راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان + قیمت

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkPad E15 Gen 2 برای کاربردهای کسبوکارها و وظایف عمومی طراحی و تولید میشوند. لپ تاپ گیمینگ ریزر که با صفحه نمایش 17 اینچی خود، علاوه بر گیم برای طراحان و مهندسان نیز گزینه ایده آلی محسوب می شود. در این قسمت سعی کردیم 2-3 مدل را معرفی کنیم اما در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر مقاله ای در مورد لپ تاپ های گیمینگ تا 30 میلیون تومان پیشنهاد می کنیم. در اولین قدم برای خرید لپتاپ به صورت دقیق مشخص کنید که چه انتظاری از آن دارید؟ شرکت Dell دارای انواع مدل لپ تاپ های متنوعی هست ، از لپ تاپ های قابل توجه مخصوص گیمینگ که می توانند بازی های سنگین را اجرا کنند تا برخی از بهترین اولترابوک های موجود در بازار ، بنابراین هر آنچه که شما نیاز دارید ، می توانید در مارک دل پیدا کنید. البته برخی به دنبال خرید لپ تاپ بازی با رم 8 نیز هستند که شاید از پس بازیهای روز برآید، اما در آینده با مشکل مواجه خواهید شد. در مورد بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان باید بگوییم که شاید از آن دسته از گیمرها باشید که همیشه علاقه به جابجایی لپ تاپتان دارید تا هر جا که فرصت پیش آمد به بازی مشغول شوید.

در واقع سیستم سختافزاری لپتاپها و همچنین نوع صفحه نمایش آنها کاملا وابسته به کاری است که قرار است انجام دهند. برای کسانی که بودجهی کمی دارند، این لپ تاپ تمام نیازهای آنها را برآورده میکند. بیشک بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ٧٠ میلیون تومان در بازار که بتواند تمام نیازهای کاربران را به بهترین شکل برطرف کند، محصولی از کمپانی نامآشنای اینتل است؛ دستگاهی بسیار قوی که علاوه بر پدازنده 8 هستهای Core i7 11800H، با کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070 و 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 به دست کاربران میرسد تا تمام بازیهای سال 2021 و 2022 را بدون کمترین افت فریم بتوان اجرا کرد. به صورتی که قیمت یک لپ تاپ متوسط 2 میلیون تومانی در سال 1393، به یک لپ تاپ 8 میلیون تومانی در سال 1398 و 20 میلیون تومانی در سال 1401 تبدیل شد. در ادامه نوشتار قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ فروردین 1401 همراه ما باشید. لپ تاپ گیمینگ به دلیل طراحی محکم و زمختی که دارد، وزن زیادی هم دارد!

لپ تاپ ایسوس TUF FX506 که برادر کوچکتر FX516 است، یکی از محبوب ترین لپ تاپ های ایسوس حداقل در بازار لپ تاپ ایران و خود بهترین لپتاپ های گیمینگ وب سایت ماست. این لپ تاپ مشابه لپ تاپ های FX506 و FX516 است اما چندین تفاوت بزرگ دارد. حضور این کارت گرافیک لپ تاپ مزبور را به گزینهای ایدهآل برای گیمینگ اقتصادی و اجرای بازیهای eSports مانند DOTA 2 و CS: GO تبدیل میکند. حافظه رم: ۸ گیگابایت از نسل DDR4 که امکان ارتقاء و بروز رسانی آن تا ۳۲ گیگابایت را خواهید داشت. حافظه رم: ۱۶ گیگابایت از نسل DDR4 که امکان ارتقاء و بروز رسانی آن تا ۴۰ گیگابایت را خواهید داشت که تا اینجای مقاله بهترین لپ تاپ ها تا ۲۵ میلیون توانسته عنوان بهترین رم موجود با قابلیت ارتقاء را به خود اختصاص دهد که برای مشاهده سایر ویژگی های این لپتاپ پیشنهاد میشود باما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم در 10 نکته مهم برای خرید لپتاپ اشاره کنیم.

برای مثال اگر با لپتاپ خود قصد انجام کارهای طراحی گرافیک دارید، بهتر است صفحه نمایش لپتاپ با پنل IPS تهیه کنید و یا صفحه نمایشهای TFT بهینه شده، مانند بهینه سازی Splendid روی برخی از لپتاپهای ایسوس. خرید هارد دیسک اکسترنال: با خرید یک هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی میتوانید ویدئو های خود را همه جا همراه داشته باشید و آنها را آرشیو کنید منتها حتما سعی کنید هارد دیسکی بخرید که ضد ضربه و ضد شوک باشد. در این شرایط با حذف درایو نوری و استفاده از یک کیس عادی، میتوانید مبلغی را صرفهجویی کنید. این پنل که از نسبت صفحه 16 به 9 استفاده میکند نرخ نوسازی 144 هرتزی برای آن در نظر گرفته شده که باعث میشود محتوا در این نمایشگر روانتر به نمایش دربیایند. رم 8 گیگابایتی DDR4-3200 با حافظه 256 گیگابایتی SSD، صفحه نمایش 120 هرتزی IPS Full HD در کنار گرافیک و پردازنده خوب، آن را به خرید خوبی تبدیل کرده است.از نظر پورت، این لپ تاپ با چهار پورت USB 3.0، پورت Type C، پورت و شبکه HDMI به شما آزادی کار خوبی می دهد. هارد یسک لپ تاپ در انتقال فایلها نقش مهمی دارد و یکی از اصلی ترین موارد در راهنمای خرید لپ تاپ سرعت آن است.

اولین و مهمترین نکته در راهنمای خرید لپتاپ پاسخ دادن به این سوالها است. خواهش میکنم. خوشحالیم که پاسخ های مسترنکست برای شما هم مفید بوده. اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ را دارید، مطالعه این مطلب مفید را از دست ندهید و با ما همراه باشید. باتری لپ تاپ مخصوص بازی تا زمانی که به برق متصل نباشد، بسیار کوتاه خواهد بود. لپتاپ VivoBook R465EP دارای یک کارت گرافیک بسیار باکیفیت از نوع NVIDIA Geforce MX330 است. بلکه دارای سخت افزار بسیار قدرتمندی هم می باشند که برای انواع فرایندهای رندر، تدوین و غیره مناسب می باشند. اگر تنها قصد دارید یک سری کارهای اداری (مانند کار با نرمافزارهای آفیس) را انجام دهید و وبگردی کنید، احتیاجی به صفحه نمایش با کیفیت بالا Full HD و بیشتر ندارید و یک صفحه نمایش HD هم برای شما مناسب است و لازم نیست که هزینه بیشتری را پرداخت کنید. هرچند هنگام اعلام مشخصات سختافزاری روی این موارد تمرکز زیادی نمیشود، اما حتماً هنگام تحقیق و قبل از خرید نظرات کاربران و کارشناسان را درباره این مشخصهها مطالعه کنید. برای خرید و مشاهده اطلاعات بیشتر درباره محصولات ایسوس به صفحهی برند لپ تاپ ایسوس مراجعه نمایید. همانطور که گفته شد اکثر مارک های لپ تاپ معتبر حاضر در ایران محصولات قابل قبولی ارائه میدهند، اما با توجه به محبوبیت برندهای ایسوس و ایسر میتوان انتظار بالاتری از محصولات این دو برند بزرگ داشت.

در اینجا به یک عضو قدرتمند و بالاردهی سری گیمینگ لژیون برند لنوو به نام Legion S7 میرسیم که در بازهی قیمتی ۵۰ میلیون تومان میتواند یک گزینهی بسیار مناسب و باکیفیت باشد. بهترین لپ تاپ های گیمینگ بین 20 تا 30 میلیون تومان را بخوانید. شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به تدوین باید بدانید که لازم است هزینه کنید، ارزان ترین مدل لپ تاپ موجود در این لیست از پردازنده Core i5 و کارت گرافیک مجزا بهره میبرد. پرفروش ترین، گران ترین و ارزان ترین NFT ها کدامند؟ از برجسته ترین مشخصات آن می توان به پردازنده Intel Core i5 10300H و کارت گرافیک GTX 1650 به همراه حافظه 512 گیگابایتی NVME SSD اشاره کرد. گواهینامه MIL-STD-810G استاندارد نظامی ایالاتمتحده است که سطح هر بخش از دنیای تکنولوژی را از نظر دوام و مقاومت تضمین میکند.

در همان ابتدا به شما بگویم که این لپ تاپ در پیکربندی ها و نسخه های مختلف ارائه شده است بنابراین ما فقط بیش از 3 نسخه از آن را در دیجی 63 داریم. آیا فقط قصد دارید با آن فیلم نگاه کنید و وبگردی کنید؟ نکاتی که بهشما کمک میکنند سریعتر و آسانتر در میان دهها مدل لپتاپ، مناسبترین را انتخاب کنید. با این حال بهترین بازه انتخاب برای گیمرها رم با حافظه حداقل ۱۶ گیگابایتی و با فرکانس معمول (بالای ۲۸۰۰ مگاهرتز) است. این پردازنده از فرکانس ۲ گیگاهرتز در حالت پایه و ۴.۲ گیگاهرتز در حالت توربو استفاده میکند. برای آن که تجربه روانتری از بازیها و کاربریهای عادی داشته باشید، میتوانید به سراغ رمهای 8 گیگابایتی با فرکانس 2666Mhz بروید. اکثر لپتاپهایی که میبینید، وضوح 1080p و نمایشگری با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارند و این مقدار برای بسیاری از گیمرها کافی است. پردازنده نسل دهم اینتل، گرافیک Nvidia MX250 استفاده شده در این لپ تاپ باعث شده به یک لپ تاپ چند منظوره تبدیل شود البته باید درنظر بگیریم که این لپ تاپ برای طراحیهای سه بعدی و کار با نرمافزارهای سنگین مناسب نیست اما میتوان اکثر بازیهای ویدیویی را برروی این لپ تاپ نصب کرد و کیفیت FULL HD اجرا کرد و برای رسیدن به فریم ریت 60 باید مقداری گرافیک را پایین آورد.

یعنی شما میتوانید این دستگاه را با GTX 1660 ti انتخاب کنید که مدل پایه است. در لپ تاپ های این رده از قیمت همگی رم DDR4 هستند یعنی اگر شما از لپ تاپ های جدید استفاده کنید رم دستگاه شما DDR4 است مگر این که شما دستگاه استوک را خرید داری کنید که رم این دستگاه ها DDR3 است و DDR5 نیز در آینده وارد بازار خواهد شد. پس شما در اولین مرحله باید نحوه استفاده و نیاز خود از لپتاپ را مشخص کنید. ■ تعداد پورت هایی که برای برای اتصال لپ تاپ به نمایشگر جانبی در لپ تاپ مخصوص بازی هست حداقل باید دو تا باشه که به ۲ تا نمایشگر دیگه بتونید وصلش کنید . میزان حافظه گرافیکی در لپ تاپ هایی که در این محدوده قیمتی قرار دارند معمولا 2 تا 4 گیگابایت از نوع GTX و RTX است. آیا لپتاپ شما همیشه قرار است روی میزتان باشد؟ گرافیک مجموعه Nvidia Geforce MX330 با ظرفیت 2 گیگابایت است ، صفحه نمایش 15.6 اینچ فول اچ دی پلاس و تکنولوژی 178 درجه روی این لپ تاپ سوار می شود. لپتاپها ممکن است صفحه نمایشهای 10 اینچ و 13 اینچ تا 17 اینج هم داشته باشند ولی اکثر لپتاپهای عمومی سایز صفحه نمایشی معادل 15.6 اینچ دارند.

برای پیدا کردن لپتاپ موردنظر ناچار خواهید بود بسیاری از لپتاپها را مشاهده کرده و مشخصات فنی آنها را با هم مقایسه کنید. از دیگر مزایای این لپ تاپ ظاهر فنی آن است که بسیار شیک به نظر می رسد. از دیگر مزایای این لپ تاپ می توان به صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 120 هرتز و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD اشاره کرد که هر دو قابل ارتقا هستند. موارد نامبرده در تعیین قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ 18 فروردین 1401 تاثیرگذار هستند. از همراهی شما تا انتهای نوشتار قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ 18 فروردین 1401 سپاسگزار هستیم. وجود پورتهایی مانند USB Type-A، USB Type-C، RJ45، HDMI و جک 3.5 میلیمتری صدا در بیشتر لپ تاپهای گیمینگ دیده میشوند. لپ تاپ Legion Pro 5 ثابت کرده است که AMD یک رقیب کاملا جدی بین تمام لپ تاپهای گیمینگ است. این دستگاه قادر است در صورت نیاز به عنوان لپ تاپهای سنتی عمل کند و هر زمانی که بخواهید، میتواند به تبلت تبدیل شود. صفحه نمایش این لپتاپها ممکن است مانند سری ZenBook Flip شرکت ایسوس، به صورت کامل برگردد و پشت کیبورد قرار گیرد، یا ممکن است مانند سری Surface Book شرکت مایکروسافت، به صورت کامل از بدنه (قسمت کیبورد) جدا شود.

اما اگر بازی کردن با لپتاپ برای شما اولیت دارد، صفحه نمایشهای TN با توجه به اینکه از رفرشریت (Refresh Rate) بالا و همچنین زمان پاسخ گویی (Response Time) کم دارند، برای بازی بسیار مناسبتر هستند. در نوشتار قیمت روز لپ تاپ گیمینگ 18 فروردین 1401 بهترین لپتاپها با قیمت مناسب را نیز میتوانید شناسایی نموده و برای خرید آن اقدام کنید. اولین لپتاپ گیمینگ که در نوشتار قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ فروردین 1401 معرفی شده، لپتاپ ایسر Predator Helios 300 است. در صورت خرید لپ تاپ کارکرده، اگر دستگاه شما با عیب و ایراد مواجه شود، تمام هزینه خرج شده، به باد خواهد رفت.