌ زمینه‌ به‌ رشد 15 درصدی‌ برسیم‌ و برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ رشد به‌ کارشناسان‌ تکنولوژی‌آفرین‌ بخصوص‌ در زمینه‌ فرآوری‌ نیاز مبرم‌ داریم‌.

در مورد رشته مهندسی معدن

مایل هستید یک دوره کارشناسی یا لیسانس پنج ساله اما باکیفیت را بگذرانید؟ پس دانشگاه دالاهو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته شما می توانید این دوره را به صورت چهار ساله اما به شکل غیر تعاملی طی کنید. اما به دلیل اهمیت رشته مهندسی معدن در کانادا، گذراندن کل دوره به شما پیشنهاد می شود.

گرایش‌های رشته مهندسی معدن

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص رشته مهندسی معدنرا در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی مجله خبری صنایع و معادن هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید. امروزه ما نیازمند فارغ التحصیلان علاقه مند و خلاق مهندسی معدن هستیم تا بتوانیم بدون وابستگی به کارشناسان خارجی، شاهد رونق و افزایش صادرات این بخش باشیم.

  • این میزان حقوق بر اساس 100 حقوق در کانادا تعیین شده است و شامل دستمزد کاری، پاداش و اضافه کاری می شود.
  • در این قسمت حتما باید به موضوع ایمیل، متن ایمیل و پیوست کردن سی وی دقت شود.
  • با توجه به این‌که انسان‌ها از دیرباز به دنبال کشف طلا و برخی از مواد معدنی بودند، این حرفه قدمت زیادی دارد.
  • دانشجویان رشته مهندسی معدن علاوه بر دانش کافی در زمینه سنگ ها و کانی ها و معادن، باید توانایی مدیریت و نظارت بر معدن را داشته باشند و افراد را در درون کار تیمی هماهنگ کنند.
  • طبق برنامه ریزی های انجام شده در بخش معدن، هدف رسیدن از رشد 5.6 درصدی به رشد 15 درصدی است و برای رسیدن به این هدف به کارشناسان و مهندسین معدن نیاز است.

نکته مهم بعدی که درباره مهندسی معدن باید به بررسی آن بپردازیم شرایط ادامه تحصیل در این رشته مهندسی است. رشنه مهندسی معدن علاوه بر مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دارای گرایش هایی است و تدریس می شود. دانش آموختگان رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی معدن و کسب نمره لازم در یکی از گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی معدن ادامه تحصیل بدهند.

http://alfaromeoblog.ir