درباره رشته و گرایش دانشگاه صنعتی ارومیه دانشکده مهندسی معدن | industmini

تراست بسیار مفتخر است که وکلای مجربی را در تیم خود دارد که در تمامی مراحل مهاجرت همراه شما هستند. بعد از پیدا کردن استاد یا گرفتن جواب­ های خوب و تشویق­ کننده به اپلای برای هر دانشگاه/کالج یا حتی جواب قطعی از استاد، باید شروع به پرکردن اپلیکیشن بکنید. خیلی از افراد شاید بیش از هزار ایمیل به اساتید مختلف داده و جواب نگرفته باشند، ولی ناامید نشده و ادامه دادند و موفق به دریافت پذیرش شده ­اند. در این قسمت حتما باید به موضوع ایمیل، متن ایمیل و پیوست کردن سی وی دقت شود. و با توجه به مهارت­ ها و حوزه تحقیقی خود استاد را متقاعد به خواندن ایمیل و جواب دادن کنید.

مهندسی معدن؛ گرایش استخراج معدن‌

در برخی از مواقع کار مهندسان معدن سخت است؛ زیرا شاید مجبور شوند در شرایط سخت معدن، در فضاهای بسته، تنگ و حتی شرایط آب و هوایی مختلف کار کنند. شرکت های معدن و استخراج که مهندسان معدن را برای ارزیابی و برنامه ریزی عملیات استخراج معادن و مدیریت و نظارت بر سایت ها می خواهند. همچنین در کشور انگلیس هر اندازه محل کار دورتر از نقاط شهری باشد، احتمال افزایش حقوق و مزایای استخدامی نیز بیشتر خواهد بود. مزایایی مانند کمک هزینه تهیه مسکن و خرید بلیط هواپیما، برخی از مزایایی هستند که ممکن است شرکت‌ها در کشور انگلیس، برای استخدام یک مهندس معدن درنظربگیرند. در جدول زیر می‌توانید متوسط درآمد و حقوق مهندسان معدن در چند کشور دیگر را نیز مشاهده کنید.

  • برنامه دکترای مهندسی معدن به داوطلبان کمک می کند تا دانش کامل و جامعی را در رشته حرفه ای خود داشته باشد.
  • این معدن بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین گودال حاصل از حفاری حال حاضر جهان می‌باشد.
  • برای شیمی فیزیک و درس‌های مهندسی از قبیل استاتیک، مقاومت مصالح، دینامیک و مکانیک سیالات در دوره دانشگاه هم باز باید در فیزیک دبیرستان پایه‌ای قوی داشته باشید.
  • آموزش مهارتهای آیلتس – ۱۸ ساعت آموزش برای هر مهارت – انگلیسی عمومی A1, A2,…
طراحی معدن به عنوان یک شاخه خاص در مهندسی معدن ارائه می شود که بر بخش های بین رشته ای هر دو علم زمین شناسی و مهندسی از جمله مکانیزه کردن معدن، نقشه برداری معدن و مواد معدنی صنعتی فعالیت می کند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن، مجوز فعالیت در تمامی بخش های صنعت معدن و صنایع معدنی را دارند. قبل از اینکه به معرفی شرایط بازار کار رشته مهندسی معدن در کشور ایران بپردازیم لازم است یک نکته بسیار مهم را درباره این رشته و بازار کار آن معرفی کنیم. دقت داشته باشید که بازار کار یک رشته ممکن است در کشورهای مختلف با توجه به شرایط موجود در آن کشور متفاوت باشد. به عنوان مثال در کشوری که معادن زیادی وجود نداشته و عملاً استخراج و اکتشاف معدن چندان نیاز مبرمی برای آن جامعه محسوب نمی شود مسلماً بازار کار مهندسی معدن ای چندان قابل توجه نخواهد بود. ۷ درصد از کل معادن جهان در کشور ما قرار گرفته و امکان استخراج بیش از ۶۸ نوع ماده معدنی غیر نفتی از معادن کشور ما وجود دارد.

آشنایی با رشته مهندسی معدن

برخی از دانشگاه‌ها، گرایش‌های دیگری نظیر مهندسی معدن – تونلسازی و مهندسی معدن – محیط‌زیست را نیز ارائه می‌کنند. مهندسین معدن در تمام مراحل عمر یک معدن، همواره با چالش‌های فنی و مهندسی از یک طرف و چالش مباحث اقتصادی از طرف دیگر روبه‌رو هستند. این رشته مهندسی بدلیل شرایط کاری سخت و چالش‌های متعدد دیگر، برای کسانی مناسب‌تر است که دارای روحیه تسلیم ناپذیری و حوصله و پشتکار در مقابل مشکلات محیط طبیعی و مسائل مهندسی هستند. پذیرش مشروط نوعی از پذیرش تحصیلی است که در شرایط خاص می‌توانید از آن استفاده کنید.

http://alfaromeoblog.ir

اما چرا در گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی کشورهای صنعتی،‌ دست‌یابی به معادن غنی کشورهای دیگر بود و چرا امروزه دانشمندان به امید دست یافتن به ذخایر جدید معدنی چشم به فضا دوخته‌اند؟پاسخ این سؤال را باید در صنعت جست. چون برای هر فعالیت صنعتی نیاز به مواد معدنی داریم و به عبارت دیگر مبنای اصلی تولید و توسعه صنعتی، مواد معدنی است. موادی که کشف و استخراج مجله خبری صنایع و معادن آنها نیاز به کارشناسانی متخصص دارد و به همین دلیل امروزه در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان، رشته‌ای به نام مهندسی معدن وجود دارد. رشته‌ای که در کشور ما نیز با دو گرایش اکتشاف و استخراج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود. همان طور که می دانید مدت مجاز تحصیل مقطع لیسانس حدود چهار سال و برابر با هشت نیمسال تحصیلی می باشد.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی معدن