دوران سخت گاز تمام شد

عباس اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی برای تامین گاز در کشور وجود ندارد و در هیچ نقطه‌ای از کشور با قطع و یا افت فشار گاز مواجه نیستیم، اظهار کرد: تاکنون نیز با مدیریتی که صورت گرفت با وجود قطع گاز وارداتی و ایجاد شوک ناشی از آن به شبکه به جز موارد جزئی هیچگونه قطع گازی را در کشور نداشتیم.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با افزایش دمای هوا شرایط اوج و پیک مصرف را پشت سر گذاشتیم و اکنون شرایط نرمال است و محدودیتی برای تامین گاز کشور نداریم.

سخنگوی شرکت ملی گاز  با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف گاز در کشور، گفت: با توجه به اهمیت انرژی و حفظ گاز در کشور لازم است که مشترکان به موضوع مصرف گاز حساس باشند.

وی افزود: در شرایط فعلی مصرف گاز به طور میانگین به حدود ۴۲۰ میلیون متر مکعب رسیده و شرایط نرمال بوده اما در این شرایط نیز لازم است که مشترکان به مساله مدیریت مصرف گاز توجه داشته باشند.

اعظمی با اشاره به اعمال افزایش تعرفه و حذف تخفیف‌ها با شروع سال جدید، اظهار کرد: از اول فروردین ماه تخفیف‌های درج شده به پایان می‌رسد و لازم است که مشترکان به قبوض خود حساس باشند، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲.۷ درصد مشترکان بدمصرف هستند و قبوض سنگین برای آن‌ها صادر شده است.

قبوض سنگین برای ۲.۷ درصد مشترکان

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مهلت تخفیف‌ها تا پایان سال جاری بوده لازم است تا مشترکان به این موضوع حساس باشند و به سادگی و با رعایت موارد کوچک می‌توانند مصارف خود را مدیریت کردند تا با قبوض سنگین مواجه نشوند.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره بر لزوم مدیریت مصرف گاز در کشور، گفت: لازم است همه مشترکان به مصرف گاز حساس باشند چرا که گاز یک منبع ارزشمند برای کشور است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401121813129/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF