رتبه لازم برای قبولی مهندسی معدن و بازار کار موجود | industmini

تخصصی شدن رشته های فنی مهندسی معمولاً در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام می پذیرد و در مقطع کارشناسی گرایش های خاصی برای این رشته ها تعریف می شود. اما در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد که مهندسی معدن از جمله این استثنائات است. در حال حاضر از سوی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های کشور زیر نظر وزارت علوم و فناوری برای رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی چهار گرایش مختلف در نظر گرفته شده است که در ادامه به تشریح هر کدام از این گرایش ها و برای این رشته می پردازیم.

آماده‌باش امدادگران در ۱۵ استان کشور همزمان با هشدار هواشناسی

جهت تعیین وقت برای انتخاب رشته مهندسی معدن توسط بهترین و با تجربه ترین مشاوران انتخاب رشتهتهران ، همین حالا با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید . توجه داشته باشید که انتخاب رشته به صورت دستی و با توجه به تغییرات در ظرفیت پذیرش دانشگاه ها،شرایط بومی گزینی،سلایق داوطلب و علاقمندی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور انجام خواهد شد و بالطبع نتیجه ای بسیار راضی کننده خواهد داشت. به دلیل شرایط سخت کاری در معادن و عملیات حفاری و استخراج مواد، بیشتر افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، آقا هستند و تنها تعداد محدودی از خانم ها به رشته مهندسی معدن روی می آورند و آن هم تنها در بخش آزمایشگاه های مربوط به مهندسی معدن مشغول به کار می شوند. اطلاع از آخرین رتبه های قبولی رشته مهندسی معدن، می تواند به درج صحیح الویت های شما در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری کمک کند و به کمک آن ها می توانید شانس قبولی خود را تخمین بزنید. البته دقت کنید که داشتن برخی از توانایی ها نظیر مهارت بودجه ریزی، مهارت استفاده از برنامه های طراحی کامپیوتری، توان بدنی مناسب، مهارت کار تیمی، دانش و توانمندی های موردنیاز مهندس معدن و … برای موفقیت در این رشته ضروریست.

معرفی رشته ی علوم انتظامی

یک مهندس معدن توسعه ایمن، کارآمد معادن و سایر عملیات های سطحی و زیرزمینی را تضمین می کند. این مهندس معدن درک تأثیرات این ساختارها بر محیط اطراف خود را با دانش فنی و مهارت های مدیریتی ترکیب می کند. باتوجه به این موضوع که حقوق و درآمد یک مهندس معدن به عوامل مختلفی بستگی دارد، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های کاریابی و مشاهده آگهی‌های استخدامی امروز مهندس معدن، اطلاعات بیشتری درباره حقوق و مزایای یک مهندس معدن در شرکت‌ها و شهرهای مختلف بدست آورید. چراکه معمولا در آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها، به حداقل میزان حقوق و دستمزد نیز اشاره می‌شود. چنانچه تمایل دارید از تمام شرایط و مهارت‌های لازم که از طرف کارفرمایان مطرح می‌شود مطلع شوید، می‌توانید به آگهی‌های استخدامی مهندس معدن در سایت‌های کاریابی نیز نگاهی بیندازید.

  • دقت داشته باشید که ویژگی های تعریف شده در یک سنگ اهمیت بسیار زیادی بر روی نحوه رفتار با آن و همچنین انجام فعالیت های مختلف مانند استخراج و یا سنگ شکنی و آسیاب کردن آنها دارد.
  • فعالیت های تحقیقاتی از مطالعات و آزمایشگاه های تحقیقاتی سنگ شناسی و مواد معدنی و تحقیقات میدانی در مکان های دور افتاده مهم ترین مسائلی است که افراد در این دوره مورد بررسی قرار می دهند.
  • از حرفه کار در معدن به عنوان مهندس عملیات گرفته تا مدیر معدن، طراح معدن، مدیر بهداشت و ایمنی، مهندسی فروش مهم ترین فرصت های شغلی به وجود آمده برای مهندسان معدن به شمار می رود.
  • پذیرش مشروط نوعی از پذیرش تحصیلی است که در شرایط خاص می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • برخی از شرکت ها طرح های پرداخت مربوط به عملکرد و مزایای اضافی را ارائه می دهند.
دروس عمومی به آن دسته از درسهای اطلاق می‌شود که بیشتر برای ارائه تربیت و فرهنگ های لازم برای زندگی و بازار کار دانشجویان در نظر گرفته شده و از سوی گروه عمومی و گروه معارف تعیین می شود. دروس عمومی برای تمام رشته ها در مقطع کارشناسی به صورت مشترک ارائه شده و دانشجویان تمام رشته ها ملزم به سپری کردن این دسته از دروس در مقطع کارشناسی هستند. خوشبختانه در ایران نیز بخش معدن یکی از بخش‌های فعال و پویای اقتصاد کشور است و جای کار زیادی وجود دارد. فارغ‌التحصیلان مجله خبری صنایع و معادن رشته مهندسی معدن با انجام فعالیت‌های ذكرشده می‌توانند به عنوان كارشناس،‌ سرپرست و مدیر در تمامی بخش‌های صنعت معدن مشغول به کار شوند و در حوزه‌های طراحی، مدیریت، مشاوره در زمینه حفر معدن، تونل و انتقال مواد معدنی از معدن به کارخانه فعالیت کنند. لازم به ذکر است که رشته معدن در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد ارائه می‌شود. معدن در کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری معدن نامیده می‌شود و یک گرایش با عنوان استخراج معادن زیر زمینی دارد.

معرفی رشته مهندسی معدن

بنابراین، یادگیری مبانی زمین‌شناسی عمومی می‌تواند مسیر پیشرفت مهندسان معدن را هموارتر کند. بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن، آمریکا و استرالیا هستند که یکی از قطب‌های معدنکاری دنیا بشمار می‌روند. کانادا، سوئد، انگلستان، جمهوری چک، آلمان، فرانسه، اتریش، روسیه، چین و هند را نیز می‌توان در این زمینه نام برد. در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشته‌های دانشگاهی مجله فرادرس، به رشته مهندسی معدن پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در این رشته مهندسی باید در آن‌ها پایه‌ای قوی داشت، گرایش‌های آن، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم.

http://alfaromeoblog.ir