درباره رشته و گرایش دانشگاه صنعتی ارومیه دانشکده مهندسی معدن | industmini

مهندسان معدن از مهارت‌ها و دانش تخصصی خود در علوم و فناوری، به‌منظور استخراج مواد معدنی از زمین استفاده می‌کنند. یک مهندس معدن باید از توسعه‌ ایمن و کارآمد معادن و نیز، انجام اصولی سایر فعالیت‌های سطحی و زیرسطحی، اطمینان حاصل کند. همچنین یک مهندس معدن باید درک مناسبی از اثرات ساختارهای معدنی روی محیط زیست اطراف معدن داشته باشد. بدین منظور لازم است مهندسان معدن دارای مهارت‌های مدیریتی و دانش فنی مناسبی باشند.

http://alfaromeoblog.ir

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم. رشته مهندسی معدن از جمله رشته‌هایی است که درآمد بالایی در خارج از کشور دارد. درآمد مهندسان معدن در کشور کانادا به صورت میانگین بیش از 100 هزار دلار است. این میزان در کشور آمریکا با داشتن سوابق شغلی زیاد بیش از 120 هزار دلار برآورد شده است.

موسسه مهاجرتی تراست لیستی از مدارک مشترکی که برای اپلای در رشته مهندسی معدن به آن نیاز دارید را آماده کرده است. در صورتی که به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید آن را از سایت دانشگاه مورد نظرتان بررسی کنید. مهندسان معدن، افرادی هستند که کار نظارت و برنامه ریزی استخراج مواد از معادن را بر عهده دارند. برای درک بیشتر اهمیت رشته‌ مهندسی معدن در ایران، خوب است بدانید که کشور ایران دارای بیشترین منابع و ذخایر شناخته شده‌ روی در جهان است. همچنین این کشور با ذخایر مس و اورانیوم خود، در فهرست 10 کشور برتر دارنده‌ی این مواد معدنی است.

  • به این ترتیب، صنایع و معادن (البته بدون احتساب بخش نفت و گاز که مهم‌ترین صنعت کشور به حساب می‌آید) در مجموع یک چهارم اقتصاد ایران را تولید می‌کند.
  • پس از معرفی رشته مهندسی معدنو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد.
  • است و دانشجویان رشته مهندسی معدن باید آشنایی نسبی با این نرم افزارها و زبان انگلیسی داشته باشند.
  • صنعت معدن، درواقع مجموعه‌ی علوم، روش‌ها و فنونی است که از اکتشافات یک معدن تا فرآوری آن وجود دارد.
  • آزمایشگاهه ای داخل دانشگاه شامل آزمایشگاه مکانیک سنگ، آزمایشگاه محیط معدن، امکانات برنامه ریزی رایانه و چندین آزمایشگاه پردازش مواد معدنی هستند که باعث آموزش همه جانبه به دانشجو می شوند.

درآمد رشته مهندسی معدن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما به صورت متوسط می‌تواند درآمد بالا و قابل توجهی را برای فارغ التحصیلان این رشته هم در ایران و هم در جهان در نظر گرفت. مهم‌ترین مسئله‌ای که داوطلبان بسیاری در انتخاب رشته به آن توجه می‌کنند بازار کار و شرایط شغلی رشته مد نظر است. چون‌ بخشی‌ از کار مهندسی‌ معدن‌ مانند نقشه‌برداری‌ در زیرِزمین‌ انجام‌ می‌شود، دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید از نظر جسمی‌ توانایی‌ خوبی‌ داشته‌ و قدرت‌ کار در معدن‌ را که‌ بیشتر در خارج‌ از شهر و گاه‌ در نقاط‌ مجله خبری صنایع و معادن دور افتاده‌ قرار دارد، داشته‌ باشد. به‌ همین‌ دلیل‌ بیشتر دانشجویان‌ دختر این‌ رشته‌ ـ به‌ غیر از تعداد معدودی‌ از آنها که‌ در آزمایشگاه‌ها و مراکز طراحی‌ معدن‌ فعالیت‌ می‌کنند ـ با مشکلات‌ کاری‌ روبرو می‌شوند. گفتنی‌ است‌ ریاضی‌ در این‌ رشته‌ از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردار است‌ زیرا بدون‌ استفاده‌ از مدل‌های‌ ریاضی،‌ محاسبات‌ استخراج‌ و اکتشاف‌ معدن‌ را نمی‌توان‌ انجام‌ داد. در انتها می توان گفت که گام گذاشتن در رشته مهندسی معدن نیازمند یک همت جدی است تا بتوان با تمام قدرت جلو رفت.

آشنایی با رشته مهندسی معدن

در ادامه، توضیحات بیشتری برای برخی از گرایش های رشته مهندسی معدن آورده شده است. طبق آمار ارائه‌شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهم معدن از اشتغال مستقیم جهانی 30 میلیون نفر است. مهم ترین بخش انتخاب رشته که تاثیر مستقیمی بر آینده داوطلب دارد، بحث موقعیت شغلی و بازارکار هر یک از رشته های تحصیلی در دانشگاه است. چرا که برخی از دانشجویان امیدوارند پس از تحصیل دردانشگاه های شهریه پرداز، بتوانند شغلی پیدا کنند که جبران مبالغ پرداخته شده به عنوان شهریه دانشگاه شان باشد.

دانلود سوالات کنکور ریاضی با پاسخنامه ۱۴۰۲