دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید | industmini

فایل تمام متن مقالات به صورتPdfدر سایت نشریه قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می­‌توانند به صورت رایگان آن را دانلود نمایند. همچنین نویسندگان می‌­توانند این فایل را با اهداف انتفاعی یا غیرانتفاعی در وبسایت‌­های دلخواه منتشر نمایند. فصلنامه نظریه های کاربردی اقتصاد آماده دریافت و بررسی مقالات با موضوع کرونا و اثرات اقتصادی آن می باشد. قیمت نفت در روز چهارشنبه در بحبوحه تحرکات ضعیف دلار و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات بیشتر موجودی انبار برای سرنخ‌های بیشتر در مورد روند تقاضا بودند، تغییر چندانی نداشت. اقتصاد غیر رسمی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود که برخلاف اقتصاد رسمی، نه مالیاتی می‌پردازد و نه تحت نظارت دولت انجام می‌گیرد؛ از این رو، اقتصاد غیر رسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی نمی‌آیند. اگرچه غالباً اقتصاد غیررسمی با مباحث مربوط به کشورهای در حال توسعه پیوند خورده‌است، تمامی نظام‌های اقتصادی درجاتی از اقتصاد غیر رسمی را شامل می‌شوند.

  • این عوامل زمینه، محتوا و شرایطی را تعیین می‌کند که یک اقتصاد در آن عمل می‌کند.
  • طبیعتاً پاسخ به این پرسش‌ها به‌فراخور ارزش‌های هر جامعه و در هر زمان متفاوت خواهد بود؛ بنابراین مباحث اقتصادی به دو بخش اثباتی و هنجاری تقسیم می‌شود که علم اقتصادِ اثباتی به تحلیل واقعیت‌ها و آنچه هست، پرداخته و در نقطه مقابل دانش اقتصادِ هنجاری به بایدها و آنچه باید محقّق شود، می‌پردازد.
  • نویسندگان محترم دقت کنند که حتما باید گزارش مشابهت‌یابی را که مستقیما از مشابهت‌یاب دریافت می‌‌کنند به فصلنامه ارسال نمایند.
  • همچنین نباید قیمت‌گذاری رقابتی جهت ترغیب سرمایه-گذاران در توسعه این صنعت را از نظر دور داشت.

دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد. دولت سیزدهم در حالی سکان هدایت کشور را در دست گرفته که با چالش‌های بزرگ و بی‌شماری هم در عرصه داخلی و هم در عرصه‌های بین‌المللی دست به گریبان خواهد بود. نسخه برداری و استفاده از مقاله های این نشریه تابع قانون دسترسی آزادCreative Commons Attribution 4است.

نویسندگان محترم دقت کنند که حتما باید گزارش مشابهت‌یابی را که مستقیما از مشابهت‌یاب دریافت می‌‌کنند به فصلنامه ارسال نمایند. ارسال گزارش مشابهت یابی انگلیسی چکیده گسترده از سایت radanenglishedit.com برای صدور گواهی پذیرش مقالات الزامی است. نرخ بیکاری جوانان شهری در پاییز امسال به پایین تر از 15 درصد رسیده، این نرخ پایین‌ترین بیکاری جوانان شهرنشین در ده فصل گذشته به حساب می آید. حداکثر زمان تصمیم گیری برای ارسال / عدم ارسال مقاله به داوری و یا ارسال برای بازنگری شکلی یک هفته می باشد و در صورتیکه مقاله به داوری ارجاع داده شود حداکثر تا پنج ماه نتیجه فرایند داوری تعیین خواهد شد.

پیش بینی بورس امروز 19 بهمن 1401 / آب رفته به جوی برمی‌گردد؟

خلاصه یافته­ها در این مطالعه، بیان می­دارد، تولید ناخالص داخلی، جمعیت، نرخ شهرنشینی ویارانه گازوییل اثر مثبت و معنی­داری بر روی تقاضای گازوییل در بخش حمل نقل دارد، نتایج نشان می­دهد که نرخ شهرنشینی بیشترین و یارانه انرژی کمترین اثر را دارا می باشد. همچنین برآورد تابع تقاضای گازوییل در بخش حمل ونقل و پیش­بینی آن در سال 1400 بیانگر آن است که میزان تقاضای گازوییل به طور متوسط 2/5 درصد در سال رشد خواهد داشت. در دهه‌های اخیر، نرخ تورم در ایران علاوه بر اینکه، روند صعودی داشته است، در طی زمان نوسانات زیادی نیز تجربه کرده است. از طرفی، شاخص صنعت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم بازار سهام نشان‌دهنده عملکرد بازار سهام و وضعیت صنعت و تولید هر کشور است که تحت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی مثل تورم نیز قرار دارد. از این‌رو، بررسی اثر تورم بر شاخص صنعت بازار سهام ایران نتایج مهمی ارائه می‌دهد.

http://alfaromeoblog.irدر این راستا شناخت دلایل و پیامدهای نوسانات مجله خبری صنایع و معادنی و عدم تعادل بازارها، اندازه‌گیری و ارائه شاخص‌های مرتبط، وضعیت موجود را تبیین نموده و طراحی مدل‌های تعادلی اقتصاد کلان (ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی) می‌‏تواند به تعیین فاصله وضع موجود و مطلوب و ارائه سیاست‏‌های مناسب منتج شود. اقتصاد سرمایه‌داری بر پایۀ قواعد بازار و نظام قیمتی، به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد؛ ولی نظام سوسیالیستی بر پایۀ برنامه‌ریزی متمرکز به‌دنبال پاسخ به آن‌هاست. طبیعتاً پاسخ به این پرسش‌ها به‌فراخور ارزش‌های هر جامعه و در هر زمان متفاوت خواهد بود؛ بنابراین مباحث اقتصادی به دو بخش اثباتی و هنجاری تقسیم می‌شود که علم اقتصادِ اثباتی به تحلیل واقعیت‌ها و آنچه هست، پرداخته و در نقطه مقابل دانش اقتصادِ هنجاری به بایدها و آنچه باید محقّق شود، می‌پردازد.

بورس کالا