خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر با قیمت مناسب بروزکالا

کانکتورهای پاور وظیفه اتصال قطعات مختلف داخل کامپیوتر به پاور رادارند. هر یک از قطعات سخت افزاری مقدار توان مصرفی خاص خود را دارند که می توان با جمع نمودن مقدار توان ها،  توان مصرفی کلی سیستم خود را محاسبه نمایید. تولیدکنندگان پاور در سراسر جهان توصیه می کنند پاوری را انتخاب نمایید که حداقل ۱۰% بالا تر از توان حداکثر سیستم شما،  قدرت داشته باشد ! چرا که راندمان و کارآیی یک پاور در مصرف بالاتر از حداکثر ۹۰% توان واقعی آن در دراز مدت،  به طور چشمگیری کاهش می یابد و کاربر را با مشکلات عدیده ای روبرو می نماید. واقعیت آن است که ملاک قرار دادن توان حرارتی برای خرید منبع تغذیه لزوما اشتباه نیست؛ اما این شیوه روی کاغذ موفق‌تر است و در عمل تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال با اورکلاک، افزایش فرکانس و برخی تغییرات، این توان حرارتی فورا شکسته شده و توان یا واتی که از PSU کشیده می شود، به علت درنظر گرفته نشدن پیک مصرف بالاتر از چیزی است که کمپانی سازنده اعلام کرده است.

دسته بندی : منبع تغذيه کامپيوتر

تعداد کمی منبع تغذیه رده بالا ، به ویژه از Corsair وجود دارد که به شما امکان می‌دهند سرعت ، دما و توان خروجی فن را از طریق نرم افزار آنها کنترل و مدیریت کنید . فرقی نمی‌کند از چه روشی برای تولید ولتاژ و از چه روشی برای کسب اطمینان از DC بودن جریان استفاده می‌شود و در شرایطی برای حذف سیم‌ها باید چند مدار به سیستم اضافه کرد. تمام مدارها به مدیریت جریان‌های خروجی مدار مربوط می‌شوند و برای کسب اطمینان از عدم ایجاد ولتاژهای مختلف در مدار در صورت جریان کشی شدید در هنگام ایجاد یک ولتاژ خاص، نیز طراحی شده‌اند.

  • مطابق استاندارد آتش سوزی، برد اصلی منبع تغذیه دارای کلیه موارد و نکات ایمنی لحاظ شده در استاندارد آتش سوزی باشد.
  • اگر عاشق کامپیوتر هستید و می خواهید کامپیوتر را به صورت ساده و کاربردی بیاموزیدجای درستی امده اید ما در پی سی مکتب کامپیوتر را به زبان ساده به شما اموزش می دهیم.
  • تنها کافیست پیش از خرید، از تطابق و جای گرفتن آن‌ها در کیس خود اطمینان حاصل کنید.
  • کیفیت خازن‌های مورداستفاده در پاور نقش بسیار مهمی در میزان ایجادشده ولتاژ ریپل ایجاد می‌کند.
قطعه فلزی بزرگ نمایش‌داده‌شده در تصویر زیر به‌عنوان هیت سینک یکسوساز پل که تبدیل جریان را برعهده دارد، استفاده می‌شود. در پاور موردبررسی ما برد مدار در میان تصویر با تعدادی از ماژول‌های تنظیم ولتاژ که ولتاژهای خروجی ۵ و ۳.۳ ولت را تولید می‌کند، مطابقت دارد. اگر برد مدار پاور را به پشت برگردانیم، اتصالاتی را می‌بینیم که شبیه اتصالات مادربرد هستند.

منبع تغذیه کامپیوتر (پاور)

خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر با قیمت مناسب بروزکالا

شایان ذکر است بررسی کنید که منبع تغذیه ای که به آن نگاه می کنید دارای محافظ داخلی باشد، مانند سیستم محافظتی OVP یا محافظت از ولتاژ بیش از حد، این ویژگی و سیستم حفاظتی در صورت تشخیص ولتاژ بیش از حد در منبع تغذیه آن را به سرعت خاموش می کند. سایر ویژگی های ایمنی شامل عملکردهایی مانند حفاظت از اتصال کوتاه است که در صورت مواجهه با نوسانات برق می تواند بسیار مفید باشد. نکات بعدی که شما با استفاده از آن می توانید یک پاور خوب را بشناسید توجه به به حداکثر توان وات پیوسته ای است که پاور می تواند دریافت کند و هرچه این مقدار بیشتر باشد، بهتر است. مورد بعدی راندمان بالای یک پاور است که نشان دهنده کارکرد درست و باکیفیت پاور است و اگر این عدد بالای 80% باشد، بسیار بهتر است. همچنین نکات دیگری نیز مانند تعداد پین ها و کم صدا بودن و وزن پاور و قابلیت کارکرد در دمای بالا نیز مهم  است. در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که پاور کامپیوتر چیست؟ در کجای کامپیوتر قرار می‌گیرد؟ چه وظایفی دارد؟ چطور کار می‌کند و انواع آن چیست؟ شما هم می‌توانید نظرات و سوالات خود درباره پاور برای کامپیوتر را با ما در میان بگذارید.

سامسونگ مقاومت گوشی‌های تاشوی خود در برابر گردوغبار را افزایش می‌دهد

این ویژگی متصل شدن برخی از اتصالات پاور به یک اتصال دیگر را که مستقیم به پاور متصل شده است، امکان‌پذیر می‌کند. با ایجاد چنین ساختاری دیگر نیازی به استفاده از سیم‌ها و اتصالات درهم‌تنیده در پاور نیست و به همین دلیل می‌توان اندازه فیزیکی پاور را تا میزان قابل‌توجهی کاهش داد. با پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه کامپیوتر (Power Supply Unit یا PSU) آشنا هستید؟ آیا می‌دانید پاورهای کامپیوتر چند نوع هستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ آیا می‌دانید این قطعه چگونه نیروی موردنیاز قطعات … 8 ) مهمترین قسمتی که از نظر ظاهری می توان یک پاور مناسب را شناخت، ارتفاع ترانس های به کار برده شده در مدار داخلی آن می باشد. ارتفاع ترانس سوئیچینگ در پاورهای استانداردی که توان مناسبی دارند معمولاً بیشتر از ۴ سانتیمتر می باشد،  حال آنکه ارتفاع ترانس در پاورهای ضعیف بازار در حدود ۲ تا ۳ سانتیمتر می باشد.