دوره نهم اتاق بازرگانی تهران به پایان کار خود رسید

با معرفی نامزدهای برنده، اتاق‌های بازرگانی استانی کار خود را آغاز خواهند کرد و احتمالا در بهار سال آینده، هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران نیز معرفی خواهند شد.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران ضمن اشاره به انتشار گزارش عملکرد کمیسیون‌های ۹گانه اتاق‌های بازرگانی تهران، از برگزاری جلسات هم‌اندیشی در قالب ۵۸۱ جلسه رسمی و کارگروه­های مربوطه، تهیه ۲۶۱ گزارش کارشناسی، صرف ۵۰۸۵۰ نفرساعت کار کارشناسی  و ۴۸۴ موضوع پیرامون چالش‌های فعالان اقتصادی طی ۷۸۸ مرتبه تعامل با ذی ­نفعان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور روز ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد و بخش خصوصی می‌توانند نمایندگان خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401121712698/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF

با برگزاری چهل و چهارمین نشست هیات نمایندگان، اتاق بازرگانی تهران در دوره نهم رسما به پایان کار خود رسید.

او افزود: توجه به منافع و ملاحظات ذی‌نفعان اتاق تهران، خصوصاً فعالان اقتصادی در چهار حوزه کلان بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی در هر یک از دوره‌های ۹گانه هیات نمایندگان اتاق تهران ترکیبی از عناوین، جهت ایجاد کمیسیون­ های ذیربط را الزام‌آور و دقت در ترکیب اعضاء و نیز حضور مؤثر هیات نمایندگان در برگزاری جلسات مربوطه، میزان کارایی و دستیابی به اهداف را تضمین می‌کرد.

در جلسه روز سه شنبه، مسعود خوانساری – رییس اتاق بازرگانی تهران – که در انتخابات حضور ندارد، جمع بندی از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته داد و پس از آن نیز اتاق بازرگانی گزارشی را عملکرد کمیسیون‌های اتاق ارائه داد.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران توضیح داد: کمیسیون ­های تخصصی، طی چهار سال فعالیت خود و به‌رغم مواجهه با بیماری کرونا، با برگزاری جلسات هم‌اندیشی در قالب ۵۸۱ جلسه رسمی و کارگروه ­های مربوطه، تهیه ۲۶۱ گزارش کارشناسی، صرف ۵۰۸۵۰ نفرساعت کار کارشناسی و ۴۸۴ موضوع پیرامون چالش‌های فعالان اقتصادی طی ۷۸۸ مرتبه تعامل با ذی­ نفعان، به بررسی موضوعات و مطالبه حقوق اعضای خود پرداخته و بیش از ۱۶۰ مکاتبه رسمی با مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزرا و معاونان و سایر سازمان ­های ذی‏ربط، به منظور انعکاس موانع فضای کسب‌وکار و مشکلات فعالان اقتصادی و ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی داشته‌اند.

فدایی در ادامه با اشاره به انتشار گزارشی از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی و هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: کمیسیون­ های تخصصی اتاق بازرگانی تهران به عنوان اتاق فکر و بازوی مشورتی بخش خصوصی در حوزه ­های گوناگون، همواره در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب، به منظور شناسایی و واکاوی مشکلات موجود در نظام اقتصادی، عارضه­یابی محیط کسب‌وکار و ارائه راهکارهای متناسب با شرایط اقتصادی کشور، زمینه رفع موانع، رشد و توسعه بنگاه ­های اقتصادی را فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت­ های مربوط به هیات نمایندگان گفت: در نشست‌های هیئت نمایندگان نیز، موضوعات مورد توجه و چالش‌برانگیز روز اقتصاد و فضای کسب‌وکار کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و طی برگزاری ۴۸ نشست رسمی هیات نمایندگان ۸۲ مرتبه با ذی‌نفعان خود در دولت، نهادهای حاکمیتی، خبرگان و صاحب‌نظران اقتصادی تعامل کرده‌اند. در عین حال، اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت‏ های اجتماعی اتاق تهران هشت مورد، ارائه ۳۷ گزارش تخصصی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، برگزاری ۹ نشست صبحانه کاری با مقامات، انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مسئول و صدور بیانیه و اعلام موضع اتاق در خصوص مسائل اقتصادی از اهم دستاوردهای دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران است.

مریم فدایی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی پایتخت هم از نظر کیفی و هم کمی باید بتواند نقش حمایتی خود را از منافع کنش‌گران اقتصادی ایفا کند، افزود: در ساختار سازمانی اتاق بازرگانی تهران ترکیبی از ۶۰ نفر از نخبگان اقتصادی اعم از نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان منتخب دولت پیش‌بینی شده که به نوع خود ترکیبی منحصر به فرد در بین اتاق ­های بازرگانی سراسر کشور است. از این رو، بهره‌گیری از ظرفیت مذکور، ایجاد ترکیبی از کمیسیون­ های تخصصی با اهداف مشخص و همچنین پیش‌بینی و مقابله با چالش­ های پیش روی اقتصادی را ضروری جلوه داد.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان همچنین یادآور شد که کمیسیون­ ها از مشارکت فعال و حداکثری اعضای خود و همچنین ظرفیت کارشناسی تشکل­ های حرفه ­ای، کارشناسان و خبرگان اقتصادی کشور بهره گرفته و به منظور پیشبرد اهداف خود در جهت توانمندسازی و ارتقای جایگاه بخش­ خصوصی واقعی در نظام اقتصادی کشور، تلاش کرده است.